اقتصادی

سازمان حمایت شرایط سازماندهی بازار خودرو را به استانداران ابلاغ کرد

رئیس سازمان حمایت از مصرف کننده و تولیدکننده گفت: تعداد زیادی خودرو صفر کیلومتر در پارکینگ های عمومی و خصوصی در شهرها به ویژه در شهرهای بزرگ و کلانشهرها وجود دارد و این پارکینگ ها حداکثر ظرف یک هفته خالی می شوند. وسایل نقلیه خریداری شده برای مصارف شخصی باید برای استفاده تحویل داده شود.

به گزارش ایران تودی ، عباس تابش در پاسخ به ناآرامی های اخیر بازار و افزایش بی رویه قیمت خودرو و تأکید رئیس جمهور بر ساماندهی بازار خودرو و برخورد با معامله گران و متخلفان ، و تصمیمات کارگروه تنظیم بازار ، نامه ای به استانداران کشور نوشت. وی با تأکید بر لزوم اتخاذ تدابیر لازم برای تنظیم بازار و اقدامات پیشگیرانه ، از استانداران کشور خواست تا تمام تلاش خود را برای کاهش التهاب موجود و تنظیم بازار خودرو انجام دهند.

عباس تابش خطاب به استانداران کشور گفت: براساس بررسی های انجام شده ، در ماه های اخیر برخی از معامله گران تعداد خودروهای صفر مایل در پارکینگ های عمومی و خصوصی در شهرها به ویژه در شهرهای بزرگ و مترو را افزایش داده اند تا تعادل بازار و قیمت انبارها و قوانین منسوخ و حفظ شود. خودروهایی که تخلیه نشده اند و برای مصارف شخصی خریداری می شوند ، قرار است طی یک هفته مورد استفاده قرار گیرند.

وی همچنین تأکید کرد: “اتومبیل هایی که توسط واسطه ها و دلالان نگهداری می شوند ، به منظور کسب درآمد بیشتر و درآمد بیشتر در بازار عرضه و با قیمت های مصوب به فروش می رسند.”

معاون وزیر صنعت در این نامه تأکید کرده است که “نگهداری خودرو بسیار بالاست و طبق قوانین مجازات و دادگاه اعمال می شود.”

در پایان نامه به استانداران اطلاع داده شد كه دستگاه های ذیربط و ذیربط در استان توجه ویژه ای به این موضوع داشته و شرایطی را برای دسترسی خودرو به مصرف کنندگان واقعی ایجاد می كنند تا بتواند دست واسطه ها و تجار در این بازار را كوتاه كند.

پس از افزایش نجومی قیمت خودرو ، سرانجام در جلسه ای در ستاد تنظیم مقرر در روز دوشنبه 12 اردیبهشت تصمیم گرفته شد که قیمت خودروهای سایپا 23 درصد افزایش یابد و قیمت محصولات ایرانی خودرو 10 درصد افزایش یابد. علاوه بر این ، حداکثر سود 10٪ است.

مقرر شد محدودیت های جدیدی برای متقاضیان خودرو اعمال شود ، به عنوان مثال امکان خرید فقط یک دستگاه برای هر کد ملی وجود دارد و در زمان ثبت نام باید کارت ملی ، گواهی ، حساب بانکی و سیم کارت به نام متقاضی باشد. عدم رعایت هر یک از این شرایط مانع از ثبت نام شما خواهد شد.

متقاضیان باید بالای 18 سال سن داشته باشند و دارای گواهینامه رانندگی باشند و در هیچ 36 ماه گذشته هیچ خودرویی را از هیچ تولید کننده خودرو خریداری نکرده اند. چند روز بعد ، وزارت سكوت اعلام كرد كه پارك های خودرویی حق پذیرش اتومبیل های بدون مجوز را ندارند و سازمان حمایت از مصرف كنندگان و تولیدكنندگان به خریداران هشدار داده است كه هنگام خرید خودرو در بازار آزاد به وضعیت وام های گارانتی خودرو توجه كنند. ضمانت اتومبیل برای کسانی که درخواست خدمات اولیه را ندارند ظرف مدت سه ماه پس از تحویل خودرو لغو می شود.

انتهای پیام