عمومی

قیمت‌های جدید به خودروسازان ابلاغ شد

با توجه به پایگاه داده ایران تودی ،
به گزارش ایران تودی ، مهدی صادقی نیاکی معاون وزیر صنعت وزارت سکوت در جمع کسانی که دستورالعمل قیمت خودرو را ارائه داده اند به طور خلاصه صحبت کرد و گفت: این دستورالعمل در جلسه کمیته خودرو در چهارشنبه هفته جاری به تولید کنندگان خودرو تحویل داده شد.

وی افزود: طبق این اطلاعیه ، تولید کنندگان خودرو موظفند در فروشگاه های جدید خود قیمت های جدیدی را معرفی کنند.

پس از تاخیر طولانی ، تنظیم کننده بازار سرانجام در 13 ماه مه مجوز صادر کرد تا قیمت انواع مختلف خودروهای محلی افزایش یابد ، بنابراین محصولات ایرانی خودرو به طور متوسط ​​10 درصد و سایپا 23 درصد افزایش یافت. علاوه بر این ، قیمت استاندارد یک اتومبیل در کف بازار با همان قیمت تحویل خودرو به درب کارخانه و به علاوه حداکثر 10 درصد تعیین شده است.

البته در این جلسه شرایط جدیدی برای فروش خودرو به تصویب رسید تا مصرف کننده واقعی بتواند خودرو بخرد. طبق این روش های فروش ، “ثبت نام کلیه متقاضیان واجد شرایط بودن خودرو محدود و 24 ساعت است. در صورت تکمیل ظرفیت قبل از فروش با روش ، متقاضی می تواند در قالب برنامه مشارکت در تولید اقدام به خرید کند.”

برای ثبت نام، 50٪ از قیمت روزانه تایید از ماشین در سطح 60 درصد از ظرفیت تولید برای 12 ماه، بدون در نظر گرفتن سود حاصل از همکاری قبل از فروش.

علاوه بر این ، با احتساب سود حداقل 6٪ ، مشارکت در تولید به مدت 12 تا 24 ماه در سقف 50٪ از ظرفیت تولید و مشارکت در تولید در 24-66 ماه در سقف 15٪ از ظرفیت تولید از جمله ظرفیت تولید تا 12٪ خواهد بود.

متقاضیان در هنگام ثبت نام گزینه پیش فروش یا شرکت در تولید را دارند و تولید کنندگان خودرو موظفند قبل از فروش اتومبیل ، در تولید یک ساله و دو ساله در وسایل نقلیه موجود شرکت کنند.

علاوه بر این ، ظرفیت فروش می تواند با در نظر گرفتن بدهی های معوق و بدهی توسط کمیته خودرو محاسبه شود و سود انحلال کمتر از 3 درصد سود مشارکت مشخص شده در قرارداد مشارکت در تولید است.

علاوه بر این ، رئیس سازمان حمایت از مصرف کننده و تولیدکنندگان گفت: از امروز پارکینگ وسایل نقلیه در انبارها ، انبارها و پارکینگ ها در شرایطی ایجاد می شود که اگر شخصی خودروی سافاری را همانطور که در سیستم است یا در یک پارکینگ نگه داشته باشد ، تکمیل کند. نخواهد بود. در صورت مشاهده هرگونه صفر خودرو در انبارها و پارکینگ ها ، افراد می توانند با مراجعه به شماره 124 و مراکز ذیربط وزارت صنعت ، معدن و تجارت موضوع را مورد بحث قرار دهند. “

سفت شدن کنترلها و اعلام مجوز برای افزایش قیمت ، در اولین ساعات قیمت خودروهای محلی بازار را تحت تأثیر قرار داد ، بنابراین روند نزولی چند روز پس از وقوع اخبار ادامه یافت. با این حال ، عدم افشای لیست جدید قیمت خودرو پس از گذشت 9 روز از این فرمان منجر به توقف فروش خودرو شد و همه منتظر لیست های جدید قیمت هستند.