عمومی

انحصار بازار خودرو را می شکنیم/ موجودی مطلوب کالاهای اساسی – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش آنلاین ، علیرضا رزم حسنی پنجشنبه شب در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اگر واردکننده کالا کالاها را تمیز نکند ، آنها را رها شده تشخیص داده و به حراج می گذارند ، گفت: به طور کلی ما به دنبال کالاهای فراوان هستیم. ما در بحث کالاهای اساسی موجودی خوبی داریم.

وی افزود: ضمن بحث در مورد بازرسی و کنترل عمده فروشان ، کارگران انبار و بانکداران ، توافق نامه ای را با بسیج امضا کردیم که مورد استقبال قرار گرفت. ما یک بحث داریم که مبادله و تورم در جامعه تحت تأثیر قرار می گیرد ، اما مردم شکایت دارند غصب کردن خودشه امیدوارم ما در حال تلاش برای مدیریت این وضعیت هستیم.

وزیر صنعت ، معدن و تجارت با بیان اینکه سیستم جامع تجارت راه اندازی می شود ، گفت: بنابراین نیازی به حضور افراد نیست ، متقاضیان می توانند کارت ویزیت صادر کنند ، انتقال پول انجام دهند و سفارش دهند.

وی با اشاره به قانون رفع موانع تولید گفت: جلسات در همه استان ها برگزار می شود و مقرهای اصلی در وزارتخانه است. .مت از طرف دیگر ، این ستاد از اختیارات نسبتاً خوبی برخوردار است ، اما علی رغم ابلاغیه ، برخی مصوبات کارساز نیستند ، که تلاش می کنیم موانع را برطرف و این ستاد را تقویت کنیم.

رزم حسینی با بیان اینکه در سطح ملی بعضی اوقات برخی از موسسات مانند بانک ها در بحث سرمایه در گردش عملکرد خوبی ندارند ، اضافه کرد: در این راستا موضوع از طریق معاون اول رئیس جمهور پیگیری می شود و 50 هزار میلیارد بانک توانمند شده اند تا مشکل سرمایه در گردش را با عزت حل کنند.

وی گفت: همه ما با این مشکل روبرو هستیم که صادرکنندگان مجبور می شوند ارز را به بانک مرکزی برگردانند اما برخی ارز را پس می دهند ، برخی بر نمی گردانند.

رزم حسینی ادامه داد: از زمان وزارت من این طور بوده است .مت من شروع به کار کردم ، شاهد کاهش صادرات بودیم ، بنابراین بسته سیاست بانک مرکزی در این زمینه تغییر کرد و تصمیم بر این شد که از سال 1998 ، همه صادرکنندگان که بدهی برای بازپرداخت ارز دارند ، می توانند برای انجام تعهدات ارزی خود از طریق واردات حرکت کنند.

یک ماشین با کیفیت و مقرون به صرفه متعلق به هر ایرانی است

وزیر .مت وی خاطرنشان کرد که مقام معظم رهبری فرموده اند “افکار عمومی و مسئولان باید ترغیب شوند تا با مردم صحبت کنند ، اما متأسفانه ما نمی توانستیم یا نمی خواهیم صادقانه با مردم صحبت کنیم. ما با مردم صادق نبودیم. این یک مسئله اتومبیل بود زیرا هر ایرانی از یک ماشین بی کیفیت استفاده می کرد حق دارد.

رزم حسینی ادامه داد: واقعیت این است که در این 40 سال ما نتوانسته ایم چنین خودرویی تولید کنیم زیرا دو شرکت دولتی بازار خودرو را در اختیار گرفته اند. برای کار این 14٪ سهم در دو شرکت دولتی است ، بنابراین بازار خودرو در انحصار قرار گرفت ، حمایت های نامناسبی صورت گرفت ، ممنوعیت واردات اعمال شد و این دو شرکت شروع به تولید خودرو با هر قیمت و کیفیت کردند.

وی افزود: در حال حاضر این خودرو به یک بازار سه ارزشی تبدیل شده است که ترکیبی از قیمت پیشنهادی شورای رقابت ، قیمت پرداخت شده توسط شرکت و قیمت بازار است. از طرف دیگر ، رشد نقدینگی بالا به دلیل پول زیاد ناگهان برای سود بیشتر وارد بازار خودرو شد و وارد کارگزاران مالی شد.

رزم حسینی گفت: ما جلساتی را برای بحث در مورد قیمت خودرو تشکیل داده و طرحی را با مشارکت بخش خصوصی و با هماهنگی مجلس تدوین کرده ایم و امیدواریم با شکستن این انحصار ، ایجاد رقابت ، تقویت شرکت های خصوصی برای بهبود کیفیت و پایین آمدن قیمت خودرو. .

تولید خودرو در حال رشد است

وی افزود: همچنین باید توجه داشت که ما در یک جنگ اقتصادی دشوار به سر می بریم ، قادر به اجرای کامل برنامه های پیش بینی شده نخواهیم بود ، اما در تلاش هستیم شرایط را بهبود ببخشیم. ما می خواهیم تولید خودرو را افزایش دهیم بنابراین 900000 خودرو تا پایان سال است. اگر تولید و بخش خصوصی فعال تر شوند ، در نتیجه این آمار افزایش می یابد امیدوارم شاهد کاهش قیمت و افزایش کیفیت خودرو خواهیم بود.

وزیر صنعت ، معدن و تجارت گفت: ما از مردم ایران می خواهیم به ما وقت بدهند تا ساختارهای این حوزه را اصلاح کنیم. حضور آنها آره پژمرده شدن امیدوارم اوضاع بهتر خواهد شد.

وی با اشاره به طرح انتقال آب از خلیج فارس به استانهای مرکزی ایران افزود: برخی تأمین آب از خلیج فارس را غیرممکن دانستند اما خوشبختانه این کار انجام شد و اجرای آن در دولت یازدهم کلید خورد. گلگهر اما سپس چادرملو پیوست تاجیکستان این پروژه یک روز تعطیل نشد.

رزم حسینی گفت: استان های کرمان ، یزد ، اصفهان و فلات مرکزی در حال استخراج و به شدت به آب احتیاج دارند. از طرفی چنین پروژه ای به دلیل کارآیی اقتصادی هرگز در تاریخ کشور و در این حجم در خاورمیانه دیده نشده است ، بنابراین امیدواریم که این پروژه تا پایان سال به اردکان برسد.

با بیان اینکه این پروژه افتخار بزرگی در کشور است ، همین مدل را در خراسان رضوی و یک سال پیش در برنامه خراسان جنوبی و رضوی از منطقه چابهار راه اندازی کردیم طراحی شده دلیل این طرح صنعت کشور است و بخش خصوصی نیز در حال سرمایه گذاری است.

وزیر صنعت ، معدن و تجارت با بیان اینکه در مذاکرات اکتشافی در کشور نتایج خوبی نشان ندادیم و فقط 10 درصد کارهای اکتشافی در کشور انجام شده است گفت: ما همچنین در بحث معدن مشکل داریم و حتی مجوزها نیز فروخته شد ، بنابراین برین به مقامات مربوطه اطلاع داده شد كه معادن ضد عفونی شده باید ظرف 3 ماه برای فعال سازی آنها اقدام كنند ، در غیر این صورت مجوز لغو و دوباره به حراج گذاشته می شود.

وی گفت: استان کرمان یکی از مهمترین استانهای معدنی کشور است که از وظایف مسئولان است .مت کار اکتشاف در استان در حال انجام است ، خوشبختانه یک معدن بزرگ طلا در مرز کرمان و سیستان پیدا شده است و همچنین برای توسعه صنعتی در جنوب استان برنامه داریم.