عمومی

افزایش ۲۰ درصدی دانشجویان پزشکی – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در مصاحبه ای گفتن وی در گفتگو با خبرنگار آنلاین اظهار داشت: با آغاز هفتمین پیک کرونا در استان شاهد وضعیت متفاوتی هستیم که ویژگی اصلی این پیک جهش عجیب در تعداد مراجعات سرپایی بیماران و مبتلایان است. با بیماری قله هفتم

علی محمدیان لزوم ایمن سازی جامعه با تزریق واکسن و رعایت پروتکل های بهداشتی را یادآور شد و گفت: در سه مرحله پس از افزایش کاربردهای سرپایی، در هفته های اخیر شاهد بروز عوارض در پیک های مختلف بیماری کرونا هستیم. افزایش بستری شدن و مرگ و میر به تدریج هفتمین اوج را پشت سر می گذاریم.

وی گفت: در شهریور ماه سال گذشته روزانه 25 تا 30 مورد مرگ و میر داشتیم، اما با ورود واکسن و گسترش این موضوع، هم اکنون تعداد فوتی ها به هر سه روز یک نفر کاهش یافته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل افزود: باید از عادی سازی بیماری کرونا خودداری کنیم و مناسب است در رابطه با پیش رو جلسات اربعین حسینی و آغاز سال تحصیلی به فکر تزریق دوز یادآوری واکسن باشیم. و رعایت قوانین اجتماعی فاصله گرفتن و پوشیدن ماسک در اولویت است.»

محمدیان با اشاره به تایید سفر چند ماه اخیر وزیر بهداشت ادامه داد: در بیمارستان های بوعلی و فاطمی اردبیل شاهد وضعیت نامناسبی هستیم که به دلیل بیماری 50 ساله امکان ارائه خدمات وجود ندارد. . فرسودگی سن و فضا».

وی عمده توافقات این بازدید را در خصوص آموزش و افزایش مساحت بیمارستان ذکر کرد و گفت: با توجه به محدودیت فضا سرویس در دانشگاه علوم پزشکی اردبیل تعداد 600 دانشجو و افزایش تعداد دانشجویان به چهار هزار نفر، توسعه فضاهای آموزشی و رفاهی برای دانشجویان اولویت اصلی در نظر گرفته شد و طرح های توسعه ای در این زمینه در حال اجراست.

محمدیان افزایش 20 درصدی پذیرش دانشجو در رشته های مختلف پزشکی را مورد توجه قرار داد و افزود: تجهیز و توسعه کتابخانه مرکزی، ارتقای سطح رفاه دانشجویان در خوابگاه ها از جمله فعالیت ها و برنامه های اصلی است.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم تا قبل از شروع سال تحصیلی مکان های جدیدی را برای دانش آموزان فراهم کنیم تا تحصیلات مناسب و شایسته ای داشته باشند.

محمدیان با بیان اینکه بیمارستان‌های استان به دستگاه‌های مدرن دیالیز و تجهیزات پزشکی هسته‌ای خریداری و تجهیز شده‌اند، افزود: با توجه به اینکه این تجهیزات پزشکی هسته‌ای فقط در بخش خصوصی موجود است، بیماران هنگام مراجعه به این مرکز خصوصی با تنگناهایی مواجه بودند. این دستگاه در بیمارستان امام خمینی ترخیص شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل از راه اندازی دستگاه های مدرن ماموگرافی و سایر تجهیزات همراه با جذب نیروی متخصص خبر داد و گفت: شهریور ماه بهترین زمان و فرصت برای جذب فارغ التحصیلان رشته های تخصصی است و همچنین درخواست کرده ایم شاهد جذب آنان باشیم. . پزشکان متخصص در رشته های مختلف سال هاست. .