عمومی

آمار مراجعه مبتلایان کرونا به بیمارستان بزرگ دزفول افزایش یافت – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

علی فرهمندپور وی در مصاحبه با آنلاین اظهار داشت: تعداد افرادی که به بیمارستان عمومی دزفول مبتلا به بیماری قلبی و عروقی مراجعه می کنند در دو روز گذشته افزایش یافته است که این یک علامت هشدار دهنده برای بازگشت به وضعیت بحرانی است.

وی با تأکید بر لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی مردم ، افزود: تاج تمام نشده است و هنوز هم بصورت جدی وجود دارد. بنابراین از مردم خواسته می شود تا از پروتکل های بهداشتی پیروی کنند تا از بیماری سفیدی محافظت کنند.

فرماندار دزفول در جلسه امروز حضور یافت تاک این استان خاطرنشان کرد و گفت: در این جلسه یک بار دیگر تأکید شد که تعداد متقاضیان به چندین شهر استان از جمله دزفول ، بهبهان و شوشتر افزایش یافته و پروتکل های بهداشتی دنبال شده است.

فرهمندپور وی ادامه داد: در این جلسه من به عنوان استاندار دزفول مطالبات خود را مطرح کردم؛ یکی از این شرایط تعیین وضعیت پرستاران در دانشگاه علوم پزشکی دزفول بود. کارآموزی به دلیل بیماری عروق کرونا به حالت تعلیق درآمد و تعدادی از این دانشجویان در حال نزدیک شدن به پایان تحصیل هستند ، فرهاد ابول نجادیان قول داده است که پرستاران هفته آینده تحت نظارت دانشگاه علوم پزشکی فعالیت خود را آغاز کنند.

وی ادامه داد: افتتاح سالن های عروسی ، باشگاه های ورزشی و پرورش اندام در دزفول از دیگر مطالبی بود که در جلسه ستاد کرونا مطرح کردم و مقرر شد این موارد تجدید نظر شود و نتایج مطالعه تا پایان هفته اعلام شود.

نحوه سرپرست فرماندار شهرستان دزفول مراسم عزاداری و مسافرت های محرم را برگزار می کند یکی دیگر از برنامه های جلسه کارمندان است تاک خوزستان اظهار داشت: مقرر شد مراسم محرم و مسافرت مطابق پروتکل های بهداشتی برگزار شود. دستورالعمل ها به زودی اعلام می شود و جلسه ای در مورد “سازمان تبلیغات” و با مشارکت هیئت های مذهبی برگزار می شود و تأیید شد که مراسم عزاداری خانگی در فاصله اجتماعی برگزار می شود.

فرهمندپور وی اظهار داشت: در مورد برگزاری مراسم تاسوعا و عاشورا تاکنون هیچگونه دستورالعملی اعلام نشده است ، اما در صورت پایدار ماندن وضعیت سفید ، این آینه ها ضبط می شوند و ترتیب و نوع برگزاری با دستورالعمل اعلام می شود.

به گزارش آنلاین ، پس از اعلام وضعیت تاج سفید توسط ستاد اعلام شد تاک طی روزهای اخیر بسیاری از مردم خوزستان به پارک ها و پیاده روی های ساحلی دزفول گله کرده اند و خیابان های مرکزی و بازار این شهر بسیار شلوغ شده است. همچنین ، به گفته معاون علمی دانشگاه علوم پزشکی دزفول ، استفاده از ماسک توسط شهروندان کاهش یافته است و در نتیجه آن زنگ خطر بحران کرونری جدید به وجود آمده است.