اجتماعی

بیمارستان نوشهربا کمبود پزشک متخصص مواجه است

ایران تودی/مازندران مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان نوشهر با اشاره به کمبود پزشک متخصص و بیهوشی در تنها بیمارستان دولتی نوشهر گفت: مردم از نحوه خدمات در این بیمارستان راضی نیستند و علت آن‌ هم کمبود پزشک متخصص و کمی امکانات است که بخشی به مشکلات اقتصادی کشور و بخشی دیگر به درآمد خود بیمارستان برمی‌گردد.

سید رحیم سیدپور شامگاه ۱۲ آذرماه در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز پویش ملی سلامت کشور در راستای غربالگری مبتلایان به دیابت و فشار خون بالا، اظهار کرد: دیابت و فشار خون از جمله آسیب رساننده‌ترین بیماری‌ها در کشور هستند که بار خسارت مالی زیادی را وارد می‌کنند زیرا منجر به بیماری‌هایی چون قلبی، کلیوی، دیالیز و سایر بیماری‌ها می‌شود و افراد دچار دیابت از نوع شدید ممکن است بینایی خود را از دست دهند.

سیدپور از وجود ۷۰ بیمار دیالیزی در نوشهر خبر داد و افزود: در گذشته تنها هشت تخت دیالیز در بیمارستان شهید بهشتی نوشهر فعال بود اما ۶ تخت اضافه شد که بازهم پاسخگو نبود و در حال حاضر ۱۴ تخت نیز توسط بخش خصوصی اضافه شده است.

وی از غربالگری همه افراد تا ۱۵ دی ماه در شهرستان خبر داد و یادآور شد: این غربالگری در قالب طرح ملی تمام افراد بالای ۱۸ سال انجام می‌شود تا اگر مبتلا به فشار خون و یا دیابت هستند تحت درمان قرار گیرند.

بیمارستان نوشهربا کمبود پزشک متخصص مواجه است

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان نوشهر کاهش فعالیت‌های بدنی و چاقی را از علل اصلی ابتلا به فشار خون و دیابت عنوان کرد و ادامه داد: با توجه به غربالگری‌هایی که انجام شده است روند ابتلا به دیابت و فشار خون در شهرستان رو به افزایش است که نیازمند ورود همه دستگاه‌ها از جمله اداره ورزش و جوانان و آموزش و پرورش است.

سیدپور در ادامه از کمبود بهورز در شهرستان نوشهر خبر داد و متذکر شد: تعدادی از بهورزان بازنشسته شدند و در حال حاضر این شهرستان با کمبود ۶۰ بهورز مواجه است که نیاز است جذب شوند، در این راستا طبق فراخوانی داده شد که تاکنون ۳۲ نفر ثبت نام کرده‌اند و در مرحله جذب قرار داد هستند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان نوشهر با بیان اینکه بیمارستان شهید بهشتی این شهرستان از جمله بیمارستان‌هایی است که هزینه‌های آن از محل درآمد خود بیمارستان تامین می‌شود و کمبود پزشک متخصص باعث شده است برخی بیماران پذیرش نشوند و به شهرهای اطراف بروند.

سیدپور با بیان اینکه در طب اورژانس فارغ التحصیل نداریم و یا اگر هم باشد تمایلاتی به ماندن در بیمارستان کوچکی همچون نوشهر را ندارد، اظهار کرد: باید سه ارتوپد در بیمارستان باشد که متاسفانه تنها یک ارتوپد داریم که کافی نیست همچنین متخصصان چشم، گوش، حلق و بینی و جراح مغز و اعصاب هم نداریم که همه اینها موجب نارضایتی مردم شده است.

وی با تاکید بر اینکه نباید بیمارستان نوشهر با ۱۴۰ هزار نفر دیده شود بلکه نیازمند توجه ویژه است، خاطرنشان کرد: وزارت بهداشت باید سهیمه بیشتری به نوشهر بدهد.

بیمارستان نوشهربا کمبود پزشک متخصص مواجه است

افتتاح مرکز ناباروری تا دهه فجر

مدیر شبکه بهداشت و درمان نوشهر در ادامه به پیشرفت قابل توجه مرکز ناباروری نوشهر اشاره کرد و گفت: از لحاظ فیزیکی این مرکز که غرب استان را پوشش خواهد داد تاکنون ۸۵ درصد پیشرفت داشته است و بیش از ۷.۵ میلیارد تومان از محل سفر رئیس جمهور، پیگیری نماینده مجلس و دانشگاه علوم پزشکی مازندران برای آن اختصاص داده شده است و در صورت تامین هزینه تا دهه فجر به بهره برداری می‌رسد.

انتهای پیام

گروه تحریریه علوم اجتماعی

تحلیل‌گر مسائل اجتماعی با نگاهی منصفانه به تفاوت‌های اجتماعی و تبعیضات نژادی.