عمومی

افزایش ۶۵ درصدی صید میگو در بوشهر/ پرورش‌دهندگان هم رکورد می‌زنند – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

خبرگزاری آنلاین ، گروه سال: استان بوشهر را می توان مرکز میگو در کشور دانست زیرا علاوه بر جایگاه ویژه آن در زمینه صید میگو ، بیش از نیمی از میگوی کاشته شده در کشور در این استان تولید می شود.

در سال های اخیر تلاش های گسترده ای برای توسعه زیرساخت های پرورش میگو در استان بوشهر انجام شده است و ما شاهد افزایش سطح پرورش میگو در استان بوشهر بوده ایم.

سال گذشته 5 هزار و 100 هکتار از اراضی استان بوشهر به پرورش میگو اختصاص یافت که امسال با 10 درصد افزایش به 5 هزار و 600 هکتار رسیده است.

این افزایش سطح میگوهای کاشته شده در استان بوشهر باعث شده است که امسال انتظار ثبت رکورد جدیدی در پرورش میگو در استان را داشته باشیم و تولید به میزان قابل توجهی افزایش یابد.

علاوه بر افزایش تولید میگو ، میزان ماهی صید شده امسال نیز به میزان قابل توجهی افزایش یافته است تا استان بوشهر از نظر شکار و پرورش میگو بتواند سال خوبی را سپری کند.

1893 تن میگو صید شد

معاون شیلات و بنادر شیلات اداره کل شیلات استان بوشهر در گفتگو با خبرنگار آنلاین اظهار داشت: صید میگو در استان بوشهر از 13 مرداد آغاز شد و تا 28 شهریور ادامه داشت.

رضا جعفر ابراهیمی در مورد 782 کشتی در این مدت از استان بوشهر تصریح کرد: 388 کشتی و 394 کشتی در آبهای استان بوشهر با اسناد صید به دریا رفتند.

وی از صید یک هزار و 893 تن میگو در آبهای استان بوشهر خبر داد و افزود: تخمین زده می شود با جمع بندی دقیق میزان میگوهای صید شده در استان بوشهر ، 2 هزار تن میگو در استان بوشهر صید شود.

65٪ افزایش در صید میگو

در حالی که سال گذشته یک هزار و 142 تن میگو در آبهای استان بوشهر صید شد ، امسال 1893 تن میگو صید شد که 65 درصد افزایش دارد.

معاون شیلات و بنادر شیلات رئیس اداره شیلات استان بوشهر با بیان اینکه در سال جاری افزایش چشمگیری در صید میگو مشاهده شده است ، افزود: صید میگو به طور متوسط ​​حدود 5 سال و به طور متوسط ​​10 سال حدود 32 درصد افزایش یافته است.

جعفر ابراهیمی خاطرنشان کرد: امسال با اقدامات انجام شده برای جلوگیری از فعالیت شناورهای متخلف از قوانین ، فشار بر منابع دریایی کاهش یافته است و این باعث افزایش ذخایر شده است.

ثبت در تولید میگوی پرورشی

سال گذشته حدود 21000 تن میگو در استان بوشهر تولید شد اما امسال انتظار می رود که رکورد جدیدی تولید کنیم و 29000 تن میگو تولید کنیم.

وی در گفتگو با خبرنگار آنلاین ، مدیرکل شیلات بوشهر اظهار داشت: تلاش های گسترده ای برای توسعه مزارع میگو در استان بوشهر انجام شده است و امسال شاهد افزایش تولید خواهیم بود.

علی بازدار افزود: سال گذشته استان 29 هزار تن میگو تولید کرد و امسال با افزایش سطح کشاورزی میزان شکار به حدود 29 هزار تن می رسد.

کشت و تولید میگو را افزایش دهید

معاون فرهنگ آب اداره کل شیلات استان بوشهر نیز در گفتگو با خبرنگار آنلاین اظهار داشت: سال گذشته میگو در 5 هزار و 100 هکتار و امسال نیز میگو در 5 هزار و 600 هکتار کاشته شد.

صغری اشرف با اشاره به آغاز کشت میگو در استان بوشهر گفت: برداشت میگو در استان از اواخر شهریور تا آبان برگزار می شود.

وی با اشاره به کشت میگو در 11 مجتمع و منطقه از شمال به جنوب استان بوشهر در سال جاری ، گفت: شرایط مساعد و شرایط آب و هوایی ، افزایش مکانیزه و در دسترس بودن زیرساخت های آماده نقش مهمی در افزایش تولید میگو دارد.

نگهداری میگوی بچه ها در استخرهای تولید مثل این استان از نیمه دوم اردیبهشت تا اواسط مرداد ماه ادامه داشت و برداشت محصول از اواخر سپتامبر تا نوامبر ادامه داشت.

امسال یک میلیارد و 720 میلیون قطعه میگوی بچه در استخرهای تولید مثل استان بوشهر ذخیره شده است که این مقدار میگوی کودک با استفاده از 21600 جفت میگوی مولد به 16 هزار مرکز تولید مثل در استان بوشهر داده شد

صید میگو در استان بوشهر امسال بیش از 60 درصد افزایش یافته است و پیش بینی ها حاکی از افزایش 38 درصدی تولید میگوی فرآوری شده است.