حوادث

استفاده از هفت دستگاه پهپاد و یک ربات اطفای حریق در آتش نشانی تهران

مدیر فنی سازمان آتش نشانی تهران ، وسایل نقلیه و تجهیزات گفت: سازمان آتش نشانی تهران یکی از بزرگترین واحدهای غیرنظامی کشور را دارد ، “در حال حاضر حدود هفت پهپاد و یک ربات اطفا حریق داریم.”

مازیار کربلایی در گفت وگو با ایران تودی ، در مورد تعداد پهپادهای آتش نشانی اظهار داشت: می توان گفت اکنون سازمان آتش نشانی تهران یکی از بزرگترین واحدهای غیرنظامی کشور را در اختیار دارد.

وی ادامه داد: استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین در اطفا fire حریق از چند سال گذشته وجود داشته و یک پدیده جدید است.

وی گفت: دو نوع هواپیمای بدون سرنشین وجود دارد. “هواپیماهای بدون سرنشین بال ثابت ، مشابه هواپیماها و هواپیماهای بدون سرنشین مجهز به چرخش ، که در درجه اول در صنعت اطفا حریق شهری استفاده می شود.” این تجهیزات در دسته تجهیزات پیشرفته و مورد استفاده ادارات آتش نشانی پیشرو جهان قرار دارد.

کربلایی گفت که سازمان آتش نشانی تهران همچنین اولین ربات اطفا حریق واقعی را در ایران تولید کرد. این ربات از نظر عملکرد بسیار عالی است و می تواند در روسیه ، بلژیک ، فرانسه ، آمریکا و … مورد استفاده قرار گیرد. می تواند با الگوها سازگار شود.

وی با بیان اینکه استفاده از این دستگاه برای نیازهای هر عملیاتی مناسب است گفت: به عنوان مثال این ربات می تواند در اطفا fi حریق در تونل ها ، انبارها و اسکله ها بسیار مفید باشد و جان آتش نشانان را نجات دهد.

کربلایی ادامه داد: پهپادها می توانند در عملیات امداد و نجات و همچنین در ارزیابی صحنه حادثه به ما کمک کنند زیرا مجهز به دوربین های عادی الکترو نوری و دوربین های حرارتی هستند.

وی گفت: در حال حاضر حدود هفت PUA و یک ربات اطفا حریق داریم.

کربلایی با اشاره به وجود هشت منطقه عملیاتی در تهران گفت: با توجه به وجود هشت منطقه عملیاتی در تهران تعداد پهپادهای اطفا حریق در تهران کافی است. با این حال ، ما در حال آزمایش رباتی هستیم که با همکاری ادارات نظامی ساخته ایم و پس از آخرین آزمایشات می توان گفت که تعداد این ربات ها به چه تعداد نیاز دارد. قاعدتاً باید در آینده به همین تعداد منطقه داشته باشیم.

مدیر فنی آتش نشانی ، وسایل نقلیه و تجهیزات در ارتباط با سایر برنامه های سازمان برای تهیه تجهیزات گفت: “ما سعی می کنیم جدیدترین تجهیزات جهان را ارائه دهیم ، در صورت عدم امکان ، اول از همه با همکاری سازمان های علمی ما آن را دریافت کنید. ”

وی در مورد تجهیزات مدرن سازمان آتش نشانی تهران گفت: در سه سال گذشته با رهبری توقیف شده در سازمان آتش نشانی تهران اتفاقات خوبی افتاده است. ما از نظر سخت افزاری و نرم افزاری از نظر سیستم های فنی و سیستم های استفاده از تجهیزات پیشرفت کرده ایم. این به ما کمک کرد تا از تجهیزات به درستی استفاده کنیم و سالم بمانیم ، که به ما کمک کرد تا ریتم آموزشی خود را در سازمان حفظ کنیم.

مدیر فنی سازمان آتش نشانی ، وسایل نقلیه و تجهیزات گفت: از طرف دیگر برنامه های طولانی مدتی وجود دارد که سازمان آتش نشانی تهران می تواند تجهیزات خود را تکمیل ، تکمیل و جایگزین کند.

وی با بیان اینکه هزینه های اضافی ، تعمیرات و نگهداری در حال افزایش است ، افزود: بهتر است آنها را کنار بگذاریم و از تجهیزات جدید استفاده کنیم. ممکن است وسایل نقلیه و تجهیزات زیادی داشته باشیم که غالباً مورد استفاده قرار نمی گیرند اما همه تجهیزات اطفا حریق باید همیشه دقیق و آماده استفاده باشند. این مهمترین عاملی است که باید در نظر گرفته شود.

وی در مورد برنامه های سازمان آتش نشانی تهران برای خرید یا ساخت تجهیزات گفت: طبق برنامه پنج ساله ما همیشه برنامه هایی برای خرید و ساخت داریم. این سازمان با سازمانهای علمی و صنعتی کشور همکاری می کند تا در صورت امکان جدیدترین تجهیزات کشور را طراحی کند. اگر این امکان وجود نداشته باشد ، به خرید تجهیزات می رویم.

انتهای پیام