عمومیکسب و کار ایرانیان

چگونه در ایکس باکس فیفا انلاین بازی کنیم

بازی فیفا ۲۳ جدیدترین سری فیفا است که ویژگی‌های جدید و هیجان‌انگیز زیادی نسبت به نسخه‌های پیشین دارد. این بازی دارای مودها و حالات مختلف است؛ بنابراین شما قادر خواهید بود بازی را به صورت آنلاین، با دوستان، به‌صورت تکی یا با رقبای رندوم دیگر انجام دهید.

مودهای مختلف فیفا ۲۳

  • حالت Career Mode: در این حالت شما می‌توانید نقش کسی را که به‌صورت حرفه‌ای فوتبال بازی می‌کند داشته باشید. همچنین امکان بازی به عنوان یک منیجر را هم دارید.
  • حالت VOLTA Football: این حالت هم به‌صورت تک نفره و هم چند نفره قابل اجرا است و روی فوتبال خیابانی و فوتسال تمرکز دارد که به شما اجازه‌ی ساخت کاراکتر مورد نظر خود برای بازی و افزایش مهارت‌های او را می‌دهد.
  • حالت UEFA Champions League: موضوع این حالت، آرایش تورنومنت‌ها، باشگاه‌ها و بازیکنانی است در فصل ۲۰۲۲-۲۳ لینگ قهرمانان اروپا حضور داشتند.
  • حالت Pro Clubs: در این حالت می‌توانید یک آواتار بسازید و با دیگر بازیکنان آنلاین بازی کنید. می‌توانید مهارت‌های کاراکتر خود در بازی را نیز تقویت کنید.
  • حالت Kick Off: در این حالت با تمامی تیم‌ها و باشگاه‌ها می‌توانید بازی کنید اما امکان بازی تیم آقایان با خانم‌ها وجود ندارد.
  • حالت Tournaments: در این حالت قادر خواهید بود در تورنومنت‌های واقعی کشورها نظیر FA Cup، Premier league یا LaLiga بازی کنید. همچنین می‌توانید تورنومنت‌های شخصی سازی شده بسازید.
  • حالت Training Centre: این حالت یک فیچر جدید است و می‌توانیم مهارت‌های خود را تقویت کنید. همچنین راهنمایی ها و نکاتی درباره‌ي بهبود بازی دریافت خواهید کرد و آموزش می‌بینید.
  • حالت Practice Arena: در این حالت دریبل‌ها، مهارت شوت کردن، دروازه‌بانی و دیگر تاکتیک‌ها را یاد خواهید گرفت.
  • حالت Online Seasons: در این حالت آنلاین می‌توانید در باشگاه مورد علاقه‌ی خود با دیگر بازیکنان آنلاین بازی کنید، پیشرفت کنید و مقام بگیرید.
  • حالت Co-op Seasons: در حالت کواپ قادر خواهید بود همراه دو بازیکن دیگر در هر کجای دنیا به طور آنلاین بازی کنید. همچنین، می‌توانید مقام بگیرید.
  • حالت Online Friendlies: می‌توانید در این حالت لیستی از دوستان خود آماده کرده و با آن‌ها به طور آنلاین بازی کنید.
  • حالت World Cup Mode: در حالت ورلد کاپ می‌توانید برای بازی در بازی‌های جام جهانی آتی شرکت کنید و با تمرینات مختلف خود را به خوبی آماده کنید.

برای بازی فیفا ۲۳ به چه چیزهایی نیاز داریم؟

انواع کنسول بازی پلی استیشن 5 را می توانید از خرید بازی استیم بخرید: انجام بازی فیفا ۲۳ با گیمرهای رندوم حال می‌توانید بازی با بازیکنان رندوم را آغاز کنید. بازی پس از وقفه‌ی کوتاهی شروع می‌شود. این بازی، یک بازی دوستانه‌ی معمولی خواهد بود. شما با بازیکنانی که سطح آن‌ها همانند شما است بازی می‌کنید. چگونه با دوست خود انلاین فیفا بازی کنیم؟ (برای کامپیوتر) برای این‌که با دوستان خود بازی را انجام دهید، لازم است مراحلی که در ادامه مشاهده می‌کنید هم باید انجام شوند. نحوه‌ی اضافه کردن افراد به لیست دوستان این کار در پلتفرم‌های مختلف فرق می‌کند. در ادامه با روش ادد کردن دوستان در پلی استیشن، ایکس باکس و PC آشنا خواهید شد.

اضافه کردن دوستان در PC

  1. در Origin وارد شوید و روی گزینه‌ی Friends بزنید.
  2. حال آیدی EA دوست خود و ایمیل او را در بخش جستجو وارد کنید.
  3. آیدی آن‌ها برای شما نشان دادی می‌شود. کافی است یک درخواست برای او ارسال کنید.

اضافه کردن دوستان در پلی استیشن

  1. در فیفا گزینه‌ی Friends را سرچ کنید.
  2. آیدی یا نام دوست خود را در بخش جستجو یادداشت کنید و زمانی که پروفایل مشخص شد، روی علامت + کلیک کنید.

اضافه کردن دوستان در ایکس باکس

  1. کلید RT را فشار دهید تا لیست دوستان را ببینید.
  2. روی Friends Tab کلیک کرده و Find Someone را انتخاب کنید.
  3. نام شخص مورد نظر را سرچ کرده و اضافه‌شان کنید.

جمع‌بندی

این راهنمای انجام بازی فیفا ۲۳ به این منظور تهیه شد تا مودهای مختلف بازی را بشناسید و اگر خواستید همراه با دوستان خود بازی را انجام دهید،‌ به‌راحتی بتوانید.

سوالات متداول

آیا فیفا ۲۳ حالت آنلاین دارد؟

فیفا ۲۳ حالت آنلاین دارد و در Modeهای مختلف می‌توانید آن را آنلاین بازی کنید. برای آنلاین بازی کردن روی کنسول‌ها نیاز به اشتراک PS Plus یا Xbox Live Gold دارید. آیا بدون ایکس باکس گیم پس اولتیمیت هم می‌شود فیفا ۲۳ بازی کرد؟ اگر از طرفداران این فرنچایز هستید، FIFA 23 می تواند یک تجربه فوتبال عالی باشد. بازی با دوستان نیز بسیار سرگرم کننده است زیرا همه بازیکنان برای به ثمر رساندن گل های بیشتری با هم رقابت می کنند. در حالی که بازی با دوستان به صورت زنده یک تجربه سرگرم کننده چند نفره است، اما نمی توانید همه را در یک مکان جمع کنید. خوشبختانه، FIFA 23 دارای چندین بازی چند نفره آنلاین است که به شما امکان می دهد تا زمانی که به اینترنت متصل هستید، با دوستان خود بازی کنید.

چه بخواهید در مقابل دوستان خود بازی کنید یا با آنها در یک تیم همکاری کنید، یک گزینه چندنفره آنلاین متناسب با نیازهای شما وجود دارد. برخی از این گزینه‌های چند نفره با ویژگی‌های متقابل نیز در دسترس خواهند بود و به شما امکان می‌دهند با دوستان خود در چندین پلتفرم بازی کنید. برای شروع بازی آنلاین با دوستان، باید مطمئن شوید که دوستان شما یک نسخه از بازی و همان نسل پلتفرم دارند. این بدان معناست که شما و دوستانتان بازی را روی رایانه شخصی، پلی استیشن ۵ یا ایکس باکس سری S|X دارید. برای کنسول های قدیمی تر، این شامل پلی استیشن ۴ و ایکس باکس وان می شود.

در حالت ایده‌آل اگر دوستان شما روی همان پلتفرم شما قرار دارند (یعنی هر دوی شما یک بازی رایانه شخصی دارید)، اما ویژگی‌های متقابل برای بازی با دوستان در پلتفرم‌های مختلف نیز در دسترس است. ویژگی های Cross-play فقط روی پلتفرم های هم نسل کار می کنند. به عنوان مثال، بازیکنان PlayStation 4 و یا Xbox One نمی توانند با بازیکنان PC یا PlayStation 5 تعامل داشته باشند. Cross-play همچنین برای همه حالت ها مانند Pro Clubs در دسترس نیست. اگر از ویژگی های متقاطع استفاده می کنید، حتماً در گزینه های matchmaking گزینه “Enable Cross-play” را پیدا خواهید کنید.

اگر دوستان شما آنلاین هستند، می توانید هر حالتی را شروع کنید و سپس “بازی با یک دوست” را انتخاب کنید تا آنها را به بازی ای که ایجاد کرده اید دعوت کنید. همچنین می توانید با گزینه «بازی آنلاین» یک لابی تعاونی راه اندازی کنید. سپس دوستان خود را به لابی دعوت کنید. این به شما و دوستانتان اجازه می دهد تا با یکدیگر به رقابت با سایر تیم ها به صورت آنلاین بپردازید. تا زمانی که بتوانید دوستان خود را به صورت آنلاین پیدا کنید و همه یک کپی از بازی داشته باشند، اجرای یک بازی FIFA 23 که همه از آن لذت ببرند چندان سخت نیست.

لیلا بنی نعمتی

من لیلا هستم، خبرنگاری که با نگاهی به آینده، مسائل امروز را تحلیل می‌کنم. در این سایت، با بررسی روندهای اجتماعی و اقتصادی، به دنبال درک بهتر چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی جامعه در آینده هستم.