اقتصادیعمومیکسب و کار ایرانیان

هر فوت یخچال چند سانتی متر است

اول بگذارید تعریف دقیقی از فوت در یخچال داشته باشیم:

به نقل از lowes.com فوت در یخچال شامل حجم و ظرفیت داخلی آن است، یعنی برای بیان ظرفیت داخلی هر یخچال از واحد فوت استفاده می‌شود. منظور از فوت در یخچال حجم و فضای ذخیره سازی است که برای نگه‌داری مواد غذایی در اختیار کاربر قرار می‌گیرد.

برای کاربری که قصد خرید یخچالی جدید دارد و یا جهیزیه خود را کامل می‌کند جدای از طراحی، برند و تکنولوژی‌های به کار رفته در آن حجم و ظرفیت اهمیت ویژه‌ای دارد.

خرید یخچال بوش بانه: یخچال از جمله لوازم بسیار ضروری در منزل است که خرید و تعویض آن چندان زود به زود صورت نمی‌گیرد، و معمولا از آن در بازه زمانی طولانی استفاده می‌شود. بنابراین بسیاری از کاربران هنگام خرید یخچال برای جهیزیه و یا خرید یخچال برای خانواده کم جمعیت خود، آینده را نیز در نظر می‌گیرند و محصولی با حجم بالا‌تر از نیاز فعلی خود خریداری می‌کنند.

پیدا کردن یخچال با ویژگی‌های مناسب که متناسب با شرایط آشپزخانه شما باشد و بتواند وظیفه حفظ سلامت مواد غذایی شما را به خوبی انجام دهد آسان‌تر از آن چیزی است که به نظر می‌رسد.

قبل از هر چیز شما باید بدانید که برای تعداد اعضای خانواده‌ای که دارید و براساس سبک زندگیتان، یخچال چند فوتی لازم است. برای مثال برای ورزشکاران حرفه‌ای یخچال با ظرفیت بالا اهمیت ویژه ای دارد چون باید مکمل‌ها و مواد غذایی مختلف خود را که معمولا حجم بالایی دارند در هوا خنک یخچال نگهداری کنند .بنابراین فارغ از مواد غذایی معمولی و ثابتی که افراد در یخچال نگه می‌دارند باید از این وسیله خنک کننده به عنوان محفظه ای برای نگهداری از مکمل هایشان نیز استفاده کنند.

چرا نباید براساس فوت یخچال فریزر خرید؟

درست است که فروشندگان معمولاً حجم یخچال را با فوت عنوان می‌کنند، و در میان عامه مردم نیز ظرفیت یخچال با فوت بیان می‌شود، اما فوت معیار درست و کاملی نیست! و باید ظرفیت داخلی یخچال را با لیتر در نظر گرفت، چون تمام شرکت‌های سازنده یخچال نیز بر اساس لیتر ظرفیت یخچال خود را اعلام می‌کنند. یعنی برندی مثل ال جی هنگام ساخت یخچال فریزرهای خود فقط از واحد اندازه گیری لیتر برای نمایش میزان ظرفیت محصول استفاده می‌کند. حتی روی برچسب اصالت کالای داخل هر یخچال نیز فقط براساس لیتر مشخصات محصول نوشته شده است. که البته لیتر هم به دو بخش خالص و ناخالص تقسیم می‌شود. منظور از لیتر خالص فضای واقعی موجود در داخل یخچال، کشوها، طبقات روی درب و … است.

اما منظور از لیتر ناخالص در یخچال کل ابعاد و اندازه‌ای است که یخچال را تشکیل داده است و حتی دسته‌ها و جداره محصول نیز محاسبه شده است. اما در برخی مدل های تقلبی بازار که بسیار ناشیانه اقدام به جعل یخچال فریزر می‌کنند از واحد فوت بر روی برچسب محصولات استفاده می کنند و خود همین امر نشانه ی تقلبی بودن محصول است.

بنابراین در هنگام خرید یخچال فریزر حتما از فروشنده بخواهید فارغ از فوت به لیر دقیق یخچال اشاره کند و سپس عدد لیتر عنوان شده را برای در سایت رسمی شرکت سازنده مقایسه کنید و در صورت وجود مغایرت از خرید پرهیز کنید. چون احتمال تقلبی بودن آن بسیار است.

چگونه فوت یخچال خود را محاسبه کنم؟

بعضی از کاربران دوست دارند، بدانند یخچالی که خریداری کرده‌اند، و یا قرار است بخرند چند فوت است؟ برای محاسبه میزان فوت واقعی یک یخچال از 2 روش زیر می‌توانید استفاده کنید و به سرعت فوت واقعی یخچال مورد نظرتان را بفهمید. اما همچنان تاکید می‌کنم که معیار فوت معیار درست و دقیقی نیست! چه بسا بسیاری از یخچال های ایرانی که با ظرفیت 28 فوت در بازار فروخته می‌شوند به اندازه یک یخچال 26 فوت خارجی هم فضا برای ذخیره مواد غذایی ندارند!

محاسبه فوت براساس عمق یخچال ساید بای ساید:

  1. یخچال‌هایی با عمق 73 سانتیمتر در بازار 28 فوت الی 30 فوت شناخته می‌شوند.
  2. یخچال‌هایی با عمق 79 سانتیمتر در بازار 30 فوت شناخته می‌شوند.
  3. یخچال‌هایی با عمق 91 سانتیمتر نیز در بازار 34 فوت شناخته می‌شوند.

نحوه تبدیل لیتر به فوت :

برای محاسبه واقعی و دقیق لیتر به فوت فقط کافی است میزان لیتر مورد نظر را تقسیم بر 28.3 کنیم. سپس فوت واقعی محصول به دست می‌آید.

برای مثال: اگر فروشنده به شما گفت یخچال مورد نظر 705 لیتر است برای محاسبه فوت کافی است آن را تقسیم بر 28.3 کنیم و عدد 24 فوت به دست می‌آید. که البته معمولا فروشنده ها آن را با 28 فوت معرفی می‌کنند.

نحوه محاسبه فوت یخچال

نحوه تبدیل فوت به لیتر:

اگر هنگام مقایسه یخچال‌ها فروشنده به شما گفت که این مدل 34 فوت است و مدل دیگر 30 فوت و شما به برچسب اطلاعات بر روی یخچال دسترسی نداشتید، می‌توانید با استفاده از ماشین حساب گوشی خود ظرفیت تقریبی هر کدام را بر حسب لیتر به دست بیاورید.

نکته: قبل از محاسبه به خاطر داشته باشید هر 28.3 لیتر برابر با یک فوت است. بنابراین عدد فوت مورد نظر را ضرب در 28.3 می‌کنیم تا حجم یخچال براساس لیتر مشخص شود.

  • مثال: اگر یخچال مورد نظر ما 34 فوت داشته باشد یعنی باید عدد 34 را ضرب در 28.3 کنیم. که عدد 962 لیتر به دست می‌آید.
  • نکته: به خاطر داشته باشید که عدد فوت تنها یک لفظ عامیانه است و اصلا معیار دقیق و استانداردی نیست.
  • نکته 2 : این اعداد بسته به طراحی ، طبقات و شرایطی نظیر آن‌ها می‌تواند کمی بالا و پایین باشد.

ما فقط برا درک کردن کامل توضیحات این مثال‌ها را برای شما عزیزان بیان کرده‌ایم.

یخچال چند فوت بخرم؟

این سوال در میان کاربرانی که قصد خرید یخچال دارند بسیار رایج است و ما در این بخش سعی می‌کنیم تا به درستی به سوال شما پاسخ دهیم. مهم‌ترین امر برای تعیین ظرفیت ذخیره سازی ایده‌آل مواد غذایی و انتخاب درست یخچال جدیدتان، ارزیابی تعداد افراد خانواده می‌باشد.

اما دقیقا نمی‌توان تعداد افراد حال حاضر اعضای خانواده را ملاک قرار داد، چون از آنجایی که طول عمر حضور یخچال در منازل مابین 10 تا 15 سال است، نگاه به آینده خصوصا برای زوج‌های جوان مهم است.

شاید در ظاهر به یخچالی کوچک با ظرفیت پایین نیاز داشته باشید اما پاسخ سوال‌هایی نظیر:

  • آیا خانواده من به زودی رشد می‌کند؟
  • مهمان دوست هستید و اغلب برای وعده‌های غذایی مهمان دارید؟
  • هر سال در حال جا به جا شدن و تغییر محل سکونت هستید؟

و سوال‌هایی از این قبیل که می‌توانند بر انتخاب ظرفیت مورد نیاز خانواده شما تاثیر بگذارند، مهم است.

یخچال 26 الی 28 فوت مناسب برای 1 تا 2 نفر

انواع یخچال فریزر بالا پایین معمولی، که دارای یک محفظه یخچال بزرگتر با یک فریزر کوچک‌تر است مثل انواع 26 الی 28 فوت می‌تواند برای افراد مجرد و خانواده‌های 2 نفره عالی و ایده‌آل باشد.

این نوع یخچال‌ها به دلیل طراحی مناسب طبقات و پیکر بندی مناسب، در کنار قیمت مقرون به صرفه از محبوبیت قابل توجهی در میان خانواده‌های کم جمعیت و قشر متوسط جامعه برخوردار است.

با این حال باید در نظر داشته باشید که یخچال فریزرهای بالا پایین ال جی و سامسونگ به اندازه یخچال ‌های ساید بای ساید ، درب فرنچ و دوقلو فضای ذخیره سازی ندارند، به همین دلیل است که برای افراد 1 تا 2 نفره مناسب است و آن را پیشنهاد می‌دهیم.

نکته: البته یخچال فریزرهای بالا پایین بوش چون عرض و عمق بیشتری دارند در حد یک ساید بای ساید ظرفیت دارند.

تصاویر واقعی از یخچال فریزر بالا پایین ال جی 26 فوت مدل 652 تصویر واقعی از یخچال J267 ال جی تصویر واقعی از یخچال سامسونگ RT53

یخچال 30 فوت به بالا مناسب برای خانوادههای 3 یا 4 نفره

یخچال فریزرهای بالا پایین با ظرفیت بالا، یخچال ساید بای ساید و یخچال درب فرانسوی را می‌توان گزینه‌هایی مناسب برای خانواده‌های 3 تا 4 نفره دانست. این یخچال‌ها دارای ظرفیت متوسط و متوسط به بالا هستند و با تکنولوژی‌های پیشرفته‌ای که دارند، می‌توانند محیطی مناسب و سالم را برای نگه‌داری از مواد غذایی تازه و فریز شده در اختیار شما قرار دهند.

مثال:

تصویر یخچال X267 ال جی تصویر یخچال ساید بای ساید سامسونگ 30 فوت مدل RS68

یخچال 34 فوت و 40 فوت برای خانوادههای 5 نفره

یخچال‌های ساید بای ساید و انواع یخچال‌های دوقلو با برخورداری از تکنولوژی‌های دور این دور، اینستا ویو، طبقات تاشو و قابل تنظیم بیشترین فضا را می‌توانند در اختیار کاربر قرار دهند. این نوع یخچال‌ها گزینه‌ای عالی برای خانواده‌هایی هستند که مواد غذایی خود را به صورت عمده خریداری می‌کنند.

فریزر یخچال دوقلو که تقریبا نیمی از ظرفیت دستگاه به آن اختصاص دارد، و فضایی زیاد را برای نگه‌داری انواع گوشت، نان باگت، بستنی و… ارائه می‌دهد، و می‌تواند پاسخ گوی نیاز خانواده‌های پرجمعیت باشد. مثال:

نکته: اگر بودجه خاصی برای خرید یخچال در نظر دارید سعی کنید با آن بودجه فارغ از معیارهای دیگری مثل طراحی، یخچالی را بخرید که بیشترین ظرفیت ممکن را در اختیارتان قرار می‌دهد.

یخچال ساید ال جیX39

کارهایی که بعد از انتخاب فوت یخچال بهتر است انجام دهید:

 حالا که فوت مورد نظر را برای محصول خود به دست آوردید بهتر است در قدم‌های بعدی برای خرید یخچال این نکات را نیز در نظر داشته باشید:

  1. ورودی خود را اندازه بگیرید: ارتفاع و عرض درب ورودی و دیگر درب‌هایی را که قرار است یخچال از آن‌ها عبور کند تا به محل مورد نظر در آشپزخانه برسد اندازه‌گیری کنید. چون در بسیاری از مواقع اتفاق افتاده است فردی یخچالی را می‎‌خرد اما چون ورودی آن‌ها کوچک بوده است امکان انتقال آن از راهروها به آشپزخانه وجود نداشته است!
  2. تحقیقات خود را کامل کنید: سعی کنید برای خرید یخچال فریزر وقت کافی اختصاص دهید. تا بتوانید امکانات محصول را با سایت رسمی مقایسه کنید و اجازه ندهید افراد سودجو از اعتمادتان سواستفاده کنند! شما در طول چندین سال یک بار هزینه می‌کنید برای خرید یخچال بنابراین تمام حساسیت خود را به کار ببندید.
  3. به آپشنهای و امکانات توجه کنید: این روزها یخچال ها تنها به عنوان یک محفظه برا خنک نگه داشتن مواد غذایی استفاده نمی‌شود. بلکه از آن ها برای تامین آب آشامیدنی و یخ برای انواع نوشیدنی استفاده می‌شود بنابراین حتما به امکانات آب ریز و یخ ریز توجه کنید.
  4. مجهز بودن به فیلتر بهداشتی: دقت داشته باشید محصول مورد نظرتان حد الامکان فیلتر بهداشتی برای تصفیه هوای داخل یخچال را داشته باشد.
  5. ظرفیت یخچال را محاسبه کنید: برای تعیین اینکه کدام اندازه یخچال فضای ذخیره سازی کافی بر اساس نیاز خانواده شما را ارائه می‌دهد مطالبی ارائه شد، همچنین می‌توانید به انواع مدل‌های یخچال در سایت ما مراجعه فرمایید.
  6. فضا و نیاز خود را در نظر بگیرید: فراتر از ایده‌آل‌های زیبایی شناختی، شما باید یخچال خود را بر اساس اندازه آشپزخانه، تعداد اعضا و نیازهای خانواده خود انتخاب کنید.
  7. به محل اتصال آب و تأمین آن توجه کنید: معمولا یخچال‌های جدید دارای یخساز و آبریز پیشرفته با قابلیت اتصال به آب شهری هستند. بنابراین توجه کنید یخچال به مسیر آب نزدیک باشد.
  8. مقایسه را فراموش نکنید: حتما بعد از انتخاب فوت مورد نظرتان برای یخچال قیمت و امکانات آن را با سایر مدل‌های موجود در بازار مقایسه کنید و سعی کنید محصولی را بخرید که در آن رنج قیمت بیشترین فوت را دارد.

یخچال جدید خود را از سیلور کالا خریداری کنید

با مراجعه به سایت سیلور کالا و کاوش در صفحات محصولات مطمئن باشید، که به مجموعه وسیع و متنوعی از انواع مدل‌ها و اندازه‌های یخچال دسترسی پیدا می‌کنید. ما در طول چند سال خدمت صادقانه تمام تلاش خود را کرده‌ایم، تا محصولات موجود در بازار را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. در صفحه مربوط به هر محصول تمام جزئیات مربوط به امکانات و آپشن‌هایشان ذکر شده است حتی تصاویر واقعی یخچال ها نیز آپلود شده است تا فارغ از تصاویر کاتالوگی بتوانید تصمیم گیری کنید.

شما می‌توانید در صورت داشتن هر سوال دیگری در مورد حجم یخچال فوت، لیتر، و یا یخچال مناسب بر اساس نیازتان با مشاوران دلسوز و مجرب ما در سیلور کالا تماس حاصل فرمایید.