حوادث

«آدم‌پرانی» ممنوع! – ایران تودی

معاون وزیر گردشگری ارسال مهاجران به خارج از طریق آژانس های مسافرتی را غیرقانونی اعلام کرده است. در بخشنامه ای درباره آژانس های مسافرتی نیز تاکید شده است که در صورت عدم رعایت قوانین ، مقررات مورد توجه قرار می گیرد.

به گزارش ایران تودی ، معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی فرماندار تیموری بخشنامه ای را به فرمانداران استان ابلاغ کرد: با این حال ، طبق قوانین موجود ، پدیده مهاجرت خارج از محدوده وظایف و فعالیت ها است. با توجه به دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری و برخی خلأهای قانونی و نظارتی و مشکلات متعدد ، آسیب پذیری های امنیتی و اجرای قانون ، کلیه دفاتر و شرکت های خدمات مسافرتی و گردشگری را مطلع کنید. خودداری از هرگونه اقدام خلاف دامنه عمل. این وظیفه دولت است که به طور مداوم بر عملکرد اپراتورهای گردشگری نظارت ، نظارت و کنترل کند. “

از سوی دیگر ، مدیر میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران با استناد به تایید کمیسیون مبارزه با قاچاق انسان وزارت کشور و معاون گردشگری بر غیرقانونی بودن فعالیت های مهاجرت در آژانس های مسافرتی تأکید کرد. شرکتهای خدمات مسافرتی: از هرگونه اقدام خلاف دامنه فعالیتها خودداری کنید. بدیهی است در صورت عدم رعایت موارد فوق ، قوانین در نظر گرفته می شود ».

با وجود ارتقاء روادید و فروش ویزا برای کشورهای مهاجر در برخی از آژانس های مسافرتی ، این بخش هنوز فعالیتهای مهاجرت را رد می کند و صدور ویزا خارج از مسئولیت های یک آژانس مسافرتی را در نظر نمی گیرد. به گفته معاون وزیر گردشگری ، مقرراتی که در سال 2001 به تصویب هیأت وزیران رسیده است “صدور روادید” بین فعالیت های آژانس ها ، اما به صورت بخشنامه ای برای سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری برای کشورها و اهداف خاص پیش بینی شده است.

انگلستان ، کانادا و ایالات متحده از جمله کشورهایی هستند که معاون وزیر گردشگری در آنها گفته است که چارچوب و سیاست خاصی در زمینه فروش ویزا تعریف شده و اجرا خواهد شد.

در سال 1998 ، اداره میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان تهران در بخشنامه ای با سازمان های خصوصی و خدمات مسافرتی و گردشگری ، تبلیغ و فروش “ویزای تضمینی” را ممنوع اعلام کرد و اعلام کرد: به عنوان شرط صدور روادید تضمینی به کشورهایی مانند از آنجا که منطقه شنگن “غیرقانونی” است ، شکایات مربوط به ارائه تبلیغات و خدمات تحت عنوان “ویزای تضمینی” نباید به عنوان “ضمانت” توسط هیچ تبلیغ کننده یا متقاضی ویزا مورد استفاده قرار گیرد تا از مشکلات احتمالی جلوگیری شود.

با این حال ، هیچ نظارت م effectiveثری بر اجرای این بخشنامه صورت نگرفته است و برخی از تبلیغات هنوز از عبارت “ویزای تضمینی” استفاده می کنند. علاوه بر این ، وجود شکاف حقوقی در زمینه های فعالیت آژانس های مسافرتی و مسائل مربوط به مهاجرت در سال های اخیر منجر به فروش ویزا با قیمت های گزاف و بدون هیچ گونه ضمانت قانونی شده است و هیچ نهادی خود را مسئول این امر نمی داند. تخلفات

انتهای پیام