حوادث

سفر با خودرو شخصی ممنوع!

با ادامه محدودیت های ترافیکی بین مراکز استان ها و جریمه های اتومبیل ، طی دو هفته گذشته سفر با ماشین شخصی ممنوع شده است.

به گزارش ایران تودی ، ممنوعیت استفاده از خودروهای شخصی در جاده های بین شهری همچنان ادامه دارد و سفر با هواپیما ، قطار و اتوبوس با چنین محدودیتی روبرو نیست. شرکت ها و هتل هایی که خدمات مسافرتی را با معرفی سفرهای هوایی و ریلی ارائه می دهند ، همچنان آزاد هستند و خدمات ارائه می دهند. فقط طبق دستورالعمل های وزارت بهداشت ، کلیه پایانه های حمل و نقل عمومی و آژانس های مسافرتی باید تا 14 روز از مسافرت افراد مبتلا به بیماری های قلبی عروقی جلوگیری کنند. سخنگوی ستاد ملی مبارزه با کرونا همچنین گفت: در شش روز گذشته (6 دسامبر) بیش از 6400 تاجر مثبت سوار هواپیما ، اتوبوس ، تاکسی و قطار شدند اما مشخص شد که در حمل و نقل عمومی هستند. جلوگیری شد

به گفته رئیس جمهور این محدودیت ها در دو هفته گذشته تعداد شهرهای سرخ را از 160 به 64 شهر کاهش داده است. با این حال رئیس مرکز اطلاعات و مدیریت ترافیک پلیس راهور ناجا می گوید محدودیت های ترافیکی که شامل ممنوعیت ورود و خروج شماره های غیر محلی است ، ادامه دارد.

گزارش سرهنگ احمد شیرانی نشان می دهد که از زمان اعمال محدودیت ها ، ترافیک جاده ای به طور متوسط ​​40٪ کاهش یافته و 300،000 وسیله نقلیه به دلیل بی توجهی به ممنوعیت های رانندگی در دو هفته گذشته جریمه شده اند.

رحمانی فضلی فرمانده پایگاه عملیات مدیریت کرونا پیشتر درباره میزان جریمه های اعمال شده برای وسایل نقلیه شخصی در جاده ها اظهار داشت: اگر این وسایل نقلیه به هر طریقی وارد جاده ها شوند و در جاده ها ظاهر شوند ، یک میلیون تومان جریمه در شهرهای قرمز و 500 هزار تومان جریمه در شهرهای نارنجی و زرد مجاز است. بودن.

رئیس مرکز اطلاعات و مدیریت ترافیک پلیس راهور ناجا همچنین گفت: طرح ممنوعیت تردد در شب در شهرهای نارنجی و قرمز از ساعت 9 شب تا 4 صبح ادامه دارد. پیش از این ، این طرح فقط در شهرهای قرمز اجرا می شد ، اما اکنون ، طبق تصمیم ستاد تاج ملی ، تردد در شبانه اتومبیل های شخصی در شهرهای نارنجی نیز ممنوع است.

طبق اعلام وزارت بهداشت ، در حال حاضر 64 شهر قرمز و 278 شهر نارنجی است و ممنوعیت های تردد در شب در همه این شهرها اعمال می شود. به گفته سخنگوی ستاد ملی مبارزه با کرونا ، جریمه تردد در شب در این شهرها 200 هزار تومان تعیین شده است.

از سوی دیگر ، گزارش ها از مقر کرونا نشان می دهد که وضع منع ترافیکی هنوز وضعیت قرمز در برخی از مقاصد اصلی سفر را تغییر نداده است. وی گفت: از 64 شهر قرمز فعلی ، 11 شهر در حال کند شدن و 7 شهر در حال رشد هستند و این شهرها قطعاً نیاز به هوشیاری بیشتری دارند. استانهای شمالی اکنون عمده ترین استانها با روند نزولی متفاوت در مقایسه با سایر مناطق کشور و با روشی پایدار و گاه صعودی هستند. گلوستان ، گیلان و مازندران از استانهای در حال رشد هستند.

محدودیت در ترافیک و بسته بودن ورودی برخی روستاها و اماکن گردشگری در دو هفته گذشته نیز فعالیت های گردشگری را مختل کرده است. اگرچه تور به طور مستقیم ممنوع نبود ، اما محبوبیت کم سفرهای گروهی منجر به لغو اکثر تورهای طبیعت گردی شد که در طی همه گیر کرونا برگزار شده بودند. ستاد ملی کرونا تجمع و تجمع بیش از 15 نفر در شهرهای سرخ همزمان با اجرای طرح محدودیت های تاج را ممنوع کرده است.

آژانس های مسافرتی که از زمان شیوع کرونا تاکنون عملاً بیکار بوده اند ، می گویند این روزها تعداد کمی گردشگر در این تور حضور دارند و هیچ تور دیگری توسط گروه های غیرمجاز اجرا نمی شود.

انتهای پیام