عمومیکسب و کار ایرانیان

مهمترین تفاوت های تشک طبی و تشک طبی فنی

تفاوت تخت های طبی با تخت های طبی فنری به دلیل ساختار، فناوری ها و اجزای مختلف آن ها به وجود می آید. از طرفی بسیاری از افراد دانش کاملی ندارند، بنابراین در هنگام خرید تفاوت زیادی در انتخاب هر کدام وجود ندارد. اگر تفاوت تخت طبی و تخت طبی فنری را از منظر آگاهانه تری مقایسه کنید، متوجه خواهید شد که این تفاوت می تواند منجر به بی خوابی شود. در نتیجه، باید مزایا و معایب هر کدام را کاملاً درک کنید.

چه نوع تشکی طبی نامیده می شود؟

برای مقایسه تفاوت تشک طبی و تشک فنری، بهتر است ابتدا با ویژگی های جداگانه آنها آشنا شوید. همانطور که می دانید تشک طبی به دلیل ساختاری که دارد اغلب تشک طبی یا ارتوپدی نامیده می شود. این به این دلیل است که اگر کمردرد یا آسیب های ستون فقرات دارید، پزشک شما این نوع تشک را توصیه می کند.

تشک طبی از اسفنج های فشرده ساخته شده است که خاصیت ارتجاعی کمی دارند. تفاوت تشک طبی با تشک طبی فنری در این است که در طراحی تشک طبی فنر وجود ندارد. مواد به کار رفته در ساخت این تشک ها به طور کامل از بدن و شکل طبیعی آن محافظت می کند. به همین دلیل افرادی که ترجیح می دهند روی تشک سفت بخوابند این نوع تشک را انتخاب می کنند.

تشک طبی مناسب ترین نوع برای افرادی است که به خوابیدن روی زمین عادت دارند. این در حالی است که تشک های طبی به دلیل شرایطی که دارند گاهی اوقات برای برخی افراد نامناسب بوده و باعث بروز مشکلات و آسیب های جسمی فراوان به خصوص در ناحیه کمر، کمر و شانه می شوند. بنابراین توصیه می شود زیر نظر پزشک و با نظر متخصصین در این زمینه تصمیم به خرید تشک طبی بگیرید.

اما این نوع تشک عمدتاً توسط افراد مسن استفاده می شود. زیرا وقتی روی آن می خوابید، درد تسکین یافته و از تشدید آن جلوگیری می شود. یکی دیگر از مزایای تشک طبی جذب گرما است. علاوه بر این، با حمایت از بدن، فشار به نواحی حساس مانند پشت و گردن پخش می شود و فرد هیچ فشاری را احساس نمی کند. این تشک ها به دلیل سفتی که دارند طول عمر بیشتری نسبت به سایر تشک ها مانند تشک های فنری داخلی دارند.

عوامل مختلف در ساختار تشک های طبی و روش های ساخت آنها باعث ایجاد انواع دیگری از تشک ها شده است که در زیر دسته تشک های طبی طبقه بندی می شوند.

تشک مموری فوم

لاتکس تیلام

تشک هیبریدی

تشک های فوم طبی از انواع تشک های طبی هستند.

فوم به کار رفته در آن از تکنیکی پیروی می کند که وقتی بدنه روی تشک قرار می گیرد، تشک شکل بدن را به خود می گیرد و وقتی وزن از روی آن برداشته می شود، تشک به حالت عادی خود باز می گردد. تفاوت آنها فقط در سرعت تشکیل تشک با بدنه است.

در این قسمت با تشک های طبی و ویژگی های آن آشنا شدید. در ادامه یک نوع دیگر تشک فنری طبی مزایا و معایب تشک فنری طبی مورد بررسی قرار گرفت تا تفاوت تشک طبی با تشک فنری طبی را متوجه شوید.

ساختار تشک طبی فنری تانیل چوب چگونه است؟

از نام این تشک گرفته شده است، تشک فنری طبی علاوه بر ویژگی های تشک طبی دارای ویژگی های تشک فنری نیز می باشد. این یکی از تفاوت های تشک طبی با تشک فنری طبی است که در ادامه به طور کامل بررسی شده است.

تشک نرم یا بسیار سفت نه تنها برای بدن مناسب است. اما به مذاق خیلی ها خوش نمی آید. زیرا این نوع تشک خواب را اذیت می کند. علاوه بر این، طول عمر کوتاهی دارند و به سرعت می شکنند. در نتیجه، فرد مجبور می شود زودتر تغییر کند و دوباره پرداخت کند.

برای بسیاری از افراد بدون مشکل جسمی، تشکی با تعادل سفتی و نرمی مناسب ترین است. این نوع تشک را می توان یک تشک فنری طبی دانست. این سوال یکی از تفاوت های اصلی تشک طبی با تشک فنری طبی است. ساختار این تشک ها با قرار دادن فنرها در لایه های اسفنج فشرده و متراکم شکل می گیرد. به همین دلیل اگرچه تشک سفت است اما بسیار نرم و انعطاف پذیر است.

تشک طبی فنری نیز بر اساس جنس و نوع ساخت آن در انواع مختلفی قابل تولید و عرضه می باشد. نوع فنر استفاده شده در تشک و نوع اسفنج از بارزترین مواردی است که این تفاوت را ایجاد می کند. در ساخت معمول تشک های فنری طبی از فناوری مموری فوم و فنرهای تکی استفاده می شود. به عنوان یک نکته، تشک های طبی فنری نیز در بازار پیدا می شود که با فنر و اسفنج های معمولی تقویت شده اند. اما به دلیل بی کیفیتی که دارند باعث آسیب جسمی و درد زیادی می شود.

مموری فوم با موقعیت انعطاف پذیر که دارای خواص تشک طبی است. این بدان معناست که حمایت کامل از ستون فقرات و انحناهای طبیعی بدن وجود دارد. برخلاف فنرهای مورد استفاده که جدا از هم قرار می گیرند، نقش خود را در فنر تشک طبی ایفا می کنند. همچنین با نرم کردن تشک، خشکی و سفتی تشک طبی را برطرف کرد.

معایب تشک طبی فنری را می توان برای افرادی که کمردرد یا درد ستون فقرات و عضلانی دارند در نظر گرفت. زیرا فنرهای موجود در آن حالت نرمی را در تشک ایجاد می کند که می تواند باعث مشکلات خواب آنها شود.

تفاوت تشک طبی با تشک فنری طبی چیست؟

تاکنون با ویژگی ها و مفاهیم هر تشک طبی طبی و فنری آشنا شده اید. اما این سوال باقی می ماند که آیا تشک طبی بهتر است یا تشک طبی فنری؟ برای پاسخ به این سوال تشک طبی در زیر به مقایسه تشک طبی با تشک طبی فنری با توجه به ویژگی های تشک طبی فنری پرداخته می شود.

فاکتورهای زیادی بر تفاوت تشک طبی و تشک فنری تأثیر می گذارند، بنابراین در مقایسه تشک طبی با تشک فنری هر کدام تأثیر متفاوتی دارند. در ادامه به تفاوت های تشک طبی و تشک فنری می پردازیم.

راحتی

راحتی یک نفر روی تشک با دیگری متفاوت است. این نیز به این دلیل است که شرایط بدنی هر فرد متفاوت است. اما به طور کلی با توجه به توضیحاتی که در ساختار هر یک از این تشک ها داده شد، می توان گفت که تشک های طبی فنری با استفاده از مموری فوم در خود، بدنه را روی تشک قرار داده و وزن و حرارت را اعمال می کنند. او این حالت بدن انسان را به هر حال می گیرد. در نتیجه، فرد در هنگام خواب در راحت ترین وضعیت قرار می گیرد.

تشک های طبی نیز این مشکل حمایت و حفظ وضعیت بدن را دارند. با این حال، در تمام اشکال مختلف آن، سطح انعطاف پذیری با تشک فنری طبی یکسان نیست. این سوال یکی از تفاوت های تشک طبی با تشک فنری طبی از نظر راحتی خواهد بود که مهمترین معیار انتخاب تشک می باشد.

انتقال ارتعاش

تشک ها و فنرهای سالم میزان ارتعاشات ارسالی هنگام حرکت افراد را کاهش می دهند. این موضوع در تخت های دو نفره اهمیت بیشتری دارد. زیرا وقتی یک نفر می لرزد، دیگری نمی بیند. فنرهای سالم انتشار ارتعاشات را به حداقل می رساند. با این حال، بیمه نامه های سلامت از این شوک ها جلوگیری می کند. اما در تخت های طب بهاره مانند پیشگیری نیست. این تفاوت تشک فنری با تشک فنری باعث شده افراد تشک فنری را انتخاب کنند.

وضعیت بدن انسان

تفاوت اصلی تشک طبی با تشک طبی فنری در این است که تشک طبی برای افرادی که دیسک کمر و سایر مشکلات جسمانی دارند بسیار مناسب است. در این میان تشک های فنری طبی می توانند برای افراد مشکل ایجاد کنند. در نتیجه با مقایسه تشک طبی با تشک طبی فنری می توان گفت که تشک طبی را با توصیه پزشک تهیه کنید. از طرفی افرادی که مشکلات جسمی خاصی ندارند برای جلوگیری از آسیب دیدگی و خواب راحت می توانند تشک طبی فنری را به عنوان بهترین انتخاب تهیه کنند.

وزن

ملاک مقایسه تخت طبی با تخت طبی فنری، وزن افرادی است که روی آن قرار می گیرند. بیماران دارای اضافه وزن با استفاده از یک تشک طبی سخت روی تخت نگهداری می شوند. به دلیل وزن زیاد، هنگامی که فنر در ساختار خود دارند، مانند تخت طبی فنری، در تخت فرو می روند. بنابراین در هنگام خواب و حرکت دائماً هیجان زده می شوند.

کیفیت خواب

مهم ترین نکته در انتخاب تشک و مقایسه تشک طبی با تشک فنری طبی، کیفیت خوابی است که ایجاد می کنند. البته در تفاوت تشک طبی با تشک فنری طبی نمی توان برتری را به یک نوع از آنها نسبت داد. زیرا تشک طبی یا طبی فنر خوابی راحت و با کیفیت را برای فردی که تشک را با توجه به شرایط خود آماده کرده است، فراهم می کند.

با این حال، تشک فنری طبی کیفیت خواب بالایی را برای اکثر افراد بدون مشکل جسمی، یک یا دو نفره فراهم می کند. از سوی دیگر، تشک طبی بهترین تجربه خواب را برای افرادی که درد جسمی دارند ایجاد می کند.

تحمل

یکی از تفاوت های تشک طبی با تشک فنری طبی دوام و طول عمر آنهاست. با توجه به هزینه‌ای که برای خرید تشک صرف می‌شود، انتظار می‌رود که تشک خریداری‌شده در طول سال‌ها استفاده، وضعیت اولیه خود را حفظ کند. تشک طبی فنری طول عمر بالایی دارد و در هنگام استفاده از تشک طبی کاربرد بیشتری دارد. البته مراقبت های شخصی تاثیر زیادی در طول عمر و دوام هر تشکی خواهد داشت.

سختی و نرمی

آنچه در توضیح مفهومی هر تشک ذکر شد میزان سختی و نرمی این دو تشک است. در مقایسه تشک طبی با تشک طبی فنری از نظر نرمی و سفتی باید گفت که تشک طبی تشک سخت و بدون انعطاف در نظر گرفته می شود. این با وجود مقدار متعادل در تشک فنری طبی است. نه آنقدر سفت و نه آنقدر نرم که آدم وارد تشک شود.

عادات خواب

هنگام انتخاب تشک، باید وضعیت و عادات خواب خود را در نظر بگیرید. به عنوان مثال تشک های فنری طبی برای افراد معده خواب مناسب هستند. این به این دلیل است که فشار به طور مساوی توزیع می شود. از سوی دیگر، افرادی که روی شانه می‌خوابند، فشار بیشتری به شانه‌های خود وارد می‌کنند، بنابراین انتخاب یک تشک طبی سفت‌تر می‌تواند خطر افتادگی شانه و عدم تعادل شانه را کاهش دهد. خط در امتداد ستون فقرات

مواد به کار رفته در آن

یکی از تفاوت های تشک طبی با تشک داخلی طبی در اجزای به کار رفته در ساخت آن است. همانطور که از ساختار آنها مشخص است، تشک های فنری طبی از فنرهای قوی و ضخیم و همچنین فوم حافظه در ساختار خود استفاده می کنند. زیرا تشک های طبی از اسفنج های قوی با درجه فشرده سازی بسیار بالا برای حفظ سفتی خود استفاده می کنند.

هزینه ها

در مقایسه تشک طبی با تشک فنری طبی باید گفت که قیمت تشک طبی طبی نسبت به تشک طبی مناسبتر است. البته برخی معتقدند که تشک فنر طبی عمر کوتاهی دارد و باید در مدت زمان کوتاهی تشک فنری طبی نو را تعویض یا خریداری کنند. این در حالی است که تشک های طبی فنری داخلی عمر طولانی تری دارند و دوام بیشتری نسبت به تشک های طبی دارند.

از کجا بخریم؟

برای خرید میتوانید به فروشگاه تانیل چوب مراجعه کنید. همچنین برای دیدن نمونه های بیشتر میتوانید به سایت woolworths مراجعه کنید.