اقتصادی

ورود اینترنت اشیاء در مدیریت دامداری‌ها/اندازه گیری میزان شیر تولید گاوداری‌ها بدون تماس با آن

یک شرکت دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران ، فناوری اینترنت را برای مواردی در زمینه دامپروری توسعه داده و سیستمی را برای اندازه گیری دقیق میزان شیر تولید شده در مزارع که با این مایع در تماس نیستند ، ایجاد کرده است. .

علی فرضیان ، مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان مستقر در پارک فناوری دانشگاه تهران ، به ایران تودی گفت ، مرکز تحقیقاتی این شرکت با تمرکز بر تولید تجهیزات برای هوشمند سازی گاوداری های لبنی صنعتی گفت: مزارع با بیش از هزار راس دام می توانند از خدمات ما بهره مند شوند.

وی با اشاره به اینکه 7 محصول در این منطقه تولید شده است ، خاطرنشان کرد: از این ابزارها برای اندازه گیری یکی از پارامترهای مورد نیاز مزارع استفاده شده و داده های این ابزار به روسای بخشهای صنعت ارسال می شود و مدیران بر اساس این اطلاعات تصمیم می گیرند . .

فرضیان طراحی و تولید برچسب های هوشمند را به عنوان یکی از محصولات این شرکت یادآوری و یادآوری کرد: این محصول در دو نوع برچسب “گوش” و “گردن” تولید می شود که می تواند فعالیت گاوها را هنگام تعیین محل گاوها ردیابی کند.

اضافه شده: RFID Reader این برچسب ها در انواع دستی و ایستگاهی ساخته می شوند. مدل ایستگاه این محصول به گونه ای است که RFID Reader در مسیر روزانه گاوها نصب می شود و هر بار که گاو از آن عبور می کند ، داده ها را ثبت می کند.

این محقق اینترنت اشیا با اشاره به طراحی و ساخت دستگاه مولتی متر در این شرکت گفت: این دستگاه سیستمی برای اندازه گیری شیر قرار گرفته در خروجی سرطان پستان است. این سیستم از امواج مادون قرمز برای اندازه گیری شیر دام استفاده می کند و در برنامه از طریق اتصال بی سیم و اینترنت به سیستم منتقل می شود و داده ها در اختیار مدیریت مزرعه قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه یکی از مزایای اصلی این سیستم عدم تماس دستگاه با شیر است ، خاطرنشان کرد: این سیستم به گونه ای طراحی شده است که دستگاه به دلیل مجهز بودن به سنسورها با شیر تماس نداشته باشد و در این توجه.

دانش بنیان ، مدیرعامل این شرکت ، با بیان اینکه سیستم اندازه گیری شیر به صورت دیجیتالی کار می کند و هیچ قسمت مکانیکی ندارد ، گفت: به همین دلیل ، در اندازه گیری شیر تولیدی ، تعمیر و نگهداری و تعمیر دستگاه های معمولی با دقت بالا را ندارد. از دام و سرعت جریان.

به گفته وی ، اندازه کوچک و نصب آسان ، امکان استفاده در سیستم های مختلف شیردوشی ، عدم نیاز به استفاده از قطعات مکانیکی متحرک و عدم نیاز به تعمیرات ، انتقال بی سیم داده های دام و اندازه گیری شیر از دیگر مزایای این سیستم است.

وی با اعلام اینکه ساماندهی این دستگاه تجاری سازی شده است ، گفت: در حال حاضر از این سیستم در چندین دامداری استفاده شده است.

انتهای پیام