عمومیکسب و کار ایرانیان

تعطیلات عید اسپانیا یا آنتالیا

 اروپا

تور های اروپا برای بسیاری از گردشگران جهان از بهترین انتخاب‌ها در طول تعطیلات است. بسیاری از ایرانیان نیز برای گذراندن تعطیلات نوروز یا در سایر زمان‌های سال تور اروپا را برای سفر به سایر نقاط جهان انتخاب می‌کند. تور اروپا از گران‌ترین گزینه‌های سفر خارجی برای مردم کشور ما نیز هست؛ با این وجود گردشگران علاقه‌مند به سفرهای خارجی در صورت امکان حتی برای یک بار سفر به این قاره سبز را تجربه می‌کنند.

آب و هوای کشورهای مختلف اروپایی در مقایسه با کشور ما بسیار سرد است و در تعطیلات نوروز برای بازدید از برخی شهرهای اروپایی نیاز به لباس‌های گرم زمستانی خواهید داشت. شهرهای جنوب اروپا نسبت به سایر مناطق شمالی این قاره آب و هوای گرم‌تری در نخستین روزهای بهار دارند.

با توجه به وسعت کم کشورهای اروپایی و نزدیکی مرز این کشورها به شهرهای یکدیگر بیشتر تورهای اروپایی را در قالب بازدید از چند شهر یا کشور انجام میشود. کشورهای ایتالیا، فرانسه و اسپانیا مهم‌ترین کشورهای مورد توجه ایرانیان در اروپا هستند. شهرهای رم، فلورانس، بارسلونا و پاریس نیز محبوبیت بالایی میان مسافران ایرانی دارند.

Easter holidays in Spain or Antalya

 دریافت ویزای برخی کشورهای اروپایی نسبت به سایر کشورها مدت زمان بیشتری طول می‌کشد؛ پس اگر قصد  خرید تور اسپانیا یا تور ارزان اسپانیا را دارید، هرچه زودتر اقدام کنید.

آلمان

کشور آلمان یکی از مقاصد گردشگری برتر در اروپا و یکی از بهترین کشورهای خارجی برای تعطیلات نوروز است. شهرهای مختلف این قطب صنعتی اروپا، علاوه بر زیبایی و مدرن بودن با تاریخ و تمدن غنی در هم آمیخته‌اند.  بسیاری از شهرهای این کشور که دو جنگ ویرانگر جهانی را تجربه کرده است، ویران شده و بعد از جنگ بازسازی شده‌اند.

دیوار معروف برلین که این کشور را به دو قسمت شمالی و جنوبی تقسیم کرده بود، یکی از دیدنی‌های تاریخی مهم آلمان است. جنگل‌های سیاه و طبیعت زیبای این کشور و شهرهایی که هر کدام به نوعی گردشگران را به خود جذب می‌کند، در کنار پارک‌های ملی، موزه‌های مختلف، مراکز تئاتر و موسیقی به  همراه جشنواره‌ها و رویدادهای مختلف هر یک می‌توانند دلیلی برای سفر به این کشور باشند.

جاذبه های توریستی آلمان

  •     فولکرشلاختدنکمال- تالار شهر قدیمی در بامبرگ-دروازه براندنبورگ- کوه‌های هارتس- کلیسای جامع آخن
  •     سیلت-کوئدلینبرگ-جزیره‌ روگن-قلعه شورین-پارک ملی برشتسگادن-رایشتاگ- قلعه هوهنزولرن
  •     بازار کریسمس نورنبرگ-  جنگل سیاه(بادن)-لوترلند ، یک شهر خاص-وورزبورگ-   لیندو-  اکتبرفست
  •     کلیسای جامع کلن-   هولستنتور-   شهر قدیمی هایدلبرگ-  نویشوانشتاین-شهر برلین-هامبورگ-جزیره سیلت آلمان
  •    پارک ملی ساکسون-قلعه شورین آلمان-کوه تسوگ اشپیتسه-بازار کریسمس نورنبرگ-رودخانه رمانتیک راین
  •    شهر قدیمی -هایدلبرگ-شهر مونیخ-ناحیه آلپ-سالزبورگ و برکتزگادن-روتنبرگ و جاده رومانتیک-رود موسل نورنبرگ و مراکز تاریخی-

انگلستان

انگلستان کشوری که در تاریخ منزلگاه قدرت، سیاست و توسعه بوده است. از قلعه های باستانی گرفته تا بناهای مدرن، جاذبه های توریستی انگلستان مملوء از مناظر شگفت انگیز است. به هر جای این کشور بزرگ سفر می کنیم، با جاذبه های مختلفی روبرو می شویم که هر یک دارای مفاهیم تاریخی، فرهنگی و طبیعی مختص به خود هستند.

لندن همیشه وسوسه‌انگیز است، به خصوص حوالی عید برای تدارک سفر نوروزی1402. در شهر لندن رودخانه‌ی تیمز، برج ساعت بیگ بن، کاخ باکینگهام و بسیاری مکان دیدنی دیگر وجود دارد که هر گردشگری باید لااقل یک بار از آنها بازدید کند.

اگر علاقه دارید در خارج از لندن سفر خود را ادامه دهید، حتماً بنای تاریخی استون هنج را در برنامه‌ی سفر قرار دهید. علاوه بر این، حمام‌های تاریخی شهر بث، کلیساها، پارک‌های ملی، باغ وحش‎ها، قلعه‌ها و موزه‌های مختلفی که در لندن و سایر شهرها هستند، همگی شما را به خود جذب می‌کنند. یکی از این موزه‌ها، موزه‌ی معروف مادام توسو است که پیکره‌ی مومی اشخاص معروف زیادی در آن وجود دارد.

دیگر جاذبه های دیدنی انگلستان

  •     ساعت بیگ بن-برج بلکپول-اسکله کاخ برایتون-فرشته شمال – استون هنج-باغ عدن یا پروژه عدن-کاخ همپتون کورت
  •    موزه رودخانه‌های پیت- گرمابه‌های رومی- آلبرت داکس-پارک مجسمه سازی یورکشر-بازار بورو-سرزمین رویایی
  •   کلیسای جامع سنت پل- غارها و تنگه چدار- گالری هنری ویتورث-چتس ورث- تپه گلستونبری – جاده اَبی-یورک مینستر
  •   چهارمین پلینت-آسیاب لاورستاک-  هوافضا بریستول-  موزه بلک کانتری لیوینگ-  موزه تاریخ طبیعی- نیدلز
  •   قلعه ویندزور-چشم لندن-گالری هنری فرنس-

اسپانیا

فرقی نمی کند دنبال یک ساحل مناسب برای آفتاب گرفتن باشید یا یک جاذبه هنری از فرهنگ اروپا و یا یک پارک حیات زیستی؛ در هر صورت اسپانیا میزبانی سرگرم کننده برای مسافرانی از سراسر جهان با سلایق و علایق مختلف است. به لطف جاذبه های توریستی و گردشگری فراوان اسپانیا، مطمئنا افرادی که به این کشور سفر می کنند اوقات بسیار خوب و خاطره انگیزی پشت سر خواهند گذاشت.
اسپانیا کشوریست که پیشنهادات دیدنی و جاذبه های گردشگری زیادی برای مسافران و توریست ها داردکه همه را به تعجب وا می دارد .

بخشی از جاذبه های توریستی اسپانیا

  • پارک گوئل- جزیره ایبیزا–شهر گرانادا ۱۰-کاستا براوا-جزایر قناری-ساحل کاستا دل سول- کلیسای جامع سانتیاگو
  • مسجد بزرگ کوردوبا-موزه گوگنهایم-پلازا مایور- شهرهای سفید اندلس- لا رامبلا-السید -مرکز تجاری دیاگونال مار
  • مرکز خرید مودا-لاساگاردا فامیلیا- الحمراء – تاکستان لاریوخا-پارک ال رتیرو-ساحل لاکنچا-شهر مادرید-کاخ ال اسکوریال
  • جزیره ماژورکا-مرکز تجاری ایسلازول-مرکز تجاری ایسلازول-فواره گائودی-ورزشگاه نیوکمپ-فواره جادویی بارسلون
  • ساحل بارسلونتا-برج دوقلوی مادرید-معبد قلب مقدس عیسی-حمام قديمى بانوئلو-کاخ کازا د پیلاتوس-موزه‌ پیکاسو
  • آکواریوم اقیانوس‌ شناسی-پارک کانستیچوشن-پارک دلا سیتادلا-ساحل مالواروزا والنسیا-ساحل لاکونچا-جاده سانتیاگو-
  • تفرجگاه ساحلی ماربلا -باغ وحش بیوپارک-پارک آبی سیام

جشن‌های ملی ترکیه

همانطور که پیش‌تر اشاره کردیم این جشن‌ها نشان‌دهنده روزهای مهم پایه‌گذاری و تأسیس جمهوری مدرن ترکیه محسوب می‌شوند. به طور معمول، سازمان‌های دولتی، شرکت‌های خصوصی، بانک‌ها و مؤسسات آموزشی در این ایام تعطیل هستند.

روز حاکمیت ملی و روز کودک

طبق تاریخ، مجلس ملی کبیر ترکیه در 23 آوریل 1920 تأسیس شد. در واقع روز 23 آپریل روز مهمی از نظر حاکمیت دادن به جامعه از جانب پادشاه است. این در حالی است که به فرمان موسس جمهوری ترکیه یعنی مصطفی کمال آتاتورک، این روز به عنوان روز کودک نیز محسوب می‌شود. وی دوستدار کودکان بود و آنها را آینده کشور ترکیه می‌دانست.

به همین خاطر، روز بیست و سوم آپریل روز جشن حاکمیت ملی و روز کودک در ترکیه محسوب می‌گردد. فعالیت‌های سرگرم‌کننده زیادی در هفته و روز کودک انجام می‌شود و این جشن تنها روز اختصاصی است که در طول سال برای کودکان در نظر گرفته شده است.

یادبود آتاتورک، روز جوانان و ورزش

مصطفی کمال؛ کسی که افسر ارتش ترکیه بود، از طریق شهر استانبول به سامسون سفر کرد. در واقع وی در زمان امپراطوری عثمانی به عنوان یک سرباز به شهر سامسون سفر کرد. او کسی بود که رهبری مبارزات ملی که با سامسون در آناتولی آغاز شد را بر عهده گرفت. او سازماندهی لازم برای مقابله و دفاع در برابر سربازان خارجی را ایجاد کرد و به تعریفی، اولین قدم برای رسیدن به ترکیه کنونی در تاریخ 19 می 1919 برداشته شد. به همین خاطر روز نوزدهم می برای بزرگداشت آتاتورک و به انجام فعالیت‌های ورزشی و جوانان که برای این فرد مهم بوده اختصاص دارد.

در ادامه مبحث ایام تعطیل در کشور ترکیه، باید بگوییم که بنابر تاریخ دولت جمهوری ترکیه در روز 29 اکتبر 1923 تأسیس شد. این در حالی است که دولت ترکیه در پی تحولات تدریجی از جمله تأسیس مجلس ملی بزرگ ترکیه در 23 آوریل 1920 و اخراج سربازان یونانی در 30 اوت 1922 از آناتولی، به طور رسمی شروع به کار کرد. لازم به ذکر است که نخستین رئیس جمهور دولت جمهوری ترکیه مصطفی کمال نام داشت.

بنابراین به طور معمول روز 29 اکتبر که روز جمهوری است در ترکیه، دفاتر نمایندگی ترکیه و شهرهای خارجی که بسیاری از مردم ترکیه در آن زندگی می‌کنند، با شور و شوق جشن گرفته می‌شود.

اعیاد مذهبی ترکیه

باید به این موضوع توجه داشته باشید که بخشی از روزهای تعطیل در ترکیه 2023 شامل اعیاد مذهبی این کشور نیز می‌شود. اولین عید مهم مردم ترکیه که به دلیل مسلمان بودن آنها شباهت زیادی با جشن و عید مذهبی در ایران دارد، مراسم ماه مبارک رمضان است که در طی آن مردم به مدت 30 روز در یک بازه زمانی مشخص (در حدود 5 صبح تا 7 بعد از ظهر) لب به غذا نمی‌زنند و به اصطلاح برای رضای خدا روزه می‌گیرند.

البته بازه زمانی بین اذان مغرب تا اذان صبح زمان افطاری بوده و فرد می‌تواند در این زمان به خوردن و استراحت بپردازد. در نهایت با گذشت 30 روز ماه رمضان، نوبت به عید فطر به عنوان یکی از ایام تعطیل در کشور ترکیه می‌رسد. طبق روال کشور ترکیه، به مدت 3 روز سازمان‌ها و ادارات دولتی این کشور تعطیل بوده و در اعیاد 3 روزه فطر به سر می‌برند. اقوام و دوستان در ضیافت رمضان با یکدیگر دیدار می‌کنند و دست بزرگترها را به نشانه احترام می‌بوسند. بنابراین این عید از نظر همبستگی اجتماعی جشن خاصی در ترکیه به شمار می‌رود. عموماً جشن رمضان هر سال ده روز به عقب برمی‌گردد. به عنوان مثال، ماه رمضان بین 16 می تا 14 ژوئن در سال 2018 بوده است. بنابراین، جشن رمضان در 5 می تا 3 ژوئن 2019 برگزار شده است.

عید قربان

در مبحث روزهای تعطیل در ترکیه، نوبت به عید قربان می‌رسد که در آن مسلمانان وظیفه قربانی دادن در راه خدا (حیواناتی مثل گوسفند و یا گاو و بز) را دارند. این عید مذهبی در کشور ترکیه نیز مانند رمضان هر سال ده روز به عقب برمی‌گردد. در این مراسم و جشن مذهبی خانواده‌ها در طی 4 روز تعطیلی به مهمانی و دیدار یکدیگر رفته و جشن می‌گیرند.

سایر روزهای مهم و تعطیل کشور ترکیه شامل روز کارگر، روز دموکراسی و آزادی می‌شود. شما این امکان را دارید تا با توجه به تعطیلات رسمی ترکیه و ایام تعطیل در کشور ترکیه 2023 برای سفر و یا مهاجرت به این کشور برنامه‌ریزی کرده و از هرگونه اتلاف وقت به دلیل تعطیلی اداره و سازمان‌ها و یا اماکن گردشگری جلوگیری کنید.

تعطیلات کریسمس در ترکیه چند روز است؟

از آنجایی که بر طبق قانون شماره 2429، بازه زمانی تعطیلات کریسمس یعنی روزهای 24، 25 و 26 دسامبر به عنوان تعطیلات ملی و رسمی کشور ترکیه تعیین نشده است، کارفرماها اجازه ارائه مرخصی با حقوق به کارمندان ترک را در تعطیلات کریسمس نداشته و به بیان دیگر، تنها روز اول ژانویه به عنوان روز سال نو تعطیل خواهد بود.

سخن پایانی

در این پُست از مجله مهاجرت تحصیلی لتسگو یونی، تعطیلات رسمی ترکیه و روزهای تعطیل در ترکیه 2023 را به شما عزیزان معرفی و در مورد آنها توضیحاتی ارائه کردیم، که امیدواریم مورد استفاده شما قرار بگیرد و بتوانید بر اساس این تعطیلات برنامه‌ریزی کرده و اوقات خوشی را در کشور ترکیه سپری کنید. همچنین اگر در کنار سفر توریستی و گردشگری در کشور ترکیه تمایل به تحقیق در مورد مهاجرت تحصیلی و یا کار و اقامت دائمی در ترکیه دارید، می‌توانید از استفاده کرده و با استفاده از راهنمایی کارشناسان مجرب ما در لتسگو یونی، بهترین گزینه مهاجرتی را برای خود و یا عزیزانتان انتخاب کنید.