حوادث

نیاز به کلانتری‌های متعددی در شرق استان تهران داریم

ایران تودی / تهران فرمانده ناجا گفت: بیش از 90 درصد وام های ناجا برای پرداخت حقوق استفاده می شود و در هنگام ساخت و ساز با مشکلاتی روبرو هستیم که نیاز است خیرین امنیتی به کمک ما بیایند.

سردار حسین اشتری بعد از ظهر یکشنبه 29 آذر در گفتگو با آیت الله سید مرتضی محمود گلپایگانی ، شمشیر زن نماز جمعه و نماینده ولی فقیه در ورام ، اظهار داشت: شهرهای شرقی استان تهران به دلیل فرهنگ های مختلف و همجواری با پایتخت از حساسیت خاصی برخوردار هستند.

وی افزود: به همین دلیل کار همکاران من در فرماندهی انتظامی شرق استان تهران در مقایسه با مناطق دیگر دو برابر است.

فرمانده ناجا با تشکر از پشتیبانی و همکاری امام جمعه ورامی در ایجاد امنیت پایدار در شرق تهران ، خواستار ادامه حمایت شد و افزود: تمام تلاش خود را برای بالا بردن و تقویت فرماندهی ویژه پلیس در شرق تهران انجام خواهم داد.

وی درباره تصویب جلسه ای که به جای فرماندهی انتظامی شرق استان تهران برگزار شد ، توضیح داد و گفت: هفته آینده جلسه ای را با همکارانمان در تهران برگزار می کنیم تا تصویب جلسه امروز را اجرا کنیم و هرچه در توان داریم تقویت کنیم. ما از این دستور استفاده خواهیم کرد و در این مسیر از نمایندگان مجلس کمک خواهیم خواست.

سردار اشتری همچنین به محدودیت های ناجا پرداخت و افزود: مردم ورامین مردم بسیار خوب و متمدنی هستند و ما حق داریم تمام تلاش خود را برای ایمنی این افراد انجام دهیم. ما در برخی مناطق جمعیت زیادی داریم اما در این منطقه کلانتری نداریم و در صورت لزوم همکاران ما می توانند کمی دیر مراجعه کنند و این مشکلات خاص در مناطق اطراف تهران است.

وی اظهار داشت: ما در مناطق شرقی استان تهران به چندین ایستگاه پلیس احتیاج داریم و برای راه اندازی ایستگاه پلیس به کمک اهدا کنندگان و افراد نیاز داریم ، اگر اهداکنندگان امنیتی به کمک ما بیایند و از توان آنها استفاده کنند می توانیم تعداد کلانتری ها را افزایش دهیم ، زیرا این مجموعه از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

هیچ کلانتری برای 130،000 نفر وجود ندارد

امام موقت ورامی همچنین گفت که حتی یک واحد پلیس در منطقه خیرآباد ورامی با 80 هزار نفر جمعیت و در منطقه امرآباد با 50 هزار نفر جمعیت وجود ندارد.

حجت الاسلام سید محسن محمودی ، فرمانده ناجا آیت الله سید مرتضی محمودی گلپایگانی در دیدار با امام جمعه و نماینده ولی فقیه در شهر ورامین گفت: ورامین یکی از شهرها است ، حضرت امام خمینی (ره) و سایر بزرگان و مسئولان از او تقلید می کنند. آنها نیکی آموختند.

وی استقرار فرماندهی استانی شرق تهران در ورامین را اقدامی خوب از سوی ناجا ستود و افزود: امروز فرماندهی استان شرق تهران به درستی محموله به تهران را كاهش می دهد و خدمات خوبی را به مردم ارائه می دهد ، اما ما نیاز به حمایت بیشتر ناجا داریم. نسبت به غرب استان دارای معایبی است.

امام جمعه موقت ورامی گفت: خیرآباد ورامین با بیش از 80 هزار نفر جمعیت و امرآباد ورامین با حدود 50 هزار نفر جمعیت حتی یک کلانتری ندارند و این موارد می تواند منشا برخی از جرایم باشد. از نزدیکترین کلانتری کنار کارخانه قند ، 20 تا 25 دقیقه طول می کشد تا پلیس به خیرابا برسد ، که این یک جستجوی طولانی توسط پلیس است.

وی با بیان اینکه مسئولان ورامین نیز باید تلاش و پشتیبانی بیشتری داشته باشند ، اضافه کرد: استقرار یگان ویژه در شرق استان تهران یکی دیگر از الزامات فرماندهی انتظامی منطقه است. این واقعاً درد بود و ارزش آن را نداشت.

ماهودی ادامه حیات یگان ویژه را حق منطقه عنوان کرد و گفت: البته ما محدودیت های ناجا را می دانیم اما می خواهیم توجه ویژه ای به منطقه شود.

انتهای پیام