فرهنگ و هنر

مقررات سفر ایرانی‌ها به لبنان

با وجود پرواز بین تهران و بیروت ، مرزهای ایران و لبنان هنوز به روی گردشگران از هر دو کشور بسته است و محدودیت های سفر بیشتر از گذشته است.

به گزارش ایران تودی ، شهروندان لبنانی به مدت 15 سال توانسته اند بدون ویزا به ایران سفر کنند. لبنان از سال 1392 شرایط ویزا را برای ایرانیان کاهش داده و به شهروندان ایرانی اجازه داده است به مدت 20 روز بدون ویزا به لبنان سفر کنند ، اما اکنون این قوانین تحت تأثیر سفرهای تاجی و تفریحی و گردشگری به دو کشور قرار دارد. فقط اتباع ایرانی و لبنانی با اقامت ، کار ، پزشکی ، تحصیلات ، ویزای چندبار ورود یا سرمایه گذاری مجاز به ورود هستند.

شرط دیگر سفر به دو کشور ، تست PCR کرونا است که برای همه مسافران اجباری است.

طبق قوانین لبنان ، این آزمون باید 72 ساعت قبل از پرواز یا پس از ورود به لبنان انجام شود و یک نسخه از گواهی منفی باید به زبان انگلیسی به مدیر متر پرواز در فرودگاه تهران ارائه شود.

یک تست PCR در فرودگاه بین المللی رفیق حریری با قیمت 50 دلار در پرواز تهران-بیروت در دسترس است. تا زمانی که نتایج آزمایش مشخص نشود ، مسافران باید با هزینه شخصی 48 ساعت در یکی از این هتل ها قرنطینه شوند. دولت بیروت از پرداخت هزینه قرنطینه مسافران خودداری کرد.

لبنان باید با پر کردن https://arcg.is فرم بهداشتی مورد تأیید وزارت بهداشت لبنان را ارائه دهد.

علاوه بر این ، مسافران لبنانی باید دارای بیمه سفر مطمئن باشند. این سیاست باید کلیه هزینه های پزشکی ویروس Covid 19 را پوشش دهد.

مسافرانی که از بیروت به تهران سفر می کنند باید آزمایش PCR را که 96 ساعت قبل از پرواز توسط وزارت بهداشت لبنان تأیید شده انجام دهند و یک نسخه از آن را به مهماندار پرواز تحویل دهند.

طبق گفته شرکت هواپیمایی کرونا و هواپیمایی ایران ، لازم است فرم خوداظهاری مسافران خارجی را پر کنند و در صورت وجود شرایط مشکوک در فرودگاه ، مسافر پس از انجام تست PCR در محلی که تعیین شده است ، با هزینه شخصی قرنطینه می شود. توسط وزارت. مسافر ایرانی ملزم به اعمال 14 روز قرنطینه در منزل خواهد بود و مسافران غیر ایرانی مجاز به ورود به کشور نیستند مگر اینکه گواهی سلامت معتبر Covid-19 (PCR) ارائه دهند.

انتهای پیام