بین الملل

لبنان برای حاملان نیترات آمونیوم اعلان قرمز صادر کرد

منابع لبنانی امروز (سه شنبه) به خبرگزاری بین المللی آنا گفتند که دادستان های لبنان خواستار ارسال اخطار قرمز به افرادی که در حمل و نقل نیترات آمونیوم به بندر بیروت هستند ، شد.

به گزارش پایگاه خبری الابسیه ، قاضی مسئول بمب گذاری در بندر بیروت ، غسان الخوری ، اطلاعاتی مبنی بر اعزام وی به اینترپل دریافت کرد.

این خبر به مالک و ناخدای کشتی روسی حامل نیترات آمونیوم به بیروت و یک تاجر پرتغالی که میزان نیترات آمونیوم را در 12 انبار بیروت در سال 2013 تخمین زده بود ، اعلام شد.

این گزارش پس از آن صادر شد که دفتر تحقیقات فدرال حسن دیاب ، نخست وزیر لبنان ، میزان نیترات آمونیوم منفجر شده در بندر بیروت را در 4 اوت 500 تن تخمین زد. .

پیش از این ، رسانه ها و برخی مقامات لبنانی گفته بودند که این انفجار مهیب ناشی از ذخیره سازی 2 هزار و 700 تن نیترات آمونیوم در بندر بیروت بوده است.

به دنبال بمب گذاری در بندر بیروت ، تیمی از اداره تحقیقات فدرال ایالات متحده گزارشی تهیه و نتایج را به مقامات لبنان ارائه دادند. کارشناسان فرانسوی نیز در روند جمع آوری شواهد دخیل بودند.

لبنان در 4 اوت شاهد یک انفجار بزرگ در بندر بیروت بود. در این انفجار حداقل 190 نفر کشته و 6500 نفر زخمی شدند. به دنبال بمب گذاری و تشدید بحران سیاسی در این کشور ، حسن دیابه نخست وزیر پیشین استعفا داد و مصطفی ادیب چند هفته بعد توسط پارلمان لبنان برای تشکیل کابینه در کشور مستعفی انتخاب شد. سعد الحریری به عنوان افسر تشکیل کابینه لبنان اعلام شد.

انتهای پیام / 4106 / ثانیه