عمومیکسب و کار ایرانیان

کسانی که با ترید پولدار شدند

ترید در بازارهای مالی مختلف مثل ، بازار تبادل ارزهای خارجی، و غیره یکی از فعالیت‌های شناخته‌شده‌ای است که بسیاری از افراد ثروتمند جهان به کمک آن هر روز به اندوخته‌های خود اضافه می‌کنند.

این بازارها به گونه‌ای عمل می‌کنند که فرقی نمی‌کند شما چقدر سرمایه‌ داشته باشید یا بخواهید چقدر زمان و انرژی روی آن بگذارید، در هر صورت حداقل یک فرصت خوب برای کسب سود برایتان محیا است.

از طرف دیگر بارها شنیده‌ایم که می‌گویند تجربه بهترین معلم است. این یعنی قبل از شروع فعالیت در یک حوزه بهترین کار استفاده از تجربیات و نقطه نظرات افرادی است که مدت‌هاست مشغول به انجام آن هستند و در این مدت توانسته‌اند فوت و فن موفقیت در آن را پیدا کنند.

برای همین در این مقاله می‌خواهیم ۱۰ مورد از بهترین تریدرها و معامله‌گرهای بازارهای مالی را معرفی کنیم تا هم با آن‌ها آشنا شوید و هم بتوانید از تجربیاتشان استفاده کنید.

تریدر به چه کسی گفته می‌شود؟

به کسی که در بازارهای مالی مثل بازار بورس یا بازار ارزهای دیجیتال به معامله و خریدوفروش می‌پردازد و از این راه به سود می‌رسد تریدر یا معامله‌گر می‌گویند.

این بازار مالی می‌توان بازار ارزهای دیجیتال یا کریپتوکارنسی‌ها باشد یا بازار بورس، بازار تبادل ارزهای خارجی و غیره. برای مثال اگر بازار ارزهای دیجیتال را در نظر بگیریم کسی که مقداری می‌خرد و مدتی بعد که قیمت آن افزایش یافت، آن را به فروش می‌رساند یک تریدر است.

یا همین بازار بورس کشور خودمان ایران را فرض کنید. کسانی که سرمایه‌ی خود را وارد این بازار می‌کنند و مثلاً سهام یک شرکت را خریداری کرده و بعد از گذشت مدت زمان مشخصی که ارزش آن بالاتر رفت، اقدام به فروش آن می‌کنند تریدر هستند.

تریدرها بسته به استراتژی دلخواه خود که در خریدوفروش‌هایشان از آن استفاده می‌کنند به چند دسته تقسیم می‌شوند. به عنوان مثال برخی افراد تمایل دارند هر روز به انجام معامله بپردازند و در مدت کمی به سود برسند در حالی که برخی دیگر نیز ترجیح می‌دهند با شروع یک روند صعودی یا نزولی سوار آن شوند و تا هفته‌ها، ماه‌ها و حتی سال‌ها از فروش دارایی‌ خود خودداری کنند.

به هر حال در این مقاله کاری به این مسائل نداریم و می‌خواهیم ۱۰ نفر از موفق‌ترین افرادی که به ترید در بازارهای مالی مشغول هستند را برایتان معرفی کنیم.

بهترین تریدرهای جهان

انتخاب بهترین تریدرهای جهان در هر سال به عوامل مختلفی مانند میزان دارایی‌های درگیر و ثبات سوددهی بستگی دارد که باید همه‌ی آن‌ها را در این انتخاب مدنظر قرار داد.

ترید و سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی در کنار سودآوری زیادی که می‌تواند داشته باشد، به همان اندازه ریسک و خطر از دست رفتن سرمایه را هم دارد.

بنابراین تریدرهایی که در این کار موفق هستند و روزبه‌روز به ثروتشان افزوده می‌شود کسانی هستند که این ریسک را به جان خریده و توانسته‌اند با تصمیمات و تحلیل‌های درست و آگاهانه‌ی خود به این رتبه برسند.

افرادی که در ادامه قصد داریم به عنوان ۱۰ تریدر برتر از آن‌ها یاد کنیم جزو همین افراد هستند که توانسته‌اند بخش زیادی از ثروت خود را از راه ترید در بازارهای مالی به دست بیاورند. همچنین در انتخاب آن‌ها عواملی مثل داشتن ثبات در کسب سود، میزان دارایی‌های درگیر و غیره هم نقش داشته‌اند.

پس بهتر است بدون توضیح اضافی دیگری لیست خود را با یکی از شناخته‌شده‌ترین افراد در بازارهای مالی شروع کنیم. البته توجه کنید که این لیست هیچ ترتیب خاصی ندارد.

از نظر خیلی‌ها وارن بافت یکی از موفق‌ترین تریدرها و سرمایه‌گذاران تاریخ است که در چنین لیست‌هایی همیشه اسمی از او به چشم می‌خورد.

او اولین فعالیت خود در بازارهای مالی را در سن ۱۱ سالگی و با خرید سهام آغاز کرد و در ۱۳ سالگی هم اولین گزارش مالیاتی خود را به مسئولین ارائه کرد.

برکشایر هاتاوی یک شرکت هلدینگ آمریکایی ولی چندملیتی است که در زمینه‌های مختلفی مثل مبادلات سهام شرکت‌ها، مدیریت صندوق‌های سرمایه‌گذاری، مدیریت سرمایه و دارایی و غیره فعالیت می‌کند. این شرکت در لیست بهترین شرکت‌های جهان که در سال ۲۰۱۹ میلادی توسط مجله‌ی معتبر «فوربز» (Forbes) منتشر شد در رتبه‌ی هشتم قرار گرفته بود.

انتخاب بهترین بروکربرای حساب دمو می‌تواند چالش بر‌انگیز باشد. مخصوصا زمانی که با بروکرهای زیادی مواجهیم و هرکدام برای جذب مشتری بیشتر در تلاش‌اند.

جالب است بدانید که پدر او در سال ۱۹۴۲ میلادی توانست به کنگره‌ی آمریکا وارد شود که در آن زمان وارن هنوز دوران مدرسه را پشت سر می‌گذاشت.

او که از همان دوران به بازارهای مالی علاقه‌ی شدیدی داشت می‌خواست دانشگاه را ترک کند و به صورت تمام‌وقت روی علاقه‌ی خود وقت بگذارد ولی پدر او مانع از این کار شد.

هم‌اکنون که این مقاله نگارش می‌شود ارزش خالص یا همان Net Worth او بیش از 100.6 میلیارد دلار است که او را در رتبه‌ی هفتم پول‌دارترین افراد جهان قرار می‌دهد. وارن بافت به دلیل فعالیت‌های بشردوستانه و نیکوکارانه‌ی خود بارها مورد تشویق و تمجید همه قرار گرفته و از محبوبیت بالایی برخوردار است.

مایکل بلومبرگ یک تاجر، سیاستمدار، نیکوکار، کارآفرین و نویسنده‌ی آمریکایی است که توانسته خود را به عنوان یکی از تریدرهای موفق دنیا نیز مطرح کند.

او هم‌بنیان‌گذار و مالک اکثریت سهام شرکت بلومبرگ است و از سال ۲۰۰۲ تا ۲۰۱۳ میلادی هم به عنوان شهردار نیویورک مشغول به فعالیت بود. شرکت بلومبرگ یک شرکت چندرسانه‌ای و اطلاعات مالی مشهور است که شاید بارها خبرهای مختلف را از طریق سایت اینترنتی این شرکت خوانده باشید.

مایکل بلومبرگ هم مانند وارن بافت بارها اقدام به انجام کارهای بشردوستانه کرده و تاکنون بیش از ۵ میلیارد دلار صرف کمک به موسسات مبارزه با خشونت‌های حاصل از سلاح‌های گرم و تغییرات آب‌وهوایی کرده است.

نکته‌ی جالب در مورد بلومبرگ این است که او به خاطر مخالف با نحوه‌ی مدیریت آمریکا توسط دونالد ترامپ تلاش کرد تا با صرف هزینه‌های هنگفت نامزد ریاست جمهوری شود ولی بعدها از این کار انصراف داد. ارزش خالص کنونی مایکل بلومبرگ ۵۹ میلیارد دلار است.

این شرکت از نظر خیلی‌ها به عنوان یکی از بهترین شرکت‌های فعال در این زمینه محسوب می‌شود که ارزش کل دارایی‌های تحت مدیریت آن به بیش از ۶۵ میلیارد دلار می‌رسد.

در این نوع سرمایه‌گذاری از الگوریتم‌های ریاضی برای تخصیص درست منابع استفاده می‌شود.
گفته می‌شود ارزش خالص جیمز سایمونز چیزی حدود ۲۵.۲ میلیارد دلار باشد که او را تبدیل به شصت‌وششمین فرد ثروتمند جهان می‌کند.

دیگر میلیاردری که امروز در لیست ما قرار می‌گیرد کارل آیکان است. جالب است بدانید که هوش و استعداد بالای او باعث شده بارها با وارن بافت مقایسه شود.

شروع فعالیت‌های آیکان در بازارهای مالی به زمانی برمی‌گردد که عمویش او را با بازار بورس نیویورک آشنا کرده و مبلغی را به عنوان قرض به او داد. بدین ترتیب ماجراجویی او به عنوان یک تریدر شروع شد و امروزه از او به عنوان یکی از بهترین‌ها در این زمینه یاد می‌شود.

براساس آخرین گزارشی که توسط فوربز در سال ۲۰۲۰ منتشر شده ارزش خالص کارل آیکان برابر با ۱۶.۷ میلیارد دلار بوده و به عنوان پنجمین مدیر ثروتمند صندوق‌های پوشش ریسک شناخته می‌شود.

آیکان برای مدت کوتاهی به عنوان مشاور قوانین مالی آمریکا نیز با دونالد ترامپ همکاری کرد ولی به دلیل اختلافات پیش آمده از این کار خارج شد.

اولین و تنها زنی که در لیست تریدرهای برتر جهان قرار می‌گیرد خانم ابیگل جانسون است. او که متولد ۱۹۶۱ میلادی در آمریکا است از سال ۲۰۱۴ به عنوان رئیس و مدیر ارشد اجرایی شرکت Fidelity Investments مشغول فعالیت است. این شرکت توسط پدربزرگ او تأسیس شده و در زمینه‌ی سرمایه‌گذاری به علاقه‌مندان خدمات ارائه می‌کند.

ثروت جانسون چیزی حدود ۲۲.۶ میلیارد دلار است که او را تبدیل به یکی از ثروتمندترین زنان جهان می‌کند. علاوه بر این مجله‌ی فوربز او را نهمین زن قدرتمند جهان در سال ۲۰۲۰ میلادی معرفی کرد که عنوان قابل‌توجهی است.

نکته‌ی جالب در مورد او این است که در سال ۲۰۱۸ میلادی امکان سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال را نیز در شرکتش فراهم کرد تا سرمایه‌گذاران سازمانی بتوانند روی بیت کوین و اتریوم هم سرمایه‌گذاری داشته باشند.

استیون کوهن (Steven Cohen)

استیون کوهن یکی دیگر از تریدرهای میلیارد جهان است که بیشتر از هر بازار مالی دیگر در بازار تبادل ارزهای خارجی فعالیت می‌کند.

شغل اصلی او فعالیت به عنوان مدیر صندوق پوشش ریسک در شرکت Point72 است و مالکیت باشگاه ورزشی New York Mets را نیز در لیگ بیس بال آمریکا برعهده دارد.

جالب است بدانید که کوهن  در جریان پرونده‌ای که علیه شرکتش ایجاد شده بود گناهکار شناخته شد و مبلغی حدود ۱.۸ میلیارد دلار به عنوان جریمه پرداخت کرد. از این پرونده به عنوان یکی از بزرگترین پرونده‌های پیرامون شرکت‌های مدیریت صندوق پوشش ریسک یاد می‌شود.

کوهن نیز فعالیت‌های بشردوستانه‌ی زیادی در سابقه‌ی خود دارد و بیشتر به موسساتی که به سلامت کودکان و جانبازان می‌پردازند کمک کرده است. در زمان نگارش این مقاله ارزش خالص استیون کوهن ۱۶ میلیارد دلار برآورد شده است.

ری دالیو که اکنون توانسته در بین بهترین تریدرهای جهان جای بگیرد برای اولین بار در ۱۲ سالگی به بازارهای مالی علاقه‌مند شد.

از نظر خیلی‌ها دالیو یکی از بهترین نو‌آوران در زمینه‌ی بازارهای مالی است که توانسته مفاهیم مهمی مثل هم‌پوشانی ارزها را عملیاتی کند.

ارزش خالص ری دالیو هم اکنون ۱۷ میلیارد دلار است که او را تبدیل به صدودهمین فرد ثروتمند جهان می‌کند.

جورج سوروس (George Soros)

جورج سوروس که در کشور مجارستان متولد شده بود در ۱۷ سالگی از این کشور خارج شد و به لندن رفت. او با کار در باربری راه‌آهن و گارسنی در رستوران‌ها توانست در دانشگاه اقتصاد لندن درس بخواند و این‌گونه موفقیت‌های خود در بازارهای مالی را شروع کند.

در سال ۱۹۹۲ میلادی سوروس در بازار تبادل ارزهای خارجی با پیش‌بینی درست کاهش قیمت پوند انگلیس و باز کردن موقعیت معاملاتی توانست چیزی حدود ۱ میلیارد دلار سود کسب کند که رقم بسیار قابل توجهی است. به همین خاطر از او به عنوان کسی که بانک انگلیس را از پای درآورد یاد می‌شود.

ارزش خالص جورج سوروس در حال حاضر ۸.۶ میلیارد دلار بوده و در رتبه‌بندی میلیاردهای مجله‌ی فوربز در رتبه‌ی ۲۸۸ قرار دارد. از سوروس به عنوان سخاوتمندترین نیکوکار دنیا هم یاد می‌شود که دلیل آن هم اهدای مقدار زیادی از ثروت خود نسبت به کل دارایی‌هایش است.

خیلی‌ها معتقدند دیوید تپر بهترین مدیر صندوق پوشش ریسک دوران خود است که توانسته طی سال‌های گذشته سود ثابتی را به مشتریان خود تحویل دهد.
ارزش خالص تپر ۱۴.۶ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود که او را در رتبه‌ ۱۴۲ برترین میلیاردرها قرار می‌دهد.

کن گریفین (Ken Griffin)

گریفین ترید را از همان زمانی که در دانشگاه درس می‌خواند شروع کرد و قبل از فارغ‌التحصیلی مسئولیت مدیریت میلیون‌ها دلار را برعهده گرفته بود. این روزها از او به عنوان یکی از نام‌های بزرگ در ترید الگوریتمی یاد می‌شود.

کن گریفین که نسبت به دیگر افراد اشاره شده در این لیست جوان‌تر است و تنها ۵۲ سال سن دارد با ارزش خالص ۱۶.۲ میلیارد دلاری در رتبه‌ی ۱۱۹ افراد ثروتمند جهان قرار گرفته است.

گریفین هم مانند دیگر میلیاردهای این لیست کارهای نیکوکارانه‌ی زیادی انجام داده و تاکنون بیش از ۱ میلیارد دلار صرف امور خیریه کرده است.

سخن پایانی

همان‌طور که گفتیم موفقیت در بازارهای مالی علاوه بر آموزش و اطلاعات ضروری اولیه‌ای که نیاز دارد به تجربه هم نیازمند است.

این تجربه را می‌توان با آشنایی با بهترین تریدرهای جهان و دنبال کردن آن‌ها به دست آورد.  برای اینکه شما هم بتوانید از تجربیات این افراد استفاده کنید و با طرز فکر آن‌ها آشنا شوید لیستی تهیه کرده و در آن ۱۰ نفر از بهترین تریدرها را معرفی کردیم.

می‌توانید با جستجو و مطالعه‌ی گفتگوها، کتاب‌ها و مقالات این افراد بیش از پیش از اطلاعات آن‌ها استفاده کنید. با این کار خواهید دید که نه تنها اشتباهات احتمالی گذشته‌ی خود را تکرار نمی‌کنید بلکه سخنان الهام‌بخش این افراد شما را به سمت موفقیت‌های جدید سوق می‌دهد.

اگر پس از خواندن این مطلب علاقه‌مند شدید که شما نیز مانند برترین تریدرهای جهان به معامله بپردازید ولی نمی‌دانید از کجا شروع کنید می‌توانید با گذراندن آموزش‌های لازم را ببینید و کار خود را شروع کنید.

معامله گری یا ترید در بازارهای مالی یکی از راه های کسب درآمد دلاری بدون وابستگی به زمان یا مکان است. در این راستا ادامه راه افراد موفق این حوزه مانند تریدرهای برتر جهان یکی از منطقی ترین عملکرد هاست زیرا دلیلی ندارد چرخ را از نو اختراع کنیم!

در مقاله به معرفی 10 تریدر برتر جهان و افراد موفق در حوزه معامله گری ارز دیجیتال و بازارهای جهانی فارکس به درآمدهای چند میلیون دلاری دست یافته اند می پردازیم.

معامله گر یا تریدر کیست؟

به شخصی که در بازارهای مالی مانند بورس، فارکس و ارز دیجیتال اقدام به خریدوفروش دارایی‌ها، اوراق یا … می‌کند معامله گر یا تریدر می‌گویند.

برای مثال داریوش قصد دارد در بازار ارز دیجیتال معامله (ترید) کند بنابراین بخشی از پس‌انداز خود را از طریق صرافی ایرانی به تتر تبدیل کرده است. این تبدیل ریال به تتر یک معامله است و به داریوش معامله گر یا همان تریدر گفته می‌شود. برای ادامه فعالیت داریوش بهتر است تترهای خود را به یک صرافی خارجی معتبر منتقل کرده و آنجا به ترید بپردازید.

یا محسن آموزش ترید در بازار فارکس را دیده و قصد درآمد دلاری از این بازار را دارد؛ بنابراین سرمایه‌اش را به دلار تبدیل کرده و در بازار فارکس به ترید جفت ارزها و شاخص‌های بورسی و … می‌پردازد. محسن هم یک تریدر است.

تریدرها با توجه به استراتژی که برای معاملات خود انتخاب می‌کنند دسته بندی می‌شوند. برای مثال افرادی که در تایم فریم‌های پایین ترید می‌کنند اسکلپر گفته می‌شود. تریدرهایی هم هستند که به‌طور میان مدت یا بلند مدت معاملات خود را انجام می‌دهند. هر کسی می‌تواند با توجه به سرمایه، وقت و علاقه شخصی‌اش یکی از این موارد را انتخاب کند.

ما به آنکه افراد چه سبکی برای ترید انتخاب می‌کنند در این مطلب کاری نداریم و قصد معرفی تریدرهای برتر جهان با سبک‌های معاملاتی مختلف را داریم.

جورج سورس؛ بزرگترین معامله گر فارکس

یکی از تریدرهای برتر جهان آقای جورج سوروس است که ایشان برترین معامله گر فارکس شناخته می‌شود. ایشان سبک معاملاتی خاصی ندارد و پس از بررسی جو حاکم بر بازار سرمایه تصمیم به معامله می‌گیرد. دلیل شهرت ایشان به معامله 10 میلیارد دلاری با فروش استقراضی در پوند است.

این معامله در چهارشنبه سیاه ۱۶ سپتامبر۱۹۹۲ رخ داد که باعث شد که این معامله نهایتاً باعث افزایش دو درصدی نرخ بهره در انگلستان شد! چرا که دولت انگلستان در چندین مرحله قصد جمع‌آوری پوند از بازار کرد ولی نتوانست. جورج سورس معتقد بود که دولت بریتانیا به طور فیک نرخ برابری ارز خود را بالا نگه‌داشته و نهایتا هم دولت بریتانیا را مجبور کرد تا از اتحادیه اروپا خارج شود.

در سال 2023 ثروت خالص آقای جورج سوروس ۶٫۷ میلیارد دلار آمریکا تخمین زده شده است.

وارن بافت؛ بهترین سرمایه گذار تاریخ

کسی نیست که وارد بازارهای مالی شده باشد و نام وارن بافت را نشنیده باشد. آقای وارن بافت از یازده سالگی شروع به ترید در بازارهای مالی کرد و آن‌چنان به اینکار علاقه‌مند بود که قصد ترک تحصیل داشت اما با مخالفت پدرش مواجه شد. وارن بافت در این نابغه سرمایه‌ی گذاری در سیزده سالگی اولین احضارنامه مالیاتی خود را تحویل داد.

یکی دیگر از شهرت‌های وارن بافت به دلیل اقدامات بشر دوستانه است که بخش قابل توجهی از دارایی‌های خود را به مؤسسات خیریه بخشیده است.

در سال 2023 ثروت خالص آقای وارن بافت ۱۰۸٫۴ میلیارد دلار آمریکا تخمین زده شده است.

استنلی دراکن میلر؛ بهترین معامله گر روزانه

آقای دراکن میلر بارها در مصاحبه‌های خود اعلام کرده که استراتژی کسب سودهای ایشان ابتدا بر پایه حفظ سرمایه بوده (حفظ سرمایه اولویت ایشان بوده است) سپس افزایش سود در معاملات سودده بوده یعنی به معاملاتی که در سود بوده اجازه افزایش سود داده تا بتواند حداکثر سود ممکن را از یک معامله سودده کسب نماید.

برای معاملات ضرر ده نیز استراتژی حداقل ضرر ممکن در هر معامله اشاره دارد. برخلاف اکثر تریدارن تازه کار که تا یک معامله سود می‌دهد به حداقل سود (ترس از دست رفتن سود) راضی شده و از معامله خارج می‌شوند، از طرفی حاضر به پذیرش ضرر نیستند و با معاملات زیان ده می‌مانند.

در سال 2023 ثروت خالص آقای دراکن میلر 6.8 میلیارد دلار آمریکا تخمین زده شده است.

برای  یا عضویت در کانال سیگنال ارز دیجیتال (رایگان) از طریق لینک زیر اقدام نمایید.

کارن آیکان؛ تریدر برتر جهان

کارن ایکان یک دیگر از تریدرهای برتر جهان از سال 1968 تا 2011 بازدهی 31 درصدی برای سرمایه خود داشته است. ایشان یکی از برترین سرمایه گذاران در بازار سهام است که رویکرد خرید شرکت هایی که مدیران غیر حرفه‌ای دارند را در پیش گرفته بوده است.

آقای کارن ایکان سهام شرکت‌های ناموفق را خریداری کرده و با مدیریت صحیح آن‌ها را به بازدهی قابل توجهی می‌رساند به همین ترتیب قیمت سهام این شرکت‌ها نیز به طور چشم‌گیری افزایش پیدا می‌کرد.

اگر بخواهیم عملکرد ایشان را با وارن بافت مقایسه کنیم باید گفت وارن بافت عملکرد سالانه 20 درصد رشد برای سرمایه خود ثبت کرده ولی همان‌طور که بیان شد ایشان عملکردی سالانه 31 درصدی داشته است.

در سال 2023 ثروت خالص آقای کارن ایکان 1.3 میلیارد دلار آمریکا تخمین زده شده است.

بازار فارکس بزرگ‌ترین بازار مالی دنیاست اگر قصد درآمد دلاری از این بازار را دارید از صفحه دیدن فرمایید.

ری دالیو؛ تریدر برتر جهان

آقای ری دالیو در لانگ آیلند در یک خانواده سطح متوسط از لحاظ اقتصادی متولد شد. ایشان در حدود 12 سالگی دستیار در زمین‌های گلف بود و افرادی در که به زمین گلف رفت‌وآمد می‌کردند اکثراً در وال‌استریت فعال بودند به همین ترتیب ری دالیو با بازار سهام آشنا و فعالیتش را در آن آغاز کرد.

آقای ری دالیو در کتاب « مبانی (Principles) » فلسفه نحوه سرمایه‌گذاری و تجربیات خود در رابطه با تحلیل بازار و مدیریت شرکت بیان می‌کند. این کتاب بین تریدران و سرمایه گذاران بسیار مطرح است.

یکی از سخنان تریدر برتر جهان : این بسیار معمول است که افراد اجازه دهند اعتمادبه‌نفسشان جلوی یادگیری‌شان را بگیرد.

در سال 2023 ثروت خالص آقای ری دالیو 19.1 میلیارد دلار آمریکا تخمین زده شده است.

بازار ارز دیجیتال آینده جهان ما خواهد بود و آینده‌ای نزدیک کاربرد رمز ارزها در تبادلات بسیار گسترده می‌شود اگر می‌خواهید سهم ‌از آینده داشته باشید را همین امروز شروع کنید.

کن گریفین؛ تریدر برتر جهان

ثروت خالص آقای کن گریفین ۲۵.۶ میلیارد دلار آمریکا تخمین زده شده است.

استیون کوهن؛ تریدر برتر جهان

تمرکز غالب استیون کوهن (Steven Cohen) در ترید ارزهای خارجی است. در حال حاضر ایشان باشگاه ورزشی New York Mets در لیگ بیس بال آمریکا را مدیریت می‌کند و همچنین مدیر صندوق پوشش ریسک در شرکت Point72 است.

آقای استیون کوهن نیز فعالیت‌های بشردوستانه‌ی در رابطه با سلامت کودکان و جانبازان انجام داده است.

ال بروکس معامله گر معامله گران

آقای معامله گر متولد 23 فوریه 1952 است و از زمانی که شغل خود را 35 سال پیش به عنوان دکتر چشم پزشک رها کرده، و تبدیل به یک معامله گر حرفه ای شد. ال بروکس مدرک پزشکی اش را از دانشگاه شیکاگو دریافت کرده است.

او سبک خود را با 4 قاره به اشتراک گذاشته، تکنیک های پیشرفته اسکلپینگزرا در بورس کالای شیکاگو تدریس کرده و به صورت منظم در برنامه ی مانی شو و کنفرانس های نمایشگاه معامله گران، سخنرانی می کند و به ده ها هزار معامله گر آموزش داده که چگونه در بازار، معامله موفقی داشته باشند.

او با چاپ چهار کتاب و دوره آموزشی لقب “بهترین مدرس در جهان” را دارد و مجله فیوچرز لقب “معامله گر معامله گران” را به او داده،همچین بهترین تریدر برتر جهان و او برای سالها تحلیلگر تکنیکال و پرایس اکشن  آنها بوده است.

مزیت استراتژی ال بروکس

  • 1_وین ریت: تریدرهای که در معاملات مختلف از روش پرایس اکشن استفاده می کنند، از درصد موفقیت بیشتری برخوردار هستند به این دلیل که قبل از شکل گیری قیمت، پس از بررسی هیجانات و عملکرد دیگر معامله گران، اقدام می کنند و تصمیم گیری مناسبی را اتخاذ می کنند. توجه داشته باشید که معامله های سنتی با استفاده از روش پرایس اکشن انجام نمی شود و آن زمان که سایر معامله گرها، معاملات خود را متوقف کنند برای آن دسته از افراد که با استراتژی پرایس اکشن آغاز به معامله کردند، توقف معنایی ندارد و همچنان در حال کسب درآمد هستند.
  • همسویی و سازگاری با سطوح حمایت ومقاومت : از دیگر امتیازات روش  این است که معاملات با توجه به سطح مختلف انجام می شود، در نتیجه طی فرآیند معامله، منجر به دستیابی به ضررهای کوچک و سودهای بسیار بزرگ خواهد شد.
  • دقت بالای سبک پرایس اکشن ال بروکس: جالب است بدانید در میان روش های پرایس اکشن، پرایس اکشن ال بروکس دارای دقت بالاتری است و با کمک آن به تحلیل های  بهتر و دقیق تری دست پیدا می کنید.
  • تأخیر زمانی پایین: از دیگر امتیازات سبک پرایس اکشن ال بروکس  این است که فرآیندی را برای متقاضیان و کاربران ایجاد می کند به گونه ای که بهتر و سریع تر تغییرات روند های قیمتی را درک می کنند و این موضوع در انجام معاملات آنها بسیار نقش دارد.
  • بازدهی بالاتر: کاربر با دید بلند مدت می تواند روی استراتژی پرایس اکشن ال بروکس حساب کند و از این رو می تواند بازدهی بالاتر و سوددهی بالاتری را تجربه کند.
  • امکان استفاده برای افراد مبتدی: شاید تعجب کنید اما افراد مبتدی هم با کمک روش پرایس اکشن ال بروکس می توانند به راحتی معاملات خود را تحلیل کنند.
  • واقعی بودن روش: شاید این موضوع ذهن کاربران را درگیر کند که مانند بسیاری از روش های تحلیلی بازار، پرایس اکشن نیز گاهی غیر واقعی عمل کند، با این حال با اطمینان می توان گفت پرایس اکشن ال بروکس بر اساس علوم اقتصادی و اجتماعی عمل می کند، بنابراین کاملاً واقعی است و بر اساس روند قیمت ها حرکت می کند.

جمع بندی

زمانی که در حوزه جدیدی گام می‌گذاریم باید بدانیم افراد موفق در این حوزه چه کسانی هستند و چه رویکردی داشتند که موفق شده‌اند. در این خصوص تیم تحلیل گری مجموعه همیار کریپتو به معرفی بیش از 10 نفر از تریدر برتر جهان پرداخته است. اکثر این افراد در قدم اول به حفظ سرمایه اولیه خود تأکید داشتند سپس به فکر افزایش سودهای خود و کاهش ضررهای خود بوده‌اند.

نکته قابل‌توجه در این خصوص آن است که همه افراد موفق در بازارهای مالی به اتفاق موافق‌اند که ضرر کردن جزئی از ترید در بازار مالی مانند ارز دیجیتال یا فارکس است و کسی که حاضر به پذیرش معاملات ضرر ده نیست و می‌خواهد تمامی معاملات خود را سود خارج شود قطعاً شکست خواهد خورد.

در این خصوص مجموعه همیار کریپتو به آموزش مفاهیم مهم به‌صورت رایگان در کانال پرداخته تا علاقه‌مندان علاوه بر مطالعه مقالات جامع بتوانند از ویدیوهای آموزشی نیز استفاده کنند.

سؤالات متداول

بهترین صرافی مناسب ترید ارز دیجیتال برای ایرانیان کدام است؟

بین تمامی صرافی ارز دیجیتال و صرافی کوینکس بهترین صرافی برای مبادلات ارز دیجیتال است.

بهترین تریدر برتر جهان در معاملات مشتقه (فارکس و فیوچرز ارز دیجیتال) کیست ؟

بدون شک یکی از تریدر برتر جهان ال بروکس هست که هزاران تحلیل گر ومعامله مقدمه

بازارهای مالی بزرگ مانند فارکس، از دیرباز در رگ‌های اقتصاد بشر جاری بوده‌اند. در طول تاریخ، انسان‌ها همواره به دنبال راه‌هایی برای کسب درآمد و افزایش ثروت خود بوده‌اند و بازارهای مالی، یکی از بهترین راه‌ها برای این کار بوده‌اند. در سال ۱۹۷۳ میلادی، تحولی بزرگ در بازارهای مالی رخ داد. این تحول، باعث شد که تجارت ارز و سهام به یک صنعت جدید و پویا تبدیل شود. در این صنعت، برخی از معامله گران برجسته و موفق، نقش بسزایی در رشد و توسعه آن داشته‌اند. آنها موفق ترین تریدرهای جهان نامیده می‌شوند.

این تریدرهای موفق، افرادی هستند که با هوش و ذکاوت خود، توانسته‌اند در این بازار پر تلاطم، به موفقیت‌های چشمگیری دست یابند. آنها با مطالعه و تحلیل دقیق بازار، و استفاده از استراتژی‌های معاملاتی موثر، توانسته‌اند سودهای هنگفتی کسب کنند.

برای کسب درآمد از بازارهای مالی، نیاز به شجاعت و تلاش دارید. باید بتوانید با ترس خود مقابله کنید و همواره به دنبال یادگیری و تجربه باشید. در این مقاله، قصد داریم بهترین تریدرهای جهان که با تلاش و استعداد خود، در این عرصه شناخته شده شده‌اند را به شما معرفی کنیم. در ادامه، با زندگی نامه و سبک معاملاتی هر یک از آنها بیشتر آشنا می شویم.

موفق ترین تریدرهای جهان

عواملی که باعث شد تیم استادترید بهترین تریدرهای جهان را انتخاب کند:

سود پایدار، شهرت و سابقه تریدر، حجم دارایی‌های درگیر، بازده طولانی مدت، پایداری در کسب سود و روش معاملاتی تریدر فارکس از جمله معیارهای اصلی بودند که تیم ما برای انتخاب بهترین تریدرها در نظر گرفت.

تریدر یا معامله گر کسی است که در بازارهای مالی مانند بورس، فارکس و ارز دیجیتال به خرید و فروش دارایی‌های مختلف می‌پردازد. تریدرها با تحلیل روند قیمت‌ها و استفاده از استراتژی‌های مختلف، سعی در کسب سود از نوسانات بازار دارند. تریدرها باید توانایی تصمیم‌گیری سریع، کنترل ریسک و صبر را داشته باشند.

تریدرها معمولاً به صورت فردی عمل می‌کنند، اما بعضی از آن‌ها هم مانند بهترین و موفق ترین تریدرهای جهان در شرکت‌های مالی، بانک‌ها یا صندوق‌های سرمایه‌گذاری کار می‌کنند.

به طور خلاصه، تریدر یا معامله گر فردی است که:

در بازارهای مالی فعال است

به خرید و فروش دارایی‌های مالی مانند سهام، ارز و ارز دیجیتال می‌پردازد

با تحلیل روند قیمت‌ها و استفاده از استراتژی‌های مختلف، سود بردن از نوسانات بازار را هدف قرار می‌دهد

توانایی تصمیم‌گیری سریع، کنترل ریسک و صبر را دارد

به صورت فردی یا در شرکت‌های مالی، بانک‌ها یا صندوق‌های سرمایه‌گذاری کار می‌کند

مطلب پیشنهادی:

انواع تریدر

موفق ترین تریدرهای جهان

انواع تریدرها را می‌توان بر اساس عوامل مختلفی مانند مدت زمان نگه‌داری دارایی، روش تحلیل بازار، استراتژی معاملاتی و هدف سوددهی دسته‌بندی کرد. برخی از انواع رایج تریدرها عبارتند از:

این نوع تریدرها نیاز به تجزیه و تحلیل بازار و بروز بودن با اخبار و رویدادهای مؤثر دارند و ریسک بالاتری را تحمل می‌کنند.

مطلب پیشنهادی:

موفق ترین تریدرهای جهان

وارن بافت

وارن بافت معروف ترین چهره در دنیای تجارت و سرمایه‌گذاری و اولین نفر در لیست موفق ترین تریدرهای جهان است که بسیاری از افراد از موفقیت‌های او الگو می‌گیرند. او از کودکی علاقه‌مند به بازارهای مالی بود و در سن ۱۱ سالگی شروع به خرید و فروش سهام کرد. او حتی در سن ۱۳ سالگی گزارش مالیاتی خود را تهیه و ارسال کرد.

او هم‌اکنون در سن ۹۰ سالگی به عنوان رئیس و مدیرعامل شرکت «برکشایر هاتاوی» فعال است. این شرکت یک هلدینگ بزرگ و چندملیتی است که در زمینه‌های مختلفی مثل خرید و فروش سهام، مدیریت صندوق‌های سرمایه‌گذاری، مدیریت دارایی و غیره فعالیت دارد. این شرکت در سال ۲۰۱۹ میلادی در لیست «فوربز» به عنوان هشتمین شرکت برتر جهان قرار گرفت.

با توجه به آخرین آمار، ارزش خالص وارن بافت بیش از ۱۰۰.۶ میلیارد دلار است که باعث شده او هفتمین فرد ثروتمند جهان شود. وارن بافت نه تنها به خاطر سازی، بلکه به خاطر کارهای خیرخواهانه و انسان‌دوستانه‌اش نیز شناخته شده است. او دارای جایگاه و محبوبیت بالایی در میان عموم است.

جورج سوروس

دومین نفر از موفق ترین تریدرهای جهان، جورج سوروس یک میلیاردر و نیکوکار مشهور است که در کشور مجارستان به دنیا آمده است. او در سن ۱۷ سالگی از مجارستان خارج شد و به شهر لندن رفت. او با انجام کارهای سخت و پایین‌دستی مثل حمل بار و گارسنی، هزینه‌ی تحصیل خود را در دانشگاه اقتصاد لندن تأمین کرد و از آنجا شروع به فعالیت در بازارهای مالی کرد.

سوروس در سال ۱۹۹۲ میلادی با پیش‌بینی صحیح افت قیمت پول انگلستان، یک معامله‌ی بسیار سودآور انجام داد و حدود ۱ میلیارد دلار سود کرد. به همین دلیل، بعضی‌ها از او به عنوان شخصی که توانست بانک انگلیس را شکست دهد یاد می‌کنند.

سوروس در حال حاضر دارای ۸.۶ میلیارد دلار ثروت خالص است و جزو ۳۰۰ نفر ثروتمندتر جهان قرار دارد. او همچنین به عنوان یک نیکوکار بزرگ شناخته می‌شود که بخش زیادی از ثروت خود را صرف کمک‌های خیرخواهانه کرده است.

جیمز سایمونز

گفته می‌شود که سایمونز دارای ۲۵.۲ میلیارد دلار ثروت خالص است و شصت‌وششمین ثروتمند جهان است.

کارل آیکان

کارل آیکان که یک میلیاردر مشهور و از موفق ترین تریدرهای جهان است، اغلب با وارن بافت به خاطر هوش و استعدادش در معامله‌گری مقایسه می‌شود.

ابیگل جانسون

اولین و تنها زنی که در لیست موفق ترین تریدرهای جهان قرار می‌گیرد خانم ابیگل جانسون است. او که متولد ۱۹۶۱ میلادی در آمریکا است از سال ۲۰۱۴ به عنوان رئیس و مدیر ارشد اجرایی شرکت Fidelity Investments مشغول فعالیت است. این شرکت توسط پدربزرگ او تأسیس شده و در زمینه‌ی سرمایه‌گذاری به علاقه‌مندان خدمات ارائه می‌کند.

ثروت جانسون چیزی حدود ۲۲.۶ میلیارد دلار است که او را تبدیل به یکی از ثروتمندترین زنان جهان می‌کند. علاوه بر این مجله‌ی فوربز او را نهمین زن قدرتمند جهان در سال ۲۰۲۰ میلادی معرفی کرد که عنوان قابل‌توجهی است.نکته‌ی جالب در مورد او این است که در سال ۲۰۱۸ میلادی امکان سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال را نیز در شرکتش فراهم کرد تا سرمایه‌گذاران سازمانی بتوانند روی بیت کوین و اتریوم هم سرمایه‌گذاری داشته باشند.

استیون کوهن

او در گذشته درگیر یک پرونده قضایی شد که به پرداخت ۱.۸ میلیارد دلار جریمه منجر شد. این پرونده یکی از بزرگترین موارد تخلف در صنعت پوشش ریسک بود.ارزش خالص او در زمان نوشتن این متن حدود ۱۶ میلیارد دلار است.

ری دالیو

دیوید تپر

بسیاری از کارشناسان دیوید تپر را به عنوان بهترین مدیر سرمایه و پوشش ریسک عصر خود می‌شناسند که در سال‌های اخیر سود قابل توجهی را برای مشتریان خود کسب کرده است. ارزش خالص دارایی تپر حدود ۱۴.۶ میلیارد دلار تخمین زده شده است.

کن گریفین

کن گریفین که جوان‌ترین فرد در این لیست است و تنها ۵۲ سال دارد با داشتن ارزش خالص ۱۶.۲ میلیارد دلار در رده‌ی ۱۱۹ ثروتمندان جهان قرار دارد.

سخن پایانی

بازارهای مالی پر از فرصت‌های سودآور است، اما برای بهره‌برداری از آن‌ها نیاز به دانش، اطلاعات و تجربه دارید. یکی از راه‌های کسب تجربه این است که از تریدرهای موفق جهان الگو برداری کنید و روش‌های آن‌ها را بیاموزید. در این مقاله، ما ۹  نفر موفق ترین تریدرهای جهان را معرفی کردیم.

شما می‌توانید با جستجو در اینترنت و خواندن صحبت‌ها، کتاب‌ها و مقالات این تریدرها، نکات ارزشمندی را یاد بگیرید. این کار باعث می‌شود که نه تنها از تکرار خطاهای قبلی خود جلوگیری کنید، بلکه با شنیدن حرف‌های انگیزشی این تریدرها، انگیزه و اعتماد به نفس لازم برای رسیدن به موفقیت‌های جدید را پیدا کنید. ممنون از اینکه تا آخر این مطلب همراه آکادمی استادترید بودید.

گر تربیت کرده

Top of Form

Bottom of Form

Top of Form

Bottom of Form

 

زینب اصغری

علاقمند و مدرس بازار فارکس ، ارزهای دیجیتال و بورس. محتوا تولید نمیکنم، مگر اینکه خودم از محتوایی که ایجاد کردم چیزی یاد بگیرم. منتظر شنیدن نظراتتون هستم.