اقتصادی

مدیریت مصرف برق در ساعات مختلف روز گامی موثر برای جلوگیری از خاموشی است

سخنگوی فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی، برنامه ها و مشوق های وزارت نیرو برای صنعت و کشاورزی را موثر خواند و گفت: در این راستا، وزارت نیرو در حوزه صنعت و کشاورزی نیز برنامه ریزی می کند.

فاطمه محمدبیگی در گفت وگو با ایران تودی، درباره مشوق های وزارت نیرو برای کشاورزی و چاه اظهار کرد: قاعدتا بحث قطعی برق و کاهش و کنترل نور نیازمند سه دوره کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت است. مناسبت ها؛ در جای خود باید به این سه مدل عمل توجه ویژه داشت.

وی در تشریح اقدامات بلندمدت گفت: ایران کشوری بسیار خوش آب و هوا با قابلیت استفاده بیش از 300 روز از انرژی خورشیدی، سطح کویر مناسب برای استفاده از نیروگاه های خورشیدی و به تبع آن خانه های بسیاری از مردم است. شهرها می توانند از انرژی پاک استفاده کنند.

محمدبیگی ادامه داد: با وجود این فرصت پیشنهاد ما این است که علاوه بر فرهنگ سازی عمیق و گسترده، وزارتخانه های صنعت، معدن و تجارت و نیرو با وزارت راه و شهرسازی برای برنامه ریزی مشترک مسکن و صنعت همکاری داشته باشند. مزرعه.” مجهز به سیستم های منبع تغذیه جایگزین.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سیستم های جایگزین برق می تواند شامل انرژی خورشیدی، بادی، مولدهای موقت و حتی تولید برق از زباله و بسیاری روش های دیگر باشد.

محمدبیگی در تشریح برنامه‌های کوتاه‌مدت و میان‌مدت وزارت نیرو گفت: وزارت نیرو باید برنامه‌ریزی دقیقی را برای مدیران، برنامه‌ریزان و سیاستمداران مدیریت انرژی ارائه کند تا فرهنگ استفاده از انرژی‌های پاک تعریف شود و سپس چنین فرهنگی هیچ اقدام فعالی انجام نشد.

وی مشوق های وزارت نیرو برای صنعت و کشاورزی را موثر خواند و گفت: در برنامه ریزی مشوق ها باید به سمت مشوق های واقع بینانه و جسورانه تر، اعطای وام به برخی تسهیلات و صاحبان صنایع، کشاورزان و منازل حرکت کنیم. انرژی پاک و حفاظت از محیط زیست

سخنگوی فراکسیون محیط زیست تاکید کرد: کشور باید الگوی تولید برق را اتخاذ کند که کمترین آسیب را برای محیط زیست داشته باشد و استفاده بیشتر از انرژی صلح آمیز هسته ای و انرژی های نو و تونل های باد کشور گامی بلند از بعد اقتصادی و اقتصادی است. از دید تولید ارزان در کشور و کیفیت برق.

محمدبیگی تقسیم مصرف انرژی بین ساعات مختلف به ویژه در ساعات پایانی شب را تصمیم درستی دانست و گفت: این راه حلی برای مشکل مصرف نفت کوره نیست. اگر قرار است تولید انرژی صورت گیرد، باید از امسال تا سال آینده واحدهای صنعتی با انرژی نو تامین شوند.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در پایان خاطرنشان کرد: به طور کلی توزیع انرژی مصرفی در ساعات مختلف و کاهش مصرف در ساعات پیک، اقدام موثری برای جلوگیری از قطعی برق است.

انتهای پیام/