استان ها

توسعه راه‌ها و تهیه مسکن برای اقشار مختلف جامعه اولویت وزیر راه دولت جدید باشد

یکی از اعضای کمیته عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مهمترین اولویت هایی که در وزارت راه و شهرسازی باید رعایت شود توسعه راههای کشور و اسکان اقشار مختلف جامعه است.

کمال علیپور خانکداری در گفت وگو با ایران تودی ، با بیان اینکه در دولت جدید چه اولویت هایی را باید در وزارت راه و شهرسازی رعایت کرد ، اظهار کرد: وزیر راه و شهرسازی دولت سیزدهم باید قوانین را مدیریت کرده و از مشکلات فعلی آگاه باشد. به

وی افزود: وزارت راه و شهرسازی یک وزارتخانه مهم است و یکی از اولویت های اصلی این وزارت توسعه و اتصال خطوط زمینی ، ریلی ، دریایی و هوایی است. برای دستیابی به اهداف برنامه و رشد اقتصادی کشور ، مسیرهای دریایی ، زمینی و هوایی ما نیاز به توسعه دارد. اگر همه زیرساخت های تولید را فراهم کنیم ، اما وضعیت فرودگاه ها ، ایستگاه ها یا جاده های ما نامطلوب باشد ، مطمئناً سرمایه گذار وارد نمی شود.

نماینده مردم سوادکوه و قائمشهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: توسعه و رشد اقتصادی هر کشوری به وضعیت راه ها برمی گردد ، وزیر حاضر در صحنه باید از دانش کافی برخوردار باشد.

این عضو کمیته عمران مجلس ادامه داد: “از سوی دیگر ، اولویت اصلی کشور مسکن است. در سبد خانگی محبوب ، خانه ها از بین رفته و مراقبت مردم ویران کننده است.” امروزه ، اگر 35 سال در کشور چیزی نخورید و نپوشید و فقط کار کنید ، حتی پس از آن مدت نمی توانید یک خانه 75 متری بخرید. بنابراین ، وزیر راه و شهرسازی دولت سیزدهم باید بر برنامه ریزی این وضعیت تمرکز کند.

علیپور افزود: یکی از راهکارها حمایت از انبوه سازان ، ارائه تسهیلات ارزان قیمت و تهیه زمین برای تعاونی ها برای ساخت مسکن با قیمت مناسب است ، اینها اولویت هایی است که باید در وزارت راه و شهرسازی رعایت شود.

پیام تمام شد