اقتصادی

تاثیر کرونا در مصرف برق

محققان مطالعه ای در مورد تأثیر اپیدمی کرونا در مصرف برق در ایران و جهان انجام دادند.

به گزارش ایران تودی ، شیوع ویروس Covid-19 به زودی در سراسر جهان گسترش یافت و بیماری بیش از یک سال ادامه دارد. شیوع ویروس تأثیر متفاوتی در زندگی افراد و کشورها داشته است و بخش انرژی نیز از این قاعده مستثنی نیست.

از این رو؛ محققان مطالعه ای در مورد تأثیر اپیدمی کرونا بر مصرف برق در ایران و جهان انجام دادند.

نتایج این مطالعه نشان می دهد که تأثیر ویروس کرونا در صنعت برق در ایران و جهان قابل توجه است و این تأثیر را می توان در زمینه های مختلف عرضه و تقاضا مشاهده کرد.

در این مطالعه ، آمار مصرف برق در طی ویروس کرونا ویروس در ایران ، ایالات متحده ، چین و هند و برخی از کشورهای اروپایی مورد بررسی قرار گرفت. با استفاده از آمار موجود ، تجزیه و تحلیل در این مقاله نشان می دهد که تأثیر تاج در تقاضای برق در کوتاه مدت کاهش می یابد و این کاهش مصرف برق پیامدهای اقتصادی منفی داشته است.

در این مطالعه ، تغییرات در مصرف روزانه برق در هنگام شیوع ویروس کرونا در ایران و رفع محدودیت های قرنطینه ، تقاضای برق به حالت عادی بازگشت و حتی اوج های اولیه مصرف برق ، 10 ژوئن 2016 ، در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بود. حدود 53000 مگاوات در روز بود که به گفته کارشناسان یکی از دلایل اصلی تغییر در الگوی مصرف ناشی از ویروس کرونا است. وقوع این قله های غیر منتظره در مصرف برق منجر به عواقب خاصی در مدیریت عرضه و تقاضای برق و تلفات ناشی از آن می شود.

مطالعه ای در مورد مصرف روزانه برق در شهرهای نیویورک ، ایالات متحده آمریکا و ایتالیا در اروپا نشان داد که در دوره قرنطینه ، سایر کشوها مانند ایران ، کاهش مصرف برق را تجربه کرده اند ، اما با حذف قرنطینه ، مصرف برق به حالت عادی بازگشت .

در این مورد ، معاون پژوهش و برنامه ریزی سندیکا صنعت برق ایران گزارش تحلیلی آماری “تأثیر اقتصادی و تأثیرات منفی ویروس کرونا در صنعت برق و راهکارهای مبارزه با آن” را بررسی کرد. جهش تولید در صنعت برق. بر اساس این گزارش ، ویروس کرونا از طریق پنج کانال انتقال می یابد: “خسارت به پروژه های ساخت صنعت برق” ، “آسیب به شرکت های منبع تغذیه” ، “صدمه به صادرات و واردات صنعت برق” ، “بی ثباتی شبکه و قطعی برق” و “غلظت” “” مشکلات نقدینگی و شدت زنجیره بدهی “به برق آسیب می رساند.

محققان می گویند: “در تاریخ کارونا ، مصرف برق بیشتر تحت تأثیر ویروس کرونا قرار گرفته است و با برداشتن قرنطینه ، این اثر بسیار کاهش یافته است.

این محققان معتقدند؛ غیر منتظره نیست که این امر باید در مدیریت شبکه برق مورد توجه قرار گیرد و به دنبال آن محدودیت های احتمالی قرنطینه ای در امواج بیماری کرونا و کاهش مکرر مصرف برق وجود دارد.

در انجام این مطالعه ، کیمیا آتوفات شمسی ، ساها قانع ، روژین قائم مقامی ، هلیا هداتی و اشکان ابدالی سوسن ؛ محققان دانشکده منابع طبیعی و محیط زیست دانشگاه آزاد اسلامی ، تهران ، گروه علوم و تحقیقات در آن شرکت کردند.

یافته های این مطالعه در بهار سال جاری در ژورنال روش های هوشمند در صنعت برق در قالب یک مقاله علمی با عنوان “تأثیر ویروس کرونا در مصرف برق در ایران و جهان” منتشر شد.

انتهای پیام