علمی و پزشکی

تاثیر ۹۱.۲ درصدی واکسن پاستوکووک روی بدترین سوش‌های کرونا

رئیس انستیتو پاستور ایران گفت: نتایج آزمایش بالینی واکسن سبرانا در کوبا 91.2 درصد از سویه های کوبا ، آفریقای جنوبی و کالیفرنیا را تحت تأثیر قرار می دهد و این گونه ها از بدترین سویه های ویروس کرونا هستند که بیشتر واکسن ها تحمل آن را ندارند. “به اندازه کافی موثر باشید.

به گزارش ایران تودی ، دکتر علیرضا بیگلری ویسنته ورث ، رئیس انستیتوی فنلاند کوبا ، صبح امروز در جلسه وزیر و معاونان وزارت بهداشت در مقر وزارت گفت: “افرادی که از واکسن Subrana در کوبا استفاده می کنند 100٪ در برابر بیماری های جدی و مرگ در امان هستند.” همچنین برای افراد زیر 18 سال استفاده می شود.

وی افزود: با افزایش دوز واکسن Subrana می توان سیستم ایمنی را برای افرادی که قبلاً بیماری عروق کرونا ویروس قلب دارند و سیستم ایمنی بدن به طور طبیعی کار می کند تحریک کرد. طرحی در حال استفاده برای استفاده از واکسن Subrana به عنوان یادآوری سایر واکسن ها است که تقاضای جهانی برای این نوع واکسن ها را افزایش می دهد.

بیگلری گفت: “ایران و کوبا قصد دارند واکسنی با کیفیت بالا طراحی کنند.” این واکسن تنها واکسنی در جهان است که همزمان با بیش از یک جهش مقابله می کند و امکان ایجاد جهش های مختلف در قسمت های مختلف را دارد ، بنابراین وقتی با جهش های مختلف در جهان روبرو می شویم اهمیت این واکسن مشخص می شود.

رئیس انستیتو پاستور ایران یادآور شد: تأکید شد که مطالعه مرحله سوم باید با رعایت کامل استانداردهای موجود در ایران و کوبا انجام شود. مرحله بالینی سوم روی 44000 نفر در كوبا و 24000 نفر در ایران انجام شد و پایان مرحله سوم در كوبا تقریباً آماده است و تیم كوبا در ایران نتایج و روند آزمایش بالینی را به خوبی ارزیابی كرده است. این واکسن بسیار خوب است

وی ادامه داد: پس از جمع بندی کار در مرحله بالینی سوم ، می توانید تاییدیه سازمان بهداشت جهانی را دریافت کنید. هدف دو کشور تولید واکسن باکیفیت است و خوشبختانه تاکنون پیشرفت خوبی داشته است. نتایج اولیه آزمایش بالینی فاز III در ایران احتمالاً در اواخر ماه اوت منتشر و ارزیابی خواهد شد و این یافته ها به ما کمک می کند تا مدارک کافی را برای تأیید سازمان بهداشت جهانی ارائه دهیم.

“یکی از نکات قابل توجه در مورد واکسن ، تولید شده توسط انستیتوی کوبا کوبا و انستیتو پاستور ایران ، شروع یک آزمایش بالینی برای افراد زیر 18 سال است. می تواند به راحتی برای کودکان و نوجوانان استفاده شود. کمک بزرگی به مدارس ، “او گفت. بیگلری سیستم آموزشی کشورها نیز همین کار را می کند. مطالعات در کوبا و ایران نشان داده است که برخلاف برخی واکسن ها که ایمنی لازم را برای افراد بالای 65 سال تأمین نمی کند ، این واکسن از مصونیت بسیار قابل توجهی برخوردار است.

رئیس انستیتو پاستور ایران ادامه داد: در هفته های اخیر حدود 130 هزار دوز واکسن پاستوکوکوس به وزارت بهداشت تحویل و در چندین استان توزیع شده است. از آنجا که خط تولیدی تولید واکسن در ایران و کوبا راه اندازی شده است ، نصب تجهیزات خط صنعتی موسسه پاستور در سپتامبر به پایان خواهد رسید. قدرت اسمی واکسن خط 1 واکسن پاستوکوکوس که حدود 3 میلیون دوز در ماه است ، در اوایل پاییز به واقعیت تبدیل می شود و ما می توانیم این واکسن را در دسترس مردم ایران قرار دهیم.

“همکاری بین انستیتو پاستور ایران و انستیتوی فنلاند کوبا نه تنها یک توافق مشترک برای تولید واکسن Covid 19 است ، بلکه یک توافق علمی بسیار نزدیک ، پایدار و موثر است و دانشمندان از هر دو کشور به طور منظم انجام می شوند. هفتگی جلسات برای تولید و استفاده از واکسن. ”

رئیس انستیتو پاستور ایران گفت: ما باید برای جهش های بعدی ویروس کرونا آماده باشیم و بدون شک این آماده سازی مستلزم ادامه همکاری نزدیک دانشمندان ایرانی و کوبایی برای بهینه سازی این واکسن است.

وی افزود: با توجه به همکاری گسترده انستیتو پاستور ایران و انستیتوی فنلاند کوبا در تولید مشترک چندین واکسن ، امروز دکتر ویسنته ، یکی از دانشمندان برجسته واکسن در جهان و مدیر انستیتوی فنلاند کوبا با دکتر سعید نمکی – وزیر بهداشت – در این جلسه ، هر دو طرف تأکید کردند که واکسن Covid 19 می تواند یک تولید مشترک و همکاری گسترده باشد.

به گزارش وبدا ، بیگلری در پایان اظهار داشت: آزمایشات بالینی م Instituteسسه فینلای کوبا و واکسن انستیتوی پاستور ایران در هر دو کشور رو به پایان است و نتایج بسیار خوبی نیز بدست آمده است. نشان داده شده است که این واکسن در برابر انواع مختلف عملکرد خوبی دارد.

انتهای پیام