علمی و پزشکی

کشورهای متقاضی واکسن روسی اسپوتنیک وی/ این واکسن کدام تأییدیه‌های علمی را دارد؟

به گزارش شفاف ، در تاریخ 7 آوریل ، برای اولین بار اعلام شد که ایران واکسن روسی علیه اسپوتنیک دریافت می کند که توسط روسیه برای مبارزه با کرونا ساخته شده است.

دو روز بعد ، اداره غذا و داروی ایران اعلام کرد که این واکسن توسط این سازمان تأیید شده و پنجشنبه گذشته اولین محموله واکسن اسپوتنیک به کشور رسیده است.

پس از اعلام خبر واکسن در ایران ، حاشیه های زیادی در رابطه با ایمنی و اثر بخشی واکسن در کشور ایجاد شد و واکسن اسپوتنیک تعداد زیادی از طرفداران و مخالفان را پیدا کرد. این اختلافات باعث ایجاد س amongالاتی در مورد ایمن و م theثر بودن واکسن در بسیاری از ایرانیان شده است. به همین دلیل ، در این گزارش سعی شده است این واقعیت که واکسن Sputnik وی توسط چندین کشور خریداری شده است و چه گواهینامه های علمی در جهان دارد ، بررسی شود.

Sputnik V اولین واکسن ضد ویروس کرونا در روسیه است که در مسکو تولید می شود و در بیش از 16 کشور از جمله ایران با کارایی بیش از 91٪ به ثبت رسیده است.بعضی از این کشورها با مسکو توافق نامه خرید یا همکاری امضا کرده اند. این واکسن را تولید کنید

واکسن Sputnik وی در آگوست سال جاری در روسیه تأیید شد و صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه بودجه واکسن را آغاز کرد و آن را با انستیتوی ویروس شناسی گامالیا تحت وزارت بهداشت روسیه تولید کرد. این بنیاد همچنین برای تهیه و تولید مشترک واکسن اسپوتنیک با کشورهای مختلف مذاکره کرد و این واکسن به چندین کشور ارسال شد.

چند هفته پیش ، کریل دیمیتروف ، رئیس صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه ، در مجمع جهانی اقتصاد گفت که واکسن اسپوتنیک به زودی در 25 کشور موجود خواهد بود. دولت مسکو همچنین اقداماتی را برای صادرات یا تولید واکسن به سایر کشورها در نظر گرفته است و بیش از 50 کشور برای دریافت بیش از 1.2 میلیارد دوز واکسن ابراز تمایل کرده اند.

مطالعات نشان می دهد 50 کشور در سراسر جهان بیش از 550 میلیون واکسن Sputnik وی را خریداری کرده اند و می خواهند واکسیناسیون آنها را آغاز کنند. طبق وب سایت واکسیناسیون Sputnik V ، ایران ، روسیه ، بلاروس ، آرژانتین ، تونس ، بولیوی ، صربستان ، الجزایر ، فلسطین ، ونزوئلا ، پاراگوئه ، ترکمنستان ، قزاقستان ، مجارستان ، گینه و امارات واکسن را ثبت کرده اند.

سیاستمداران برجسته در برخی از کشورهای اتحادیه اروپا واکسن Sputnik را تأیید کرده اند و از واکسن های موثر ، ایمن و م effectiveثر فارغ از ملیت واکسن حمایت می کنند.

آنگلا مرکل ، صدراعظم آلمان در دیدار با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در مورد واکسن اسپوتنیک خود گفت: “طبق اطلاعات خوبی که از واکسن روسیه دریافت کرده ایم ، ما از این واکسن برای محافظت از مردم اتحادیه اروپا استفاده می کنیم.”

گاردین همچنین نوشت: آلمان به دلیل تأخیر در برنامه واکسیناسیون این کشور و سهل انگاری شرکت های اروپایی از واکسن های روسی و چینی برای تقویت برنامه واکسیناسیون آلمان استفاده خواهد کرد و در سیاست های مقامات از هر واکسن مفید و م effectiveثر استفاده خواهد شد.

در همین حال ، مجله معتبر پزشکی The Lancet ، همچنین نتایج آزمایشات بالینی واکسن ماهواره را بررسی و اثربخشی 6 را ذکر کرد. 91٪ واکسن را تأیید کرده اند.

پس از تأیید واکسن توسط لانست و تأیید صدر اعظم آلمان ، فرانسه ابراز تمایل کرد که واکسن روسی دریافت کند.

وزیر امور خارجه فرانسه ژان ایو لودریان گفت این واکسن ها ملی نیستند و اگر واکسن اسپوتنیک از استانداردهای علمی برخوردار باشد ، هیچ مانعی برای گسترش واکسن روسی در فرانسه وجود نخواهد داشت.

اخیراً ، حمد حسن ، وزیر بهداشت لبنان ، ثبت واکسن اسپوتنیک روسی را که از طریق بخش خصوصی برای تزریق اورژانسی انجام شده ، تأیید کرد. به گزارش سرویس مطبوعاتی وزارت امور خارجه لبنان ، وزیر امور خارجه هفته گذشته با سفیر روسیه در بیروت تماس گرفت و از دولت مسکو خواست 200000 دوز واکسن روسی به لبنان بفرستد.

ماهان غفاری ، محقق اپیدمیولوژی و تکامل ویروس در دانشگاه آکسفورد ، گفت که وی از همان فناوری واکسن اسپوتنیک روسی از موسسه گامالیا و واکسن آکسفورد-آسترازنکا و ویروس های سرماخوردگی (وکتورهای آدنو ویروس AD 26 و AD 5) برخوردار است. از سلول به عنوان حامل کد ژنتیکی استفاده می کند. به دلیل شباهت تکنولوژی با واکسن آکسفورد ، انتظار می رود این واکسن از نظر ایمنی کافی باشد و برای استفاده اضطراری در کشورهای مختلف تأیید شود.

به گفته این محقق ، گزارش هایی از کشورهایی که تاکنون این واکسن را آزمایش کرده اند می گوید که هیچ عارضه جانبی خاصی از واکسن وجود ندارد ، اما باید توجه داشت که جزئیات مرحله سوم واکسن هنوز فاش نشده است. هنوز در انتظار تأیید سازمان بهداشت جهانی است. با این حال ، شرکت های غذایی و دارویی در کشورهای مختلف می توانند بلافاصله پس از کسب اطلاعات کافی از نتایج آزمایشات بالینی و معاینات پزشکی و آماری واکسن ، از واکسن استفاده کنند.

به گفته رویترز ، آمارها نشان می دهد که تاکنون یک میلیون روس حداقل یک دوز واکسن Sputnik خود را دریافت کرده اند. مقامات در نظر دارند 20 میلیون نفر را در سه ماه نخست امسال واکسینه کنند.

واکسن ویروس کرونا در سرتاسر روسیه در ماه دسامبر با واکسنی که توسط کشور برای گروه های خاصی تولید شده آغاز شد و یک ماه پیش به عموم مردم تزریق شد. تاکنون بیش از 8،200،000 دوز این واکسن در روسیه تولید شده و 2،700،000 دوز در مراکز درمانی توزیع شده است.

با این حال ، مطالعات زیادی در مورد جزئیات آزمایش و ارزیابی این واکسن انجام شده است و نتیجه همه این مطالعات ، اثر بخشی بالا و خطر تزریق این واکسن روسی است.

این واکسن توسط انستیتوی تحقیقات Gemalia با استفاده از فناوری ویروس حامل ساخته شده و از نظر فنی مشابه واکسن های دانشگاه آستارازنکا / آکسفورد و واکسن مونوتیلون شرکت بلژیکی یانسن (متعلق به جانسون و جانسون) است. طبق مطالعه ای که روی بیش از 20 هزار نفر انجام شد ، 75 درصد از افراد مورد بررسی واکسن ماهواره ای دریافت کردند و بقیه دارونما دریافت کردند.

اثر محافظتی این واکسن به ویژه در گروه سنی بالای 60 سال قابل توجه بود و شدت بیماری در افراد مبتلا به عفونت های ویروس کرونا خفیف بود. از این افراد واکسینه شده ، فقط سه نفر فوت کردند ، همه آنها به دلیل بیماری حاد زمینه ای بودند و مرگ ها مربوط به واکسن نبودند. نکته قابل توجه دیگر این است که هیچ عارضه جانبی قابل توجهی در گروه واکسیناسیون در این مطالعه مشاهده نشد.

به طور کلی ، نتایج تحقیقات در مورد تولید کننده واکسن Sputnik نشان می دهد که مراحل اول و دوم آزمایش واکسن موفقیت آمیز بوده است. در این مطالعه مشخص شد که این واکسن عوارض جانبی جدی نخواهد داشت.

طبق نتایج آزمایش مرحله سوم این واکسن ، اثربخشی این واکسن 211.6٪ از بیست و یک روز پس از اولین دوز واکسن اعلام شد و بعد از اولین تزریق از شدت بیماری کاسته شد.

به دلیل عدم شفافیت در روند تولید این واکسن در مطالعات اولیه ، نتایج مطالعات اخیر واضح و مثبت بوده و این واکسن به اصول علمی پایبند است ، همه اینها نشان می دهد که واکسن مفید دیگری نیز برای مقابله تولید شده است. بیماری کرون. این بیماری و اثربخشی در دسته واکسنهایی که به عنوان Pfizer Bion تأیید شده اند ، منحصر به فرد و مدرن است.

محققان می گویند واکسن اسپوتنیک بی خطر است

این واکسن دو بار در روز و به مدت 21 روز تجویز می شود و برخلاف سایر دوزهای Covid 19 ، دوزهای اول و دوم متفاوت است و باعث افزایش اثربخشی و همچنین افزایش اثربخشی می شود. تفاوت دیگر این واکسن با واکسن هایی مانند Pfizer و Moderna استفاده از فناوری mRNA جدیدتری است که نیازی به سردخانه ندارد و می توان آن را در یخچال معمولی نگهداری کرد.

علاوه بر مزایای دیگر واکسن اسپوتنیک ، قیمت این واکسن بسیار کمتر از مدل های آمریکایی است و برای کشورهای کم درآمد مقرون به صرفه خواهد بود. این واکسن در حال حاضر بین 3 تا 10 دلار است و بسیار ارزان تر از واکسن های Pfizer و Modern است که قیمت آنها بیش از 15 دلار است.

سال گذشته ، روسیه اولین کشوری بود که واکسیناسیون سراسری شهروندان خود را انجام داد و پس از آن کشورهای دیگر از جمله آرژانتین ، برزیل و بولیوی ، از جمله آمریکای لاتین. روسیه علاوه بر دریافت حدود 550 میلیون دوز ، ادعا می کند که تاکنون بیش از 50 کشور درخواست 1.2 میلیارد دوز داده اند.

برزیل 50 میلیون دوز سفارش داد ، در حالی که کشورهای دیگر 496 میلیون دوز سفارش دادند. مجارستان همچنین تنها کشور در اتحادیه اروپا است که علاوه بر مجوز ، 2 میلیون دوز واکسن را نیز سفارش داده است. امارات متحده عربی نیز واکسیناسیون را بلافاصله در این کشور مجاز دانست. مکزیک قصد دارد 32 میلیون و هند 100 میلیون دوز از این شرکت روسی بخرد. پیش از این ، برزیل و قزاقستان نیز با یک شرکت روسی توافق کردند که به طور مشترک واکسن تولید کنند.

واکسن روسی اسپوتنیک نیز توسط مقامات بهداشتی ایران تأیید شده است و رایزنی ها حاکی از آن است که ایران و روسیه می توانند این واکسن را به طور مشترک تولید کنند.

با این حال ، آکسفورد ، تولید کننده واکسن Astrazenka ، پیشنهاد همکاری با واکسن روسی در ساخت واکسن مشترک را داد که نشان می دهد این واکسن توسط جامعه علمی شناخته شده است.

انتهای پیام /