علمی و پزشکی

محسنی بندپی: امیدواریم تا پایان نیمه اول سال به تولید انبوه واکسن کرونا دست پیدا کنیم

یکی از اعضای کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی گفت که هیاتی از این کمیسیون از انستیتو پاستور و م Instituteسسه تحقیقات واکسن و سرم رازی بازدید کرده و امیدوار است که واکسن کرونا برای تولیدات محلی تا پایان امسال تأمین شود. il

محمد علی محسنی بندپی به ایران تودی گفت: امروز هیاتی از کمیسیون بهداشت برای بازدید از روند تولید ویروس کرونا به موسسه پاستور رفتند. خوشبختانه اولین آماده سازی نتایج خوبی را نشان می دهد. مرحله سوم تحقیقات بالینی حداکثر تا دو ماه آینده تکمیل و به تولید انبوه می رسد. کوبا ، فازهای اول و دوم ، قراردادهای خوبی با کوبا دارد و مرحله سوم ، یک آزمایش بالینی ، در ایران انجام شده است که در حال حاضر در مرحله نهایی است و سپس به تولید انبوه می رسد. تاکنون هیچ نگرانی در مورد آزمایشات انجام شده بر روی دانشمندان وجود نداشته است.

وی افزود: اعضای کمیسیون بهداشت در موسسه تحقیقات واکسیناسیون و سرم سازی رازی نیز حضور داشتند. مرحله اول واکسیناسیون ویروس کرونا در این مسسه ایجاد شده است و مراحل دوم و سوم آن احتمالاً طی هشت هفته آینده به پایان می رسد.

محسنی بندپی خاطرنشان کرد: با حمایت سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی ، تولید واکسن های تاج محلی در پایان نیمه اول سال انبوه خواهد بود. اگرچه روند تولید واکسن کند است ، اما در شرکت های محلی به خوبی و قابل اعتماد پیش می رود. ما امیدواریم که تا پایان ماه ژوئن ، آزمایش های بالینی انجام شود و برای تولید انبوه آماده شود و گروه های پرخطر در اسرع وقت واکسینه شوند.

در پایان ، یکی از اعضای کمیسیون بهداشت مجلس گفت که کمیسیون بهداشت عصر امروز جلسه ای برای بررسی آخرین وضعیت تولید تجهیزات پزشکی ، رئیس سازمان غذا و دارو ، مشاور وزیر دفاع برگزار کرد. نمایندگان وزارت صنعت ، بانک مرکزی و تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی که در بخش خصوصی هزینه می شود.

انتهای پیام