اقتصادی

لزوم ساماندهی جایگاه‌های سوخت در اسکله‌های صیادی خوزستان

ایران تودی/خوزستان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان ساماندهی پمپ بنزین در اسکله ها را یکی از اقدامات مهم و فوری دانست و گفت: این سازمان سوخت رسانی به شناورهای صیادی و رفاه حال صیادان را تسهیل می کند.

محمد خانچی در جلسه کمیته ساماندهی سواحل که در اداره کل بنادر و دریانوردی استان برگزار شد، با اشاره به اینکه 900 هزار نفر از استان های ما در شهرهای ساحلی زندگی می کنند، گفت: سواحل یکی از مهمترین فرصت های اقتصادی است. با مدیریت صحیح، مزایای زیادی در زمینه های مختلف مانند اقتصاد و گردشگری حاصل خواهد شد.

به گزارش ایران تودی، وی با تاکید بر نقش سواحل در جذب گردشگر، سهم خوزستان را در جذب گردشگر و تورهای تفریحی صفر دانست و افزود: سازمان میراث فرهنگی و گردشگری با کمک اداره بندر باید در توسعه و توسعه گردشگری کشور جدی باشد. دریانوردی گردشگری

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان گفت: سازمان ورزش و جوانان نیز می تواند با هماهنگی نهادهای ذیربط در راستای توسعه ورزش های دریایی در سواحل دریاها تلاش کند.

خانچی با اشاره به حضور 3800 کشتی ناشناس، تسریع در ساماندهی کشتی ها را از خواسته های مهم مدیریت بندر دانست و از اداره شیلات خواست در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهد.

وی لزوم انجام مطالعات سامانه یکپارچه مناطق ساحلی را مورد توجه قرار داد و افزود: اجرای طرح Iczm (مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی) مسائل زیست محیطی، حفاظتی و امنیتی در 1186 کیلومتری مرز ساحلی استان.

خانچی در پایان ساماندهی جایگاه های سوخت در اسکله ها را یکی از اقدامات مهم و فوری دانست و افزود: این سازمان سوخت قایق های صیادی را تامین و شرایط رفاه صیادان را فراهم می کند.

جلسه کمیته ساماندهی سواحل با حضور فرمانداران شهرستان های ساحلی، روسای شیلات استان ها و بنادر و امور دریایی برگزار شد. با رایزنی استانداری خوزستان با وزارت جهاد کشاورزی، تجهیز بنادر استان به شناورهای آتش نشانی، لایروبی بندر سجافی و احداث پارکینگ برای این بندر و مطالعات تکمیل فاز اول کار ماهیگیری بود

انتهای پیام