استان ها

لزوم جلوگیری جدی از برگزاری مراسم‌ها در خوزستان / پوشش واکسیناسیون توسعه یابد

ایران تودی/ خوزستان استاندار خوزستان بر لزوم توسعه واکسیناسیون عروق بیماری کرونا به ویژه برای نوبت سوم تاکید کرد.

صادق خلیلیان در جلسه امروز (چهارم آذرماه) مرکز استان خوزستان با اشاره به تصادف زنجیره ای در جاده قدیم اهواز – خرمشهر گفت: متاسفانه در این حادثه 10 نفر از کارگران یک شرکت جان باختند و تعدادی نیز مجروح شدند. تصادف.” درگذشت هموطنم را تسلیت می گویم و برای قربانیان این حادثه آرزوی سلامتی دارم.

به گزارش ایران تودی، وی با تاکید بر اینکه آمادگی بیشتری برای مقابله با امیکرون دارد، افزود: رعایت پروتکل های بهداشتی در این زمینه حتی از واکسیناسیون موثرتر است. دوز سوم واکسن می تواند تا 90 درصد ایمنی را در برابر ریزمغذی ایجاد کند، به طوری که هر فرد بالای 18 سال که به مدت سه ماه واکسینه شده است، می تواند دوز سوم را دریافت کند.

استاندار خوزستان تصریح کرد: استانداران صرفاً با ارجاع یا اعلام قصد کار نکنند و باید اقدامات جدی از جمله تشکیل ستاد کمپ واکسیناسیون و سایر اقدامات لازم برای بهبود واکسیناسیون و رعایت پروتکل های بهداشتی در ابعاد مختلف انجام دهند.

وی افزود: ورود از مرزهای هوایی همچنان آزاد است و ورود مشروط به دو نوبت واکسن و منفی بودن آزمایش PCR است. محدودیت هایی در مرزهای زمینی و دریایی به مدت دو هفته اعمال شده و فقط گروه های هفتگی می توانند تردد کنند.

وی با تاکید بر پیشگیری از تجمعات گفت: مراسم ختم و عروسی باید با جدیت بیشتری کنترل و محدود شود. قوانین و محدودیت های بهداشتی در اماکن عمومی به ویژه رستوران ها و معابر نیز باید به خوبی رعایت شود.

خلیلیان افزود: فرمانداران باید نقاط ضعف خود را جدی بگیرند زیرا در ارزیابی مدیران این موضوع را مد نظر قرار می دهند.

انتهای پیام/