علمی و پزشکی

روند نزولی بستری و فوت ناشی از کرونا / آمار واکسیناسیون در کشور

به گزارش شفاف، دکتر محمدمهدی گویا با اعلام این خبر گفت: میانگین کشوری اولین واکسیناسیون افراد 12 سال به بالا همچنان در ایران 82 درصد و در اروپا 64 درصد است.

وی در وبینار معاونان بهداشتی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، افزود: میانگین کشوری نوبت دوم واکسیناسیون برای افراد 12 سال به بالا 65 درصد و میانگین کشوری نوبت اول واکسیناسیون برای افراد بالای 18 سال است. 83 درصد، میانگین کشوری برای واکسیناسیون دوم 18 سال و بالای 66 درصد، میانگین کشوری اولین واکسیناسیون برای افراد 12 تا 18 سال 83 درصد و میانگین کشوری برای واکسیناسیون دوم برای افراد بالای 12 سال 18 درصد است. 54 درصد ضربه.

وی ادامه داد: دغدغه فعلی ما پوشش گروه های 60 ساله به بالا در سومین دوره واکسیناسیون کرونا است که دستورالعمل آنها به دانشگاه های علوم پزشکی کشور رسیده است.

رئیس مرکز بیماری های واگیر گفت: امیدواریم با افزایش و تکمیل واکسیناسیون این گروه بتوانیم برای سومین واکسن به رده های سنی پایین دست پیدا کنیم.

وی خاطرنشان کرد: گروه های سیار واکسیناسیون باید در محله های پرخطر گروه های سنی پرخطر فعالیت بیشتری داشته باشند. هنوز دور از انتظار هستیم به خصوص در جمعیت غیرایرانی که حدود 30 درصد پوشش دارند.

وی افزود: همزمان بیش از 2 میلیون غیر ایرانی در مرحله اول و دوم واکسیناسیون واکسینه شدند.

تمایل به کاهش بستری شدن و مرگ و میر در هفته 91 اپیدمی کرونا

رئیس مرکز بیماری های واگیر در ادامه بررسی هفتگی وضعیت کنونی اپیدمی کرونا در کشور، هفته چهارم آبان ماه سال 1400، هفته 91 اپیدمی کرونا در کشور بود. در این هفته شاهد روند نزولی بستری شدن عروق ویروس کرونا و مرگ و میر بودیم.

وی افزود: درمان سرپایی نیز کاهش چشمگیری داشته و از 53 هزار به 41 هزار رسیده است. تعداد قربانیان از 964 به 833 افزایش یافت.

وی ادامه داد: تعداد افراد بستری در استان تهران از نظر جمعیت و اهمیت از 1015 نفر به 934 نفر، تعداد بیماران سرپایی از 2427 نفر به 1555 نفر و تعداد فوتی ها از 135 نفر به 106 نفر رسیده است.

وی با ابراز نگرانی از وضعیت استان های ایلام، آذربایجان غربی، کردستان، یزد، خراسان جنوبی، سمنان، کرمان و چهارمحال و بختیاری خواستار تدابیری برای کاهش این روند شد.

به گفته معاون وزیر بهداشت، وی به طور متوسط ​​10 مرگ به ازای هر میلیون نفر در سراسر کشور را گزارش کرده است که گلستان با 2 در میلیون نفر در این هفته، بوشهر با 30 درصد و خوزستان با 21 درصد کمترین میزان مرگ و میر را دارند. وجود داشت.