استان ها

رئیس جمهور پاکستان سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را تبریک گفت

با آرزوی بهروزی و سعادت برای ملت ایران؛

رئیس جمهور پاکستان طی پیامی به آیت‌الله امام خامنه‌ای، چهل و چهارمین سالروز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران را به ایشان تبریک و بر تعهد پاکستان برای‌ تحکیم روابط تاکید کرد.

به گزارش گروه جهان خبرگزاری آنا، کاخ ریاست جمهوری پاکستان صبح امروز (یکشنبه) با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «عارف علوی» به نمایندگی از مردم و دولت پاکستان، چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را به حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تبریک گفت.

در این بیانیه، به نقل از رئیس جمهوری پاکستان آمده است: روابط برادرانه پاکستان و ایران ریشه در پیوندهای زبانی، فرهنگی و مذهبی دارد و اسلام‌آباد متعهد به تقویت بیشتر این روابط با تهران است.

علوی با آرزوی سلامتی و شادکامی برای رهبر معظم انقلاب اسلامی از خداوند تداوم پیشرفت، بهروزی و سعادت را برای ملت برادر جمهوری اسلامی ایران مسالت کرد.

روز گذشته نیز مقام‌های بلندپایه پاکستان از جمله نخست وزیر و روسای مجالس سنا و ملی طی پیام‌هایی روز ملی ایران و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را به ملت و دولت‌ کشورمان تبریک گفتند.

در میان تمام کشورهای جهان، پاکستان به عنوان کشور همسایه و مسلمان، نخستین کشوری بود که انقلاب اسلامی ایران را به رسمیت شناخت و کمتر از یک ماه پس از پیروزی انقلاب، وزیر وقت امور خارجه پاکستان به تهران سفر کرد و ملاقاتی هم با حضرت امام خمینی (ره) رهبر کبیر و بنیانگذار انقلاب اسلامی انجام داد.

ایران نیز نخستین کشوری بود که استقلال پاکستان را در سال ۱۳۲۶ شمسی به رسمیت شناخت- رویدادی که همواره به عنوان یکی از روشن‌ترین صفحات در دفتر زرین تاریخ روابط دیرینه‌ و ناگسستنی دو کشور همسایه خواهد درخشید.

انتهای پیام/