بین الملل

پیام تبریک رئیس‌جمهور آلمان به مناسبت عید فطر

به گفته دویچه وله ، رئیس جمهور آلمان ، فرانک-والتر اشتاین مایر ، در پیامی به شهروندان آلمانی به مناسبت پایان ماه رمضان روز شنبه بیست و سوم گفت: “ما نباید نفرت و حملات خشونت آمیز به مسلمانان و مساجد را تحمل کنیم.”

وی با تأکید بر اینکه وظیفه همه شهروندان است که از مسلمانان و مساجد آنها در آلمان حمایت کنند ، وی اطمینان داد که شخصاً با هرگونه نفرت نژادپرستی مبارزه خواهد کرد.

اشتاین مایر در پیام خود همچنین به حمله تروریستی که منجر به کشته شدن 9 مهاجر و مادرشان توسط یک مرد آلمانی در هانائو شد ، پرداخت و گفت این حمله شوک عمیقی برای وی بود.

وی از مسلمانان آلمانی به دلیل اعمال محدودیت در مجامع مذهبی در زمینه کنونی کوروی ویروس تشکر کرد.

وی گفت: “من می خواهم از همه شما که این قوانین سخت پیروی می کنند و بخشی از موفقیت اولیه ما در مبارزه با ویروس هستند تشکر کنم.”

در همین حال ، اپیدمی کورونا ماه رمضان و عید قربان را تحت الشعاع قرار داده است. شهروندان مسلمان آلمانی نمازهای جماعت و اجتماعات افطار را به روشی بسیار محدود برگزار می كنند. به گفته اشتاین مایر ، این محدودیت ها هم برای مسلمانان ، هم برای مسیحیان و هم برای یهودیان متداول است.

رئیس جمهور آلمان روز سه‌شنبه با افتتاح یک شام افطار در کاخ ریاست جمهوری آلمان ، گفت: عید قربان در پایان ماه رمضان بخشی از همزیستی ادیان در آلمان است.

310311