عمومی

درخواست ۶ هزار میلیارد تومان اعتبار برای تأمین آب شرب اردبیل – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

سید حامد در گفتگو با خبرنگار عاملی آنلاین اظهار داشت: تامین آب یکی از موضوعات اصلی و بسیار ضروری و اولویت دار استان اردبیل است و در این حوزه طرح جامع تامین آب شرب شهرها و روستاها تهیه شده است.

وی تصریح کرد: تلاش می کنیم به منابع آبی پایدار برای کشور نگاه کنیم تا بتوانیم با توجه به کمبود بارندگی های اخیر آب را تامین کنیم و از ناراحتی مردم بکاهیم.

استاندار اردبیل گفت: با توجه به تمرکز جمعیت، منابع آبی در برخی شهرهای مانند اردبیل باید به گونه ای طراحی شود که در 20 تا 30 سال آینده دغدغه ها و مشکلات حل شود و این مشکل را حل نکنیم. . هر گونه کمبودی را در این زمینه مشاهده کنید.

عالي از اتمام خط دوم انتقال آب به تصفيه خانه شهر اردبيل خبر داد و افزود: در زمينه بهبود كمي در تلاش هستيم تا پروژه هاي ناتمام موجود را به اتمام برسانيم و شاهد پايداري و ايمني منابع آب باشيم.آب شرب در شهرها و روستاها

وی در بخشی دیگر از سخنان خود خاطرنشان کرد: از نظر ارتقای کیفی، خرید تجهیزات مدرن و ارتباط با امکانات مربوطه، اجرای زوم در مناطق مختلف شهر و همچنین روش پایدار منابع آب در شهرستان اردبیل. برنامه های بلندمدت مورد انتظار در نظر گرفته شده و منابع مورد نظر برای دستیابی به این اهداف تامین خواهد شد.

عاملی افزود: تامین آب شرب در سایر شهرستان های استان اردبیل نیز بسیار جدی است و علاوه بر تکمیل سدها و تامین منابع آب، خط برق فعال نیز مورد هدف قرار گرفته است.

وی بیان کرد: در مجموع به 6 هزار میلیارد تومان منابع در این حوزه نیاز داریم و از دولت خواسته ایم در کنار تمرکز بر برنامه جامع آب، برای رفع مشکلات و دغدغه های این بخش اعتباری اختصاص دهد.

امالی به تامین آب شرب روستاییان نیز اشاره کرد و ادامه داد: 13 مجتمع آبرسانی با پوشش 864 روستا در حال اجراست که پیشرفت فیزیکی آنها 35 درصد است.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: در قراردادی که با «بنیادسازی» منعقد کردیم، ظرف 2 تا 3 سال آب 454 روستا تامین می شود و امسال شاهد تکمیل و راه اندازی 120 پروژه در روستاها خواهیم بود. . .

امالی تصریح کرد: وزیر نیرو قول مساعدی داده است که علاوه بر تامین این منابع، اولویت و اقدامات لازم برای رفع دغدغه ها و مشکلات مربوط به تعیین تکلیف استان اردبیل را مورد توجه قرار دهد.

ساخت 7 مجتمع فرهنگی در اردبیل به پایان می رسد

استاندار اردبیل یکی دیگر از دغدغه های دولت سیزدهم را رفع مشکلات فرهنگ، هنر و حوزه اجتماعی عنوان کرد. ساخت واحدهای آموزشی به ویژه در شهرهای پرجمعیت دانشجویی.

وی افزود: در استان اردبیل به ازای هر دانش آموز چهار متر مربع فضای آموزشی داریم که به طور متوسط ​​در کشور 6 متر مربع است و در برخی شهرستان های استان اردبیل این رقم کمتر است.

املی تکمیل پروژه های ناتمام آموزشی را در راستای ارتقای کیفیت تحصیلی دانش آموزان بسیار مهم و اساسی خواند و ادامه داد: هم در سفر گذشته وزیر آموزش و پرورش و هم در دیدار با رئیس جمهور اعلام کردیم که باید یک برنامه ریزی انجام شود. کمبود مکان های آموزشی در 2-3 سال آینده باید در شهرها حل شود.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود خاطرنشان کرد: برخی از پروژه ها در این زمینه هفت تا هشت سال است که معطل مانده و نیاز به تکمیل این پروژه ها به ارتقای آموزش کمک می کند.

این عامل با اشاره به ساخت دارالفنون بزرگترین پروژه آموزشی استان گفت: هفته گذشته شاهد ساخت این پروژه با اعتبار 150 میلیارد تومانی بودیم که امیدواریم اجرای آن به رفع مشکل کمک کند. مشکل. کمبود سرانه فضای آموزشی

رئیس هیئت آموزش و پرورش استان اردبیل به رتبه پایین استان در کنکور اشاره کرد و افزود: کسب رتبه 25 کنکور استان اردبیل جای تاسف و نگرانی دارد و باید در جهت ارتقای سطح آموزش گام جدی برداریم. سطح این استان افزایش تکلیف کنکور و نمرات کتبی پایه دوازدهم عجله کنیم.

وی افزود: از وزیر آموزش و پرورش درخواست کردیم که قطبی شدن استان در آزمون سراسری را تغییر دهد زیرا بسیاری از خانواده های این استان دوست ندارند فرزندانشان به استان های اردبیل بروند.

عاملی بیان کرد: علاوه بر تامین منابع از سفر رئیس جمهور، 150 میلیارد تومان از سازمان برنامه و بودجه برای تکمیل ساختمان شهرداری اردبیل دریافت کردیم و علاوه بر آن در حال ساخت و بهره برداری هفت گانه فرهنگی و هنری هستیم. مجتمع ها تا شاهد رضایت هنرمندان و اهالی فرهنگ در شهرهای دیگر باشیم.

وی در ادامه سخنان خود گفت: تلاش ما بر این است که تا هفته دولت سال آینده اکثر این طرح های فرهنگی و هنری به بهره برداری برسد تا شاهد ارتقای فرهنگ، هنر و فعالیت های اجتماعی در شهرهای مختلف باشیم.

اردبیل در 2 ماه گذشته با کمترین آشوب مواجه بوده است

استاندار اردبیل با قدردانی از مردم فهمیده و دلسوز اردبیل همراه با زحمات دولت و نظام اسلامی اعلام کرد: اتفاقات اخیر موجب نگرانی و تأسف دلسوزان انقلاب اسلامی شده است اما شاهد بوده ایم. کمترین اقدام و ناامنی در استان اردبیل.

عاملی بیان کرد: این وضعیت نشان می دهد که مردم اردبیل بصیرت کامل و آگاهی واقعی از سوی مسئولان دلسوز خود دارند تا کارها به درستی پیش برود.

وی افزود: با وجود اینکه در برخی زمینه ها شرمنده مردم هستیم، اما به شما اطمینان می دهیم که دولت سیزدهم تلاش خواهد کرد تا دغدغه خانواده ها، آینده فرزندانشان به ویژه در زمینه اشتغال و معیشت را برطرف کند.

عاملی در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: در 2 برنامه ترسیم شده در استان در حوزه زیرساختی و اقتصادی و اشتغال به شدت در تلاش هستیم تا در 2 تا 3 سال آینده بسیاری از کاستی ها و کمبودها را برطرف کنیم و این امکان فراهم شود. خدمات بهتر به مردم

استاندار اردبیل افزود: مردم استان اردبیل مردمانی هستند که سابقه تقوا و تحکیم مبانی دینی دارند و همواره سایر مسئولان و خادمان دلسوز را در پیشرفت و پیشرفت جامعه خود یاری می کنند.