عمومی

مسیر توسعه اردبیل با پژوهش‌های کاربردی هموارتر می‌شود – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

دیوید شایقی آنلاین در گفت و گو با خبرنگار گفت: تمامی فعالیت های پژوهشی انجام شده توسط پژوهشگران باید در راستای حل مشکلات اقتصادی و پژوهش های اقتصادی محور باشد.

وی با اشاره به نامگذاری سال تولید، دانش بنیان و ایجاد اشتغال، خاطرنشان کرد: از اقدامات پژوهشی انجام شده در راستای اشتغال زایی فارغ التحصیلان دانشگاهی و افزایش سرانه اشتغال حمایت می شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل از برپایی نمایشگاه هفته پژوهش امسال در دانشگاه محقق اردبیلی خبر داد و افزود: با توجه به شعار سال، شعار امسال هفته پژوهش «پژوهش و فناوری، پیشران» است. تولید دانش بنیان و اشتغال زا در سطح ملی».

شایگی به مشارکت دستگاه های اجرایی، دانشگاه ها، پژوهشگران و پژوهشگران برجسته در این نمایشگاه اشاره کرد و گفت: فناوران به برترین هایی که بهترین نتایج علمی و پژوهشی را داشته باشند به عنوان برنده جایزه تعلق می گیرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل با تاکید بر اینکه در این نمایشگاه تلاش شد پژوهش های اصیل، واقعی و موثر به جامعه ارائه شود، گفت: در راستای حمایت از ایده های مشارکت موثر سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور استان اردبیل در این نمایشگاه از نظر فن آوری و بازار هواداران قابل توجه است.

شایگی با توجه به اینکه توسعه اردبیل در گرو تحقیقات کاربردی است، گفت: مسیر توسعه و تکامل اردبیل با تحقیقات و پژوهش های کاربردی هموارتر می شود.

وی با بیان اینکه جوامع پیشرفته توانسته اند بخش بزرگی از مسائل تولید، اشتغال و اقتصادی را در سایه تحقیقات و فناوری های نوین حل کنند و تجربیات مفید و کارآمد خود را در اختیار دیگران قرار دهند.

شایقی خاطرنشان کرد: از دانشگاه ها انتظار داریم با تکیه بر جوانان سالم و نخبگان علمی مشکلات و معضلات مرتبط با آسیب شناسی جامعه را حل کنند تا مردم استان با افق روشن در مسیر رهبری ملی زندگی آسوده ای داشته باشند. تحول و تعالی

رئیس سازمان مدیریت و برنامه کوچولو استان اردبیل افزود: سازمان مدیریت و برنامه کوچولو این کارگروه به عنوان کارگروه آموزش، پژوهش و فناوری در سطح استان، با برگزاری جلسات متعدد سعی در بحث و بررسی بسیاری از پروژه های تحقیقاتی دارد و امکان اجرای طرح های پژوهشی موثر و مفید را تضمین می کند.

شایقی ادامه داد: در طول سال 40 تا 50 طرح با ویژگی ها و نکات برجسته به تصویب می رسد تا اجرایی شود و از نتایج آنها برای رفع مشکلات استان استفاده شود.