فرهنگ و هنر

حراج اثر یکی از گران‌ترین نقاشان زنده دنیا

تابلوی انتزاعی گرهارد ریشتر هنرمند مشهور آلمانی که آثارش اغلب با قیمت بالایی به فروش می رسد به زودی به حراج گذاشته می شود.

به گزارش ایران تودی، نقاشی مجموعه «تصویر انتزاعی» که توسط گرهارد ریشتر هنرمند مشهور آلمانی خلق شده است به زودی در حراج کریستی نیویورک به فروش می رسد.

قیمت این اثر حداقل 35 میلیون دلار برآورد شده است و در ماه می در قرن بیستم به حراج گذاشته خواهد شد.

این تابلوی دو متری در سال 1994 خلق شد و یکی از سه اثر ریشتر است که در سال 2001 توسط اریک کلاپتون موسیقیدان بریتانیایی خریداری شد. این نقاشی که به زودی در حراج کریستی ارائه خواهد شد، اولین نقاشی از سه نقاشی فروخته شده توسط کلپتون است. این نقاشی در سال 2012 به قیمت 34 میلیون دلار فروخته شد و رکورد گران ترین نقاشی یک هنرمند ساکن در آن زمان را شکست.

در این نقاشی قرمز و زرد بر رنگ های دیگر غالب است.

کریستیز، مدیر هنری قرن بیستم، معتقد است که محبوبیت آثار ریشتر در حال افزایش است و این نقاشی، اغلب به رنگ قرمز، یکی از نمونه های کمیاب و باشکوه آثار ریشتر است که از یکی از سبک های خاص او استفاده می کند.

گرهارد ریشتر که در سال 1932 در درسدن متولد شد، یکی از مشهورترین هنرمندان معاصر جهان است. هنرمندی با سال ها تجربه در خلق آثار هنری در تمامی سبک های هنری، اما بیشتر به خاطر نقاشی های انتزاعی اش شناخته شده است.

تصویر انتزاعی 599 که در سال 1986 خلق شد، مجموعه دیگری از تصاویر انتزاعی این هنرمند است. این نقاشی در سال 2015 به قیمت 44.5 میلیون دلار فروخته شد.

امروزه آثار این هنرمند در موزه ها و گالری های مشهور جهان از جمله موسسه هنر شیکاگو، موزه هنر مدرن نیویورک و گالری تیت در لندن نگهداری می شود.

انتهای پیام/