فرهنگ و هنر

قدردانی هنرمندان فلسطینی از بنکسی

عکس هایی از 20 اثر هنری در فلسطین در مرکز شهر بیت لحم نمایش داده شد تا سهم این هنرمند در رونق گردشگری این شهر را بشناسد.

به گزارش ایران تودی و گاردین ، ​​عکاسان فلسطینی نمایشگاهی غیرمنتظره از نقاشی های هنرمند مشهور و مشهور انگلیس بنکسی در میدان المهد در بیت لحم را به نمایش گذاشتند.

در همین حال ، هنرمندان در غزه از تابلوهای چوبی برای نمایش کلمات “Thanks Banksy” در ساحل استفاده کردند. چهار اثر هنری بنکسی در غزه وجود دارد.

یمنی العابد ، یکی از برگزارکنندگان نمایشگاه عکس ، در یک پیام ویدیویی به بانکداری روز پنجشنبه گفت: “بانکی همیشه ما را غافلگیر می کند و امروز می خواستم او را غافلگیر کنم.”

مسئول برگزاری این نمایشگاه گفت: “هدف از این نمایشگاه نشان دادن قدردانی از حمایت های وی بود.”

ماه گذشته ، بنکسی سه نقاشی را در حراج به مبلغ 2.2 میلیون دلار فروخت و درآمد آن را به یک بیمارستان در بیت لحم اهدا کرد.

یک راننده تاکسی که از نمایشگاه عکس بنکسی بازدید کرده است فکر می کند که حضور بنکسی به رونق گردشگری در بیت لحم کمک کرده است.

300 نفر از این نمایشگاه بازدید کردند. با وجود شیوع ویروس Corona و تعداد کمی از گردشگران ، تقریباً همه بازدید کنندگان از این نمایشگاه محلی بودند.

به محض ورود به نمایشگاه ، به هر میهمان نقاب با تصویری از آثار بنکسی تقدیم شد.

العباد گفت که تعداد گردشگران به بیت لحم در طی بحران ویروس کورونا کاهش یافته است.

مسئول برگزاری این نمایشگاه گفت: “این شهر به گردشگری متکی است.” با تعطیل شدن هتل ها ، فروشگاه های سوغات ، رستوران ها ، شرکت های گردشگری ، بسیاری از افراد اکنون شغل خود را از دست داده اند. “ما منتظر بازگشت گردشگران هستیم.”

15 سال از آن زمان که بنکسی برای اولین بار در فلسطین ظاهر شد ، می گذرد و بنکسی به یکی از مهمترین مناطق توریستی این شهر تبدیل شده است.

بنکسی یک هنرمند نقاشی دیواری مستقر در بریستول است که به دلیل نقاب و اعتراض و نقاشی های خود در سراسر جهان شناخته شده است ، اگرچه هنوز هویت واقعی وی فاش نشده است. نقاشی های این هنرمند به موضوعات سیاسی مانند گرم شدن کره زمین ، جنگ ، استراق سمع غیرقانونی و شرایط سخت متمرکز است. تاکنون نقاشی های این هنرمند بارها از دیوار جدا شده و با قیمت های چشمگیر به فروش می رسد.

انتهای پیام