عمومی

فلسطین، همچنان مهم‌ترین و زنده‌ترین مسئله‌ی مشترک امّت اسلامی است

با توجه به پایگاه داده ایران تودی ،
آیت الله خامنه ای در سخنرانی در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و روز جهانی بیت المقدس پرسید: “چه چیزی از منطق پوچ استقرار رژیم صهیونیستی ضعیف تر و بی اساس است؟” او سال را پرسید. آنها افزودند: ادعا می شود كه اروپایی ها در جنگ جهانی دوم یهودیان را مورد آزار و اذیت قرار داده اند ، بنابراین باید انتقام یهودیان را با اخراج یك ملت در غرب آسیا و انجام كشتارهای هولناك در این كشور گرفت …!

وی گفت: منطقی است که دولتهای غربی باید با حمایت فوری و دیوانه وار رژیم صهیونیستی به این امر ایمان داشته و بدین وسیله کلیه ادعاهای دروغین در مورد حقوق بشر و دموکراسی را جعل کنند. و این داستان خنده دار و گریان بیش از هفتاد سال است که ادامه دارد و گاهی اوقات برگهای بیشتری به آن اضافه می شوند.

وی گفت: صهیونیست ها از روز اول فلسطین اشغالی را به مرکز وحشت تبدیل کرده اند. اسرائیل یک کشور نیست ، بلکه یک پادگان ترور علیه مردم فلسطین و دیگر ملتهای مسلمان است. این مبارزه علیه رژیم فقیر ، مبارزه با ظلم و مبارزه با تروریسم است. و این یک وظیفه عمومی است.

رهبر معظم انقلاب افزودند: نکته قابل توجه این است که اگرچه دولت اشغالگر در سال 1948 تشکیل شد ، اما مقدمات مداخله در این نقطه حساس منطقه اسلامی از سالها قبل آغاز شده است. این سالها مصادف است با سکولاریسم غرب و مداخله فعال در کشورهای اسلامی برای حاکمیت ناسیونالیسم افراطی و کور ، برای به قدرت رساندن دولتهای اقتدارگرا که توسط غرب مسحور یا تحت سلطه هستند. حوادث آن سالها در ایران و ترکیه و مطالعه غرب آسیا که کشورهای عربی را تا شمال آفریقا پیش برد ، این حقیقت تلخ را آشکار می کند که ضعف و چندپارگی امت اسلامی منجر به اشغال فاجعه بار فلسطین شد. جهان استکبار امت اسلامی را زده است.

آیت الله خامنه ای گفتند: در آن زمان ، اتحاد هر دو اردوگاه سرمایه داری و کمونیسم با رژیم های صهیونیستی یک نشانه بود؛ انگلیس توطئه و آزار و اذیت کرد ، سرمایه داران صهیونیست این کار را با پول و اسلحه انجام دادند و اتحاد جماهیر شوروی اولین دولتی بود که تشکیل یک کشور غیرقانونی را رسمیت داد و تعداد زیادی از یهودیان را به آنجا اعزام کرد.

غصب از یک سو محصول اوضاع جهان اسلام و از سوی دیگر این توطئه و تجاوزات اروپایی بود.

وی گفت: اوضاع امروز جهان مانند آن روز نیست؛ ما نباید این واقعیت را فراموش کنیم. امروز توازن قوا به نفع جهان اسلام تغییر کرده است. وقایع مختلف سیاسی و اجتماعی در اروپا و ایالات متحده نقاط ضعف عمیق ساختاری ، مدیریتی و اخلاقی غرب را در معرض دید جهانیان قرار داده است. رسوایی های انتخابات در ایالات متحده و محاکمات رسوائی رهبران مستکبر و مغرور ، تقابل یک ساله ناکام با تاج گذاری و حاشیه های شرم آور در ایالات متحده و اروپا و آشفتگی سیاسی و اجتماعی اخیر در کشورهای اروپایی همه نشانه های افول است .

از سوی دیگر ، نشانه های مبارکی از رشد نیروهای مقاومت در حساس ترین مناطق اسلامی ، توانایی های دفاعی و تهاجمی آنها ، رشد هوشیاری و انگیزه و امید در ملت های مسلمان ، رشد شعارهای اسلامی و قرآنی ، پیشرفت علمی ، افزایش استقلال و اعتماد به نفس ، آینده ای بهتر را نوید می دهد.

رهبر انقلاب اسلامی فرمودند: در این آینده پر برکت ، رشد کشورهای مسلمان باید یک هدف بزرگ و اساسی باشد و به نظر دور از دسترس نیست. قلب این رشد سرنوشت فلسطین و بیت المقدس مقدس است که نمایانگر کل کشور است. این حقیقتی است که باعث شد قلب نورانی امام بزرگوار خمینی (رحمه الله علیه) آخرین جمعه ماه رمضان را روز جهانی بیت المقدس اعلام کند.

ظهور مسلمانان در محور بیت المقدس مقدس برای دشمن صهیونیستی و حامیان آمریکایی و اروپایی آن کابوس است. طرح ناموفق “معاهده قرن” و سپس تلاش چندین کشور عربی ضعیف برای عادی سازی روابط با رژیم غاصب ، تلاش های ناامیدکننده ای برای فرار از این کابوس است.

من قاطعانه می گویم: این تلاش ها نتیجه ای نخواهد داشت؛ فراز و نشیب های رژیم دشمن صهیونیستی آغاز شده و متوقف نخواهد شد.

آیت الله خامنه ای برای تعیین آینده دو عامل مهم را در نظر گرفت و افزود: اول – و مهمترین – ادامه مقاومت در سرزمینهای فلسطین و تقویت خط جهاد و شهادت و دوم ، حمایت جهانی دولتها و ملتهای مسلمان از مجاهدین فلسطینی.
همه ما – دولتمردان ، روشنفکران ، علمای دین ، ​​احزاب و گروهها ، جوانان غیور و دیگران – باید جایگاه خود را پیدا کرده و در این حرکت جهانی نقش داشته باشیم. این همان چیزی است که فرزند دشمن را غیرقابل اعتماد می کند و نمونه ای از روز رستاخیز را برای این وعده الهی ایجاد می کند: وَ اللهُ غالِبٌـ عَلیًّ اَمرِه؛ بیشتر مردم نمی دانند.

درود بر شما و رحمت خدا بر شما

من می خواهم با جوانان عرب به زبان خودشان صحبت کنم:

ترجمه خطبه عربی

بسم‌اﷲالرّحمن‌الرّحیم

سلام و درود بر تمام آزادگان عرب ، به ویژه جوانان ، مردم مقاومت فلسطین و قدس و عزیزان شما در مسجدالاقصی.
درود بر شهدای مقاومت و بسیاری از مجاهدین که جان خود را در این راه فدا کردند. خصوصاً شهیدان شیخ احمد یاسین و شهید سید عباس موسوی و شهیدان فتحی ششققی و شهید عماد مغنیه و شهید عبدالعزیز رانتیسی و شهید ابومهدی المهندس و سرانجام چهره برجسته شهدای مقاومت شهید. قاسم سلیمانی. آنها در محیط مقاومت چیز مهمی را برجای گذاشتند.

خون پاک مبارزات فلسطین و شهدای مقاومت این پرچم مبارک را برافراشتند و قدرت داخلی جهاد فلسطین را صد برابر کردند. یک روز یک جوان فلسطینی با پرتاب سنگ از خود دفاع کرد و امروز با پرتاب موشک نقطه ای به دشمن پاسخ می دهد.

قرآن فلسطین و بیت المقدس را “سرزمین مقدس” می نامد؛ برای چندین دهه این سرزمین پاک توسط پلیدترین و بدترین مردم اشغال شده است. شیاطینی که انسانهای صادق را با خاک و خون می کشند و سپس بی شرمانه اعتراف می کنند. بیش از هفتاد سال است که آنها صاحبان خانه را با قتل ، سرقت ، زندان و شکنجه شکنجه کرده اند ، اما خوشبختانه آنها نتوانسته اند اراده خود را تسلیم کنند.

فلسطین زندگی می کند و جهاد را ادامه می دهد و به یاری خدا سرانجام دشمن شریر را شکست می دهد. این متعلق به بیت المقدس مقدس و همه مردم فلسطین است و انشاhaالله به آنها باز خواهد گشت. “و این تمام [کار]”برای خدا سخت نیست.”

در مورد فلسطین ، همه کشورها و ملت های مسلمان دارای نقش و مسئولیت هستند ، اما در قلب این مبارزات خود فلسطینی ها هستند که امروز تعداد آنها حدود چهارده میلیون نفر در داخل و خارج از کشور است. وحدت و عزم این گروه قادر به انجام کار بزرگی خواهد بود. امروز وحدت بزرگترین سلاح فلسطینیان است.

دشمنان اتحادیه فلسطین رژیم صهیونیستی و ایالات متحده و برخی دیگر از نیروهای سیاسی هستند ، اما اگر جامعه فلسطینی در داخل کشور تقسیم نشود ، دشمنان خارجی نمی توانند کاری انجام دهند. قرائت این اتحادیه باید جهاد داخلی و بی اعتمادی به دشمنان باشد. دشمن اصلی فلسطینی ها ، ایالات متحده و انگلیس و صهیونیست های شیطانی نباید اساس سیاست فلسطین باشد.

فلسطینی ها – چه در غزه ، اورشلیم و کرانه باختری ، چه در سرزمین های 1948 و چه در اردوگاه ها – همه متحد هستند و باید استراتژی اتحاد را دنبال کنند. هر بخش باید از بخشهای دیگر محافظت کند و هنگام کلیک بر روی آنها از ابزارهای موجود استفاده کند.

امید به پیروزی امروز بیش از هر زمان دیگری است. توازن قوا به نفع فلسطینیان به میزان قابل توجهی تغییر کرده است. دشمن صهیونیستی سال به سال در حال ضعیف شدن است. ارتشی که پس از تجربه امروز خود را “ارتشی که هرگز شکست نمی خورد” توصیف می کند [جنگ]33 روز و تجربه در لبنان [جنگهای]در 22 روز و 8 روز ، غزه به ارتش تبدیل شده است که “رنگ پیروزی را نخواهد دید”. اوضاع سیاسی ، که به ناچار در دو سال منجر به چهار انتخابات ، ادامه وضعیت ناموفق امنیتی و تمایل روز افزون یهودیان به بازگشت به مهاجرت شده است ، بحث و جدال بسیاری ایجاد کرده است. ادامه تلاش های عادی سازی ایالات متحده با چندین کشور عربی نشانه دیگری از ضعف رژیم است. البته این به او کمکی نخواهد کرد. روابط با مصر از دهه ها پیش برقرار شده است. از آن زمان ، رژیم صهیونیستی حساس تر و ضعیف تر شده است. اما آیا روابط با چند کشور ضعیف و فروتن به او کمک خواهد کرد؟ البته این کشورها از این ارتباط بهره نخواهند برد. دشمن صهیونیستی اموال یا اراضی را تصرف کرده و فساد ایجاد خواهد کرد [میان]آنها گسترش خواهند یافت.

البته ، این حقایق نباید مسئولیت های سنگین دیگران را در برابر این جنبش فراموش کنند. دانشمندان مسلمان و مسیحی باید عادی سازی را حرام اعلام کنند و روشنفکران و آزادگان باید عواقب این خیانت به فلسطین را که خنجری در پشت است ، برای همه توضیح دهند.

ظهور جبهه مقاومت ، که نوید دهنده آینده روشنی در برابر انحطاط رژیم است: افزایش قدرت دفاعی و نظامی ، اعتماد به نفس در ایجاد سلاح های م ،ثر ، اعتماد به نفس مجاهدین ، ​​رشد خودآگاهی جوانان و مقاومت در داخل و خارج از فلسطین. بازتاب همزمان مبارزه و ستم در بسیاری از نقاط جهان.

منطق مبارزه فلسطین که توسط جمهوری اسلامی در اسناد سازمان ملل مستند شده است نیز منطقی مترقی و جذاب است. مقامات فلسطینی می توانند برای همه فلسطینیان بزرگ همه پرسی برگزار کنند. همه پرسی نظام سیاسی این کشور را تعیین می کند و ساکنان اصلی از هر قومیت و مذهب ، از جمله آوارگان فلسطینی را درگیر می کند. این سیستم سیاسی پناهندگان را برمی گرداند و سرنوشت ساکنان بیگانه را رقم می زند.

این خواسته مبتنی بر یک دموکراسی پذیرفته شده در جهان است که در آن هیچ کس نمی تواند پیشرفت آن را مختل کند. مجاهدین فلسطینی باید مبارزه قانونی و اخلاقی خود را علیه رژیم غاصبانه ادامه دهند تا زمانی که مجبور شوند این خواسته را بپذیرند.
به نام خدا پیش برو و بدان که او خداست [دین]”این به او کمک می کند ، به او کمک می کند.”

والسّلام‌علیکم‌ورحمة‌الله