فرهنگ و هنر

حال و هوای مدرسه در نقاشی‌های مطرح دنیا + تصاویر

برای گرامی داشت آغاز سال تحصیلی جدید ، ما به مدرسه و آموزش از نگاه هنرمندان در تاریخ های مختلف در سراسر جهان نگاه می کنیم.

به گزارش ایران تودی و مجله Daily Art ، بدون شک سال 2020 به دلیل شیوع ویروس کرونا به عنوان سالی پر از تغییر در مسیر آموزشی در تاریخ مشخص خواهد شد. زیرا بسیاری از دانش پژوهان و معلمان تحصیلات نیمه وقت را تجربه کرده اند.

آموزش در فضای باز یکی از تغییراتی بود که به مرور زمان در زمینه آموزش و آموزش در کلاسهای منزل یا شب اتفاق افتاد.

در این گزارش ، نگاهی داریم به نقاشی های ایجاد شده با موضوع آموزش و پرورش در دوره های مختلف تاریخ به بهانه آغاز سال تحصیلی جدید.

مدرسه روستایی

این نقاشی که توسط هنرمند سوئدی اسکار بیورک طراحی شده است ، کلاس یک مدرسه کوچک در اسکاگن ، دهکده ای را نشان می دهد که به دلیل مناظر دیدنی اش توسط هنرمندان اسکیناوی معروف است.

معلمی که در این تصویر است ، سیاه پوش است ، در حال مطالعه با دانش آموزان در یک مطالعه نشان داده شده است. زنی با این خصوصیات را می توان در سایر آثار این هنرمند بر روی این روستا مشاهده کرد.

اولین روز مدرسه

روز اول مدرسه هم برای دانش آموزان و هم برای والدین بسیار مهم است. نقاشی “اولین روز مدرسه” توسط Jean-Baptiste Vanmore ، هنرمند فرانسوی خلق شده است ، گروهی از دانش آموزان پسر و سپس یک خدمتکار را که وسایل گلدوزی را حمل می کند ، به تصویر می کشد. می تواند دیده شود. گروهی از مادران هستند که پس از بنده برای اولین بار دختران خود را به مدرسه می آورند.

این هنرمند در به تصویر کشیدن زندگی در امپراتوری عثمانی تخصص دارد. در آثار وی علاوه بر زندگی روزمره در استانبول ، وقایع رسمی نیز شرح داده شده است.

مدرسه شبانه

مدارس شبانه برای کودکان از اوایل قرن نوزدهم در هلند تأسیس شده است. این نوع مدرسه برای کودکانی بود که نمی توانستند در طول روز به مدرسه بروند یا می خواهند تحصیلات خود را ادامه دهند.

این نقاشی که توسط جورج گلیس هانن در سال 1835 خلق شده ، فضای داخلی یک مدرسه شبانه را به تصویر می کشد. مادری که چراغ قوه در دست دارد پسرش را به مدرسه می آورد. در وسط تصویر استاد را می بینیم که پشت میز نشسته است. در سمت راست تابلو دانش آموزانی هستند که با نور شمع مشغول تحصیل هستند.

مدرسه باز

نقاشی “مدرسه در مصر علیا” (1881) ساخته لئوپولد کارل مولر یک مدرسه باز در مصر را به تصویر می کشد. این تصویر دانش آموزان را نشان می دهد که روی زمین نشسته و مشغول تدریس هستند و یک معلم جدی در بین دانش آموزان دیده می شود. این هنرمند زمان زیادی را در مصر گذراند و بسیاری از نقاشی ها را در مورد زندگی روزمره و چشم انداز این کشور نقاشی کرد.

مدرسه آتن

رافائل در سال 1508 توسط پاپ ژولیوس دوم به روم دعوت شد تا دیوارهای برخی از اتاقهای واتیکان را نقاشی کند. در همان زمان ، میکل آنژ در حال ایجاد یک هیئت داوری نهایی عالی در کلیسای سیستین بود.

یکی از مهمترین و ماندگارترین آثار رافائل در کاخ واتیکان ، نقاشی معروف مکتب آتن است که گروهی از فیلسوفان و دانشمندان مشهور جهان را به تصویر می کشد. افلاطون و ارسطو در مرکز این کار در کنار هم ایستاده اند. افلاطون با دست چپ نیماوس ، کتاب معروف را در دست گرفته و دست راست خود را بلند کرده و با انگشت خود را به آسمان نشان می دهد. این ژست افلاطون نشان دهنده گرایش های آرمان گرایانه و سورئال وی است. شاگرد او ارسطو ، دست راست خود را موازی با زمین گرفته بود ، افکار واقع بینانه خود را بیان می کرد ، و از طرف دیگر کتاب “اخلاق” را در دست داشت.

در قسمت دیگری از تصویر ، سقراط با لباس سبز ظاهر می شود و در گفتگوهای معروف سقراطی شرکت می کند. اسکندر بزرگ ، شاگرد ارسطو نیز به عنوان یک پادشاه خردمند توصیف می شود.

فیلسوف و ریاضیدان یونانی فیثاغورس نیز نشسته و در حال نوشتن دیده می شود. اقلیدس ، ریاضیدان یونانی و بنیانگذار هندسه ، اشکال هندسی را روی تابلویی در گوشه دیگری از تصویر می کشد.

دیوژنس ، فیلسوفی که معتقد بود از دلبستگی های دنیوی رهایی می یابد ، بر خلاف دیگر شخصیت های این قاب ، در پله ای تنها و بی دغدغه نشست. او در تمام عمر فقط یک کاسه آب داشت تا بنوشد. همچنین می تواند خشن به نظر برسد.

هراکلیتوس ، پارمنیدس ، پلوتینوس ، دموکریتوس و دیگران. او از دیگر شخصیت های این تصویر است و رافائل نیز در این تصویر خودش را توصیف می کند.

اگرچه رافائل در جوانی دیوار “مدرسه آتن” را ایجاد کرد ، اما این نقاشی تأثیر زیادی در تاریخ هنر جهان داشت و برخی از هنرمندان بارها از شخصیت های این اثر برای خلق آثار خود استفاده کرده اند.

انتهای پیام