حوادث

بهسازی مناطق سیل زده امام‌زاده داوود منوط به تخریب ساخت‌و سازهای اطراف رودخانه

استاندار تهران از جان باختن 44 نفر در کل استان تهران بر اثر سیل اخیر و خسارت 4000 میلیارد تومانی خبر داد.

به گزارش اطلاعات «ایران تودی»، محسن منصوری در جمع خبرنگاران درباره تعداد قربانیان و میزان خسارات ناشی از سیل در استان تهران اظهار کرد: در مجموع 44 نفر بر اثر سیل در استان تهران جان خود را از دست دادند که بیشترین آمار مربوط به سیل بوده است. در امامزاده داوود با 23 کشته. .person بوده است البته این آمار هنوز دقیق نیست زیرا بررسی مجدد در حال انجام است که ممکن است این آمار را تغییر دهد.

استاندار تهران افزود: 15 نفر بر اثر سیل در فیروزکوه جان باختند و من به خانواده همه جانباختگان تسلیت می گویم. روند خدمات رسانی همچنان ادامه دارد و بازسازی و توسعه منطقه آغاز شده است اما در امامزاده داوود فعالیت عملی نداریم زیرا کار امداد و نجات و گل جمع آوری تمام شده است اما مغازه های زیادی روی رودخانه ساخته شده است. بستر.

وی افزود: تمامی مغازه های ساخته شده در بستر رودخانه باید تخریب شود. مقام قضایی در این موضوع وارد عمل شد و دستور تخریب آن را صادر کرد. بنابراین باید هرچه سریعتر بستر رودخانه آزاد شود و با ساخت و سازهای غیرمجاز مبارزه قانونی شود. این در حالی است که عده ای به اراضی دولتی هجوم آورده و آن ها را تصرف کرده اند و برخی دیگر مجوز قانونی گرفته اند و حتی اگر مجبور به جابجایی باشند، باید خسارت های خود را جبران کنند.

موضوع ساخت و سازهای غیرمجاز در منطقه امامزاده داود حل می شود

منصوری تاکید کرد: تکلیف هر یک از نهادهای ذیربط مرتبط با سیل به گونه ای تعریف شده است که پس از تخلیه بستر رودخانه، آب منطقه می رسد. مصمم هستیم که موضوع ساخت و سازهای غیرمجاز در منطقه امامزاده داوود را حل کنیم اما این کار طبق نظر ما انجام می شود یعنی از اقدامات چکشی خودداری می کنیم تا این موضوع به بهترین نحو حل شود. جاده. البته در دربند، درکه و جگرود هم چنین مشکلاتی داریم، اما تجربه نشان می دهد که هر جا ایستاده ایم و قانون را اجرا می کنیم کمتر دچار تصادف شده ایم. مانند دماوند که در سیل گذشته کمترین خسارت را متحمل شد زیرا اخیراً در آنجا با ساخت و سازهای غیرمجاز مواجه شدند.

استاندار تهران درباره میزان خسارت این سیل گفت: برآوردهای اولیه نشان می دهد زیرساخت ها، منازل مردم و… در استان تهران وجود دارد. مجموع خسارت وارده در مناطق مختلف حدوداً 4000 میلیارد تومان بوده و قطعاً در حال تکمیل است. . اما برخی از این آسیب ها فوری هستند و باید در اسرع وقت به آن رسیدگی شود.

انتهای پیام