حوادث

سیل فیروزکوه سنگین‌تر از سیل امام‌زاده داوود است

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گستردگی سیل در منطقه فیروزکوه و خسارات ناشی از آن را شدیدتر از آنچه در امامزاده داود رخ داد، اعلام کرد.

محمدحسن نامی در گفت وگو با خبرگزاری ایران تودی. وی با اشاره به حضور فیروزکوه در روستای مزداران و بازدید وی از مناطق سیل زده این شهرستان گفت: دیروز حوالی ساعت 14:10 بعد از بارندگی های پیش بینی شده هواشناسی شاهد جاری شدن سیل در برخی روستاهای شهرستان فیروزکوه بودیم. بیشترین تلفات وی مربوط به روستای مزداران بود.

وی پس از این سیل با بیان اینکه تعدادی از آبادی ها در این منطقه آسیب دیدند، گفت: روستای مزداران در دامنه کوه قرار داشت و کانال و رودخانه ای در مجاورت آن نبود، اما در این روستا باران فراوانی می بارد. این بود که ناگهان حجم زیادی آب وارد این روستا شد و خسارات جانی و مادی زیادی به بار آورد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور ادامه داد: پس از این سیل ساختمان های روستا فروریخت و هزاران تن گل و لای به جاده ریخته شد و عوامل هلال احمر به همراه عوامل سپاه و بسیج وارد عمل شدند و موفق شدند. دوباره اصلی را باز کنید. جاده.

نامی گفت: معاون اول رئیس جمهور، رئیس جمعیت هلال احمر، وزیر نیرو و… همچنین از موقعیت این روستا و خسارات وارده به آن بازدید کرد و گفت: متاسفانه میزان خسارت و خسارت وارده در این روستاها زیاد است و همانطور که گفتم تعدادی از آبادی ها نیز آسیب دیدند. همچنین حدود 18 خودروی باقی مانده در سیل جابجا شده اند.

سیل امامزاده داوود (ع) شدیدتر بود یا سیل در فیروزکوه، سیل امامزاده داوود پس از حدود 22 دقیقه بارندگی شدید و سیل فیروزکوه پس از حدود 10 دقیقه بارندگی رخ داد. اما خسارت سیل فیروزکوه و حجم آب سیل از سیل امامزاده داوود بیشتر است. در امامزاده داوود 9 حوض صید وجود داشت که همگی در زیر امامزاده طغیان کردند و باعث آبگرفتگی شدند.

بیشتر بخوانید:


5 جسد دیگر در سیل امامزاده داود پیدا شد


تعداد قربانیان سیل در کشور به 34 نفر رسید / امدادگران در جستجوی 20 مفقود هستند


تشریح آخرین وضعیت مناطق سیل زده فیروزکوه/احتمال افزایش تلفات

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه بر اساس پیش بینی هواشناسی، مدیریت بحران تا روز دوشنبه هفته آینده در آمادگی کامل است، گفت: توجه مردم به توصیه ها و هشدارها ضروری است. در این سیل ناگهان مقدار زیادی آب از کوه سرازیر شد و خسارت زیادی به این روستای واقع در دامنه کوه وارد کرد. این نشان می دهد که سیل نه تنها در حاشیه رودخانه ها بلکه در دامنه کوه ها نیز می تواند رخ دهد، بنابراین از مردم می خواهم از رفتن به ارتفاعات پرهیز کنند و همچنین در حاشیه رودخانه ها و نهرها قرار نگیرند.

سیل در روستای مزداران فیروزکوه رخ داد

انتهای پیام