علمی و پزشکی

ایلان ماسک پاسخ تهدید فضائی روگوزین روس را داد

پاسخ مار ماسک به توئیت تهدیدآمیز مدیر آژانس فضایی روسیه

وی پرسید: چه کسی مانع از خروج ایستگاه فضایی از مدار و سقوط غیرقابل کنترل بر فراز آمریکا یا اروپا می شود؟

مار به توییت ماسک روگوزین واکنش نشان داد. این میلیاردر که مدیرعامل اسپیس ایکس و تسلا اتوموتیو است، به مدیر Roscosmos تنها با توییت کردن تصویری از لوگوی شرکتش پاسخ داد.

“من فکر می کنم مار ماسک، “چه کسی قرار است ایستگاه فضایی را از خارج شدن از مدار و سقوط غیرقابل کنترل بر فراز ایالات متحده یا اروپا متوقف کند؟” پاسخ سوال به شرح زیر است. ماسک مار گفت: بله.

آیا ماسک مار می تواند این کار را انجام دهد؟

البته اکنون دنیا نیاز به تشویق دارد، اما ماسک قول هایی داده است که نمی تواند به آن عمل کند. مثلاً در تایلند گفت که جوانان گرفتار در غارها را نجات خواهد داد، اما نتوانست.

در 23 ژوئن 2018، 12 نوجوان 11 تا 16 ساله اعضای تیم فوتبال محلی به همراه مربی 25 ساله خود پس از تمرین فوتبال وارد غار شدند. پس از بارندگی شدید و جاری شدن سیل، غار دچار سیل شد و بیش از یک هفته بعد غواصان انگلیسی توانستند آنها را پیدا کرده و نجات دهند.

ماسک مهندسان تسلا و یک زیردریایی کوچک را برای کمک به نوجوانان به تایلند فرستاد، اما از آنها استفاده نشد.

Snake Mask همچنین به توییت دیگری از Pete Harding، ویرایشگر وب سایت NASASpaceFlight واکنش نشان داد.

هاردینگ توضیح داد که چگونه SpaceX می‌تواند به ایستگاه فضایی بین‌المللی متصل شود و بدون یک بخش روسی به آن راه‌اندازی کند.

پاسخ مار ماسک به توئیت تهدیدآمیز مدیر آژانس فضایی روسیه

او در این ویدئو نوشت: «ایستگاه فضایی بین‌المللی بدون بخش روسی خواهد بود. یک فضاپیمای اژدها می تواند برای کنترل ارتفاع به آن بپیوندد.

ماسک در پاسخ به توییت هاردینگ گفت: «توئیت خوب است.

46