علمی و پزشکی

بهترین ماسک‌های لایه بردار صورت که می‌توانید در منزل تهیه کنید

به گفته شفا ، انواع مختلفی از ماسک های صورت با ویژگی های مختلف وجود دارد. یکی از محبوب ترین ماسک ها در بین خانم ها ماسک های لایه بردار پوست است. این نوع ماسک های صورت گران هستند و اگر از آنها در سالن های زیبایی استفاده کنید ، قیمت بسیار سنگینی به شما تعلق می گیرد.

اما تعداد کمی از افراد می دانند که تولید ماسک های لایه بردار ارزان و موثر در خانه امکان پذیر است. قبل از استفاده از هرگونه ماسک ، باید بدانید که پوست زنان با پوست مردان متفاوت است. بنابراین ، نباید بدون اخطار از ماسک های مختلف استفاده کنید.

یکی از بهترین ماسک های لایه بردار صورت ، ماسک نارگیل است. برای تهیه این ماسک صورت به یک قاشق غذاخوری پودر نارگیل ، یک قاشق غذاخوری گردوی آسیاب شده یا بادام ، یک قاشق غذاخوری عسل ، یک قاشق چایخوری روغن گردو و مقدار کمی آب نارگیل نیاز دارید.

ابتدا همه مواد را در یک کاسه ریخته و با مقدار لازم آب نارگیل مخلوط کنید. صورت خود را با آب و پاک کننده ملایم بشویید. سپس این مخلوط را به آرامی روی صورت خود بمالید. اجازه دهید این ترکیب کاملاً روی پوست قرار بگیرد و بعد از 30 دقیقه یا بیشتر صورت خود را بشویید.

می توانید هفته ای دو بار از این ماسک استفاده کنید. ماسک نارگیل بهترین ماسک برای لایه برداری ملایم ، پاک سازی سلولهای مرده پوست و نرمی و شادابی پوست صورت است. ترکیب آب نارگیل و عسل نیز یک مرطوب کننده عالی برای پوست است.

نارگیل

ماسک صورت مناسب دیگری که می توانید در خانه درست کنید ماسک بلغور جو دوسر است. برای تهیه این ماسک به دو قاشق غذاخوری بلغور جو دوسر ، 2 قاشق غذاخوری آرد برنج ، 3 قاشق غذاخوری روغن نارگیل و نیم قاشق غذاخوری پودر نارگیل نیاز دارید.

همه مواد را در یک کاسه بریزید و مخلوط کنید تا خوب مخلوط شوند. پس از شستن و خشک شدن پوست ، مخلوط را به آرامی روی پوست بمالید. بهتر است اجازه دهید مخلوط به مدت 15 دقیقه روی پوست بماند و خشک شود. سپس صورت خود را با آب گرم بشویید.

این ماسک یکی از بهترین ماسک های مرطوب کننده پوست است. مواد موجود در این ماسک پوست را نرم و شاداب می کند. نارگیل حاوی پلی فنل های مختلف (آنتی اکسیدان) است که از پیری پوست جلوگیری می کند.

انتهای پیام /