علمی و پزشکی

تهران منشأ آلودگی کرونا/ ماسک نذر کنید

اخبار آفتاب:

دکتر ایرج حریریچی با اشاره به افزایش تعداد تاج گفت: “ابتدا باید صبور باشیم. ما از 6 ژوئیه استفاده از ماسک را شروع کردیم. با وجود پروتکل های بهداشتی ، برای کاهش مرگ و میر حداقل 4 تا 6 هفته طول می کشد. در حدود پنج تا هفت روز اثر پروتکل ها در تعداد بیماران ، تعداد بستری ها در دو تا سه هفته و کاهش مرگ و میر بعد از چهار تا شش هفته مشاهده می شود. در بعضی از استانها که استفاده از ماسک بیشتر است ، تأثیر بستری را مشاهده می کنیم. در عین حال لازم به ذکر است که ما در مورد ماسکی صحبت می کنیم که انتظار داریم از 80٪ کف مورد نظر و 95٪ از کف مورد نظر استفاده شود.

یک ماسک نذر بگیرید

وی افزود: ضمن تشکر از مردم برای افزایش استفاده از ماسک ، از آنها می خواهیم که اقدامات اجتماعی انجام دهند و از دیگران بخواهیم از ماسک استفاده کنند. افراد همچنین می توانند از نذر ماسک دیدن کنند. بعضی از خانواده ها نمی توانند ماسک های معمولی یکسانی داشته باشند. کسی که با یارانه زندگی می کند یا حقوق روزانه اش را می گیرد ، نمی تواند به مبلغ 1000 تومان ، 2000 تومان یا 3000 تومان نقاب بدهد. آنها حتی نمی توانند پارچه یا چرخ خیاطی برای تهیه ماسک خانگی داشته باشند. بنابراین ، بهترین نذر تهیه یک ماسک نذر و توزیع آن در مکان های ضعیف است.

تاج تهران منبع آلودگی / ماسک مثبت

وزارت سکوت مسئولیت نظارت بر عرضه و توزیع ماسک ها را بر عهده دارد

در مورد وضعیت بازار ماسک ، هریریچی اظهار داشت: “لازم به ذکر است که طبق تصمیم ستاد ملی کرونا ، وزارت سکوت وظیفه تهیه و نظارت بر توزیع ماسک را بر عهده دارد.” داروخانه ها هم توسط وزارت بهداشت و هم از طرف وزارت سکوت کنترل می شوند. اخیراً با افزایش تقاضا برای ماسک ، ناآرامی هایی رخ داده است. تولید ما هم در صنعت و هم در کارگاه افزایش یافته است و ماسک به صورت استاندارد تولید می شود. در عین حال توصیه می کنیم از ماسک یک تکه استفاده کنید. استفاده از ماسک پزشکی ضروری نیست.

وی گفت: “ما سه معیار اصلی در تاج داریم ، یکی تعداد موارد و موارد ، یکی میزان بستری و دیگری میزان مرگ و میر است.” تعداد بیماران بستگی به تعداد تست های انجام شده در هر کشور دارد. تعداد تختخوابها نیز به تعداد تختخواب های موجود در کشور بستگی دارد ، اما بهترین شاخص برای تخمین تعداد کشته ها است. در حال حاضر ، تعداد بستری های روزانه در بیمارستان حدود 4000 نفر رسیده است. همچنین میزان بستری ما در هر 100000 نفر 5 نفر است. تا زمانی که روند ما زیاد باشد ، شمار تلفات زیاد خواهد بود.

حریرچی افزود: میزان مرگ و میر برای همه ما بسیار ناراحت است. در این مدت ، از ابتدای اسفند تا به امروز ، به طور متوسط ​​102 کشته در روز رخ داده است. در عین حال ، وقایع کرونری ثبت شده در آمار ، فقط کسانی هستند که برای تاج مثبت ارزیابی می کنند.

72 میلیون نفر از جمعیت کشور در مناطق هشداردهنده کرونا قرار دارند

وی با بیان اینکه مهمترین مبحث بهداشتی ، اجتماعی ، اقتصادی و سیاسی در جهان کرونا است ، 26 ایالت این کشور یا قرمز یا هیجان زده هستند و فقط پنج ایالت زرد هستند. 72 میلیون نفر این کشور در استان های مشکل دار زندگی می کنند.

تهران منبع آلودگی سایر شهرها است

در مورد اوضاع استان تهران ، حریرچی اظهار داشت: متأسفانه شهر تهران دوباره قرمز شده است. نگرانی ها و پیش بینی های وزیر بهداشت واقعیت یافت و تهران به شهرهای سرخ پیوست. تهران در حال حاضر منبع آلودگی سایر شهرها است زیرا مکان مسافرتی است و جمعیت تهران از 800000 میلیون تا یک میلیون نفر متغیر است که می توانند روز و شب به استان های همجوار یا شهرها سفر کنند و باعث شیوع گسترده آن می شود.

وی در مورد وضعیت بستری در تهران گفت: “بستری مجدد در تهران به اوج خود رسیده است ، بسیار خطرناک است.” دیروز 710 بیمار مبتلا به بیماری عروق کرونا را در ظرفیت بیمارستان امام حسین (ع) استان تهران قرار دادیم.

حریرچی گفت: “توجه داشته باشید که تعداد برنامه های انفارکتوس میوکارد در انگلیس 40٪ کاهش یافته است. این نشان می دهد که افراد متقاضی استفاده نمی شوند و خطرناک است.” در سراسر اروپا ، واکسیناسیون ها 25 درصد کاهش یافته اند که این امر در بیماری های مختلف منعکس شده است. اگرچه در برخی مراکز و کلینیک های خصوصی قوانین بهداشتی رعایت نمی شود ، اما مراکز درمانی در مراکز بهداشتی درمانی روستایی و شهری 100٪ تمیز هستند و ما به هیچ وجه بیماران کرونری را نمی پذیریم. بنابراین آنها قد و وزن كودكان را واكسینه و اندازه گیری می كنند تا افراد بتوانند فرزندان خود را واكسینه كنند.

بستری شدن در بیمارستان جوانان نسبت به 4 ماه قبل دو برابر شده است

معاون وزیر بهداشت ادامه داد: در حال حاضر افراد بین 20 تا 29 سال و حتی افراد جوان در بیمارستان بستری هستند. اگرچه میزان بستری در افراد مسن هنوز بالاست ، اما میزان بستری در سالمندان نسبت به چهار ماه گذشته دو برابر شده است. ما باید در کنار جوانان و کودکان بسیار مراقب باشیم.

از هر 14 بیمار کرونری بستری در تهران ، یک نفر درگذشت

حریرچی با بیان یک برنامه تلویزیونی گفت: “7.5٪ از بیماران قلبی که در بیمارستان تهران بستری شده اند در استان تهران فوت کرده اند.” یعنی یک نفر از 14 نفر می میرد. میزان مرگ و میر بین 90 تا 10 درصد بین سنین 60 تا 69 سال است. در عین حال ، همیشه گفتیم که برای کنترل بیماری باید تعداد نسل ها از یک نفر پایین باشد. اگر تعداد نسل ها یک باشد ، برای هر بیمار یک بیمار داریم ، اما اگر کمتر از یک نفر باشد ، تعداد بیماران در جامعه کاهش می یابد و سپس بستری و مرگ کاهش می یابد. متأسفانه در تهران حتی نسلی بین دو تا 2.5 وجود داشت که ما موفق شدیم به زیر خط خطرناک برسیم و اکنون به 1.2 می رسیم.

وی با اشاره به مراسم روز عید قربان و عرفه ، اظهار داشت: امروز نامه رسمی ارسال کردیم که از ما خواسته است تا این مراسم را فقط در شهرهای سفید برگزار کنیم. ما می دانیم که بعضی از آیین ها مانند نماز برای بعضی از مذاهب از جمله برادران اهل سنت ما واجب است ، اما من با فروتنی اعلام می کنم که زندگی مردم از جمله اهل سنت و همه برای ما مهم است. من از مولوی و بزرگان می خواهم که این عید قربان را رعایت کنند.

در مورد رعایت مکانیسم قرنطینه و فاصله جسمی ، هرییریچی اظهار داشت: “ماسک یک شرط ضروری است اما شرط کافی نیست و باید شکافی مشاهده شود.” نشان داده شده است كه كرون از طریق تماس مجاور و قطرات تنفسی منتقل می شود. توجه داشته باشید که یک مکالمه 10 دقیقه مانند عطسه ویروس پخش می شود. در عین حال شواهدی وجود دارد که نشان می دهد ویروس به مدت 8 دقیقه در هوا باقی مانده و منتقل شده است. بنابراین ، ما مناطقی مانند معابر را اندازه گیری کردیم و شواهدی از ویروس موجود در هوا دیدیم. ماسک و فاصله اجتماعی بسیار مهم است ، اما اگر 30٪ از آنها مطابقت نداشته باشد ، این روند افزایش می یابد.

وی ادامه داد: من به مردم هشدارهای جدی می دهم. در کشوری با جمعیت 84 میلیون نفر ، 130 هزار تخت بیمارستان وجود دارد. در کشورهایی مانند ترکیه تعداد تختخوابهای بیمارستانی چند برابر بیشتر از کشور ما است. این فاجعه تعداد ICU در هر 100000 نفر است. اگرچه در طرح تحول سلامت تعداد تخت های ICU را 1.5 برابر افزایش داده ایم و اجازه ندادیم بیماری از بین برود ، بیمارستانهای ما پر و سایر بیماران برای چندین ماه مراجعه کرده اند.

داروهای کرونا و واکسن ها به تجارت تبدیل شده اند

حریرچی درباره فروش مواد مخدر کرونا گفت: “اینجا تجارت داشتیم.” هر کسی که مواد مخدر را قاچاق می کند نیز قاچاق مواد مخدر است. کسی که شیر جعلی می نوشد نیز داروی جعلی مصرف می کند. داروها و واکسن ها اکنون یک تجارت محسوب می شوند. ما به مردم خدمت می کنیم؛ وقتی به دارو احتیاج نداریم ، به پزشکان و پروتکل های درمانی خود اعتماد کنید.

وی درباره وضعیت مراسم محرم گفت: “ما از همه مردم و نگهبان می خواهیم که به نهضت” هر خانه یک حسین است “بپیوندند.” مقامات ، ناشران و غیره. جلسات بیشماری با ما برای محرم سه هدف داریم. اولی برگزاری این مراسم به خوبی است ، دوم این که ما خوشحال نیستیم که کودک یک هیئت تا حدی داغ است و سوم این که نوع جدیدی از مراسم وجود دارد که با رعایت پروتکل ها همراه است.