بین الملل

متحدان اطلاعاتی آمریکا نظر ترامپ درباره منشأ کرونا را رد کردند/ نگرانی غرب درباره لغو محدودیت‌ها

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنا ، آخرین آمار نشان می دهد که تاکنون بیش از 3 میلیون و 646 نفر در جهان به بیماری تاج آلوده شده اند و بیش از 252 هزار نفر به دلیل آن جان خود را از دست داده اند.

بیشتر بخوانید:

فعالیت های مذهبی در فرانسه از قبل از سر گرفته می شود

Tedros Adeanum ، مدیرکل سازمان بهداشت جهانی ، از تعهد کشورها برای مشارکت در برنامه جهانی این سازمان برای مقابله با Quaid-19 و تحقیق و توسعه در تولید واکسن و امکانات تشخیصی و درمانی برای این بیماری قدردانی کرد.

آهانس تادروس

تادروس ادانانوم ، مدیرکل سازمان بهداشت جهانی

وی تصریح کرد: موفقیت واقعی در مقابله با تاج بستگی به تولید سریع امکانات درمانی ندارد ، بلکه به تضمین توزیع عادلانه تسهیلات از جمله واکسن یا داروهای ضد ویروس در بین اقصی نقاط جهان است.

مدیرکل سازمان بهداشت جهانی (WHO) گفت: شیوع شیوع تاج در سراسر جهان نیاز به محافظت از تک تک افراد این سیاره از ویروس دارد. کمتر از دو سوم کادر پزشکی در سراسر جهان مجهز به پاک کننده های دستی و حدود 3 میلیارد نفر در سراسر جهان هستند. صابون و آب در خانه ندارید.

امریکا

متحدان اطلاعاتی آمریكا نظر رئیس جمهور دونالد ترامپ را درباره ریشه كرونا بعید بعید دانستند. این دو مقام اروپایی گفتند که نتایج یک گزارش اطلاعاتی مشترک اعضای اتحادیه اطلاعاتی فیاض حاکی است که بعید است ویروس کرونا به طور تصادفی از آزمایشگاه آزاد شود و منبع ویروس این بازار باشد.

دونالد ترامپ

رئیس جمهور دونالد ترامپ

فیاواز یک اتحادیه اطلاعاتی است که شامل پنج کشور: ایالات متحده ، استرالیا ، انگلستان ، کانادا و نیوزلند است که برای رهگیری و رهگیری با یکدیگر همکاری می کنند.

مایکل رایان ، مدیر اجرایی برنامه اضطراری سازمان بهداشت جهانی ، گفت که این آژانس هنوز هیچ اطلاعاتی از ایالات متحده دریافت نکرده است که نشان می دهد کورو ویروس منشأ طبیعی ندارد.

وی افزود: از دیدگاه ما ، این یک حدس و گمان باقی مانده است و مانند هر مدرک دیگری ، ما مشتاق دریافت اطلاعاتی هستیم که نشان دهنده منشا ویروس باشد.

در همین حال وزارت خزانه داری اعلام کرد که حدود 3 تریلیون دلار بودجه اضطراری به شیوع Corona در سه ماهه دوم سال 2020 وام می دهد.

این وزارتخانه اعلام كرد: تعویق ماهها مالیات بر اشخاص و مشاغل و همچنین تحمیل ناگهانی هزینه های هنگفت برای اپیدمی كرونا ، خواستار وام 3 میلیارد دلاری در ژوئن سال جاری بود.

یک موسسه معتبر مدل سازی در دانشگاه سیاتل ، که اغلب از کاخ سفید و ایالات متحده به عنوان منبع پیش بینی شیوع تاج استفاده می شود ، می گوید: اصلاح مدل آن اکنون 135000 نفر را به دلیل عفونت کروناویروس تا 4 آگوست می کشد. انتظار می رود قدرت این مرکز گفت: افزایش ترافیک و رفع زودهنگام محدودیت ها از مهمترین دلایل تغییر است.

این مؤسسه در مورد اصلاحات جدید در الگوی خود توضیح داد و گفت: “از آنجایی که پیش بینی می شود حرکات و تعامل مردم در 31 ایالت در هفته آینده افزایش یابد و همچنین محدودیت های مسافت جسمی وجود دارد ، انتظار می رود مردم نقش حامل های کروناویروس را ایفا کنند.” آنها می خواهند بازی کنند.

شیوع coronavirus در جهان

آنچه آکادمی گفته است مطابق با نگرانی های متخصصان طی چند هفته گذشته است که اگر محدودیت های کورونا زود برداشته شود ، گسترش کرونا در ایالات متحده در اواخر مارس و اوایل آوریل به اوج خود باز می گردد. . بار دیگر شاهد افزایش نجومی تعداد بیماران ، هجوم بیماران به بیمارستان ها و کمبود تخت بیمارستان و یک بخش مراقبت های ویژه برای بیماران مبتلا به بحرانی خواهیم بود.

پنتاگون می گوید ، تعداد مبتلایان به كروناویروس در ارتش آمریكا ، از جمله ارتش ، خانواده های آنها ، كارگران ملکی و پیمانكاران ، از 7،400 نفر گذشته است.

پنتاگون تعداد کشته شدگان کورونا را اضافه نکرده است ، و تعداد کشته شدگان آن 27 نفر است. از 4،912 نفر در ارتش آمریكا ، 10323 نفر در ارتش آمریكا ، 338 نفر در نیروی هوایی ، 428 نفر در تفنگداران دریایی و 2.036 نفر در نیروی دریایی هستند.

در حال حاضر ، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در ایالات متحده به بیش از 1 میلیون و 212 هزار نفر و تعداد قربانیان تاج از 69 هزار نفر رسیده است.

اروپا

کمیسیون اروپا یک پروژه بین المللی را برای تأمین بودجه تحقیقات در مورد واکسن و تولید دارو برای مقابله با گسترش تاج راه اندازی کرده است. رئیس کمیسیون اروپا ، اورزولا فون دارلین ، با برگزاری یک نشست مجازی با رهبران 30 کشور ، خواستار تأمین اعتبار 8 میلیارد و 300 میلیون دلار برای تأمین اعتبار این تحقیق شده است.

کمیسیون اروپا باید مبلغ یک میلیارد دلار مبلغ درخواستی را پرداخت کند و نروژ اعلام کرده است که همان مبلغ را در برنامه کمیسیون اروپا سرمایه گذاری خواهد کرد.

فرانسه و آلمان هرکدام نیم میلیارد یورو (حدود 550 میلیون دلار) به این صندوق اختصاص داده اند.

رئیس جمهور فرانسه ، امانوئل ماکرون ، رئیس جمهور فرانسه در کنفرانس اهدا کنندگان برای مبارزه با تاج ویروس گفت: “هیچ کشوری نمی تواند به تنهایی از بحران کرونا خارج شود.”

امانوئل ماکرون

رئیس جمهور فرانسه امانوئل ماکرون

وی افزود: به محض دریافت واكسن كروناویروس ، باید آن را به صورت انبوه تولید كنیم و آن را برای عموم توزیع كنیم. ما باید تحقیق در مورد داروها و واکسن ها را سرعت بخشیده و آنها را در دسترس همه قرار دهیم.

تاکنون در فرانسه 169462 نفر کرونا ویروس دریافت کرده اند و 25.201 نفر نیز بر اثر این بیماری جان باخته اند.

صدراعظم آلمان ، آنگلا مرکل نیز در کنفرانسی با اهداکنندگان برای مبارزه با تاج صحبت کرد و گفت که آلمان 525 میلیون یورو برای تلاش برای مبارزه با تاج کمک می کند.

تاکنون 166.152 نفر در آلمان کرونا ویروس دریافت کرده اند و 6993 نفر بر اثر این بیماری درگذشت.

اسقف دیگری از کلیسای ارتدکس روسیه در مسکو بر اثر تاج گذاری درگذشت. دو کشیش نیز روز گذشته در اثر تاج در شمال غربی مسکو درگذشت. یک ماه پیش ، کلیساهای روسی به دلیل شیوع گسترده تاج بسته شد.

ضد عفونی گسترده در برابر ضد ویروس کرونا در جهان

وزارت بهداشت روسیه از دانشجویان پزشکی خواسته است علاوه بر کمک به معالجه بیماران مبتلا به تاج ، علاوه بر کمک به درمان بیماران مبتلا به تاج ، ماهانه 175 هزار روبل (2400 دلار) در بیمارستان های مسکو درآمد کسب کنند.

کمیته پیشگیری از تاج روسیه اعلام کرده است که طی 24 ساعت گذشته 10.561 کورون دیگر اسیر شده اند. در 24 ساعت گذشته 76 نفر در اثر کرونا ویروس جان باخته اند.

تاکنون 145268 نفر در روسیه کرونا ویروس دریافت کرده اند و هزار و 356 نفر در اثر این بیماری جان باخته اند.

غرب آسیا

از ابتدای محدودیت های قرنطینه رژیم صهیونیستی ، تعداد مبتلایان به ویروس coronavirus در فلسطین اشغالی از 16000 فراتر رفته است.

براساس اعلام وزارت بهداشت اسرائیل ، طی 24 ساعت گذشته ، 44 نفر دیگر نیز به بیماری کورو ویروس آلوده شده اند.

براساس اطلاعات “جروزالم پست” ، تعداد كل افراد آلوده به ویروس كروناویروس در فلسطین اشغالی به 16246 نفر رسیده است كه از این تعداد 72 نفر در شرایط بحرانی قرار دارند. تعداد کشته شدگان کورونا با چهار کشته دیگر به 235 نفر رسید.

مقامات ارشد وزارت بهداشت اسرائیل اخیراً گفتند كه تل آویو اقدامات لازم را برای ایجاد یك شبكه جامع برای نظارت بر شیوع تاج ویروس در فلسطین اشغالی و انجام تعداد زیادی ویروس انجام نداده است و آمادگی لازم برای موج دوم

رئیس جمهور ترکیه ، رجب طیب اردوغان ، درباره روند عادی سازی ضد ویروس در کشور گفت: “در این ماه اولین قدم برای عادی سازی اوضاع برداشته می شود.” وزارت بهداشت ترکیه پروتكل های بهداشتی را كه در دوره عادی سازی استفاده می شود ، برای همه بخش ها ارائه می دهد.

وی افزود: همه موسسات و شرکت ها فعالیت خود را با این پروتکل ها ادامه خواهند داد. ممنوعیت افراد بالای 65 سال و زیر 20 سال نیز چهار ساعت در روز برداشته می شود.

آسیا

“شینزو آبه” نخست وزیر ژاپن در کنفرانس اهدا کنندگان گفت: “توکیو با تلاش برای مبارزه با ویروس 800 میلیون دلاری کرونا کمک خواهد کرد.”

در ژاپن 15،078 نفر از بیماری کرونا ویروس دریافت کرده اند و 536 نفر بر اثر این بیماری درگذشت.

انتهای پیام / 4106/4033 /