استان ها

افزایش هنرستان‌ها در سال ۱۴۰۳/ جریان سازی هنری با المپیاد ملی هنر+ فیلم

حسین اسماعیلی در گفت‌وگو با آنا مطرح کرد؛

افزایش هنرستان‌ها در سال ۱۴۰۳  جریان سازی هنری با المپیاد ملی هنر+ فیلم

حسین اسماعیلی مدیرکل دفتر آموزش و برنامه ریزی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: برنامه اصلی این است که در هر استان طبق سیاست وزارت حداقل یک هنرستان دخترانه و پسرانه داشته باشیم و امیدواریم که خود استان‌ها هم پای کار بیایند.

حسین اسماعیلی مدیرکل دفتر آموزش و برنامه ریزی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا گفت: نخستین رویداد المپیاد ملی آموزش هنر به همت دفتر آموزش و برنامه ریزی معاونت هنری از اسفند سال ۱۴۰۲ برای نخستین با در سطح ملی و کشوری برگزار می‌شود.

وی در ادامه افزود: این اتفاق با همکاری سازمان اجتماعی و وزارت کشور و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ویژه مراکز آموزش هنر شامل هنرستان‌های هنر‌های زیبا و آموزشگاه‌های هنری در دور اول برپا شد و از سال آتی قصدمان این است که سایر مراکز مثل دانشگاه‌ها و هنرستان‌ها هم به این کار بپویندند و ما در سطح گسترده‌تر شاهد این رویداد باشیم.

اسماعیلی از وجه تمایز این المپیاد با سایر فعالیت‌ها را کار تیمی و گروهی در قالب لیگ قهرمانی مراکز آموزش هنر به شمار آورد و گفت: این کار در سه سطح آموزشگاهی، استانی و ملی برپا می‌شود.

وی اظهار داشت: مهمترین هدف ما ایجاد جریان‌سازی هنری در عرصه آموزش‌های هنری است، دوم شناسایی استعداد‌های شاخص و هنری به عنوان خروجی‌های آموزش هنر، برنامه ریزی و سیاست گذاری و تربیت و پرورش استعداد‌ها است چرا که اعتقادمان این است که هنرمندان آینده ایران زمین از دل این المپیاد شناسایی و تربیت می‌شوند.

اسماعیلی یادآور شد: در بحث توسعه و تقویت هنرستان‌های هنر‌های زیبا هم باید بگوییم که این اتفاق از سیاست‌های جدی ما در عرصه آموزش‌های هنری است که توسط وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونت هنری برنامه ریزی شده است ما یک برنامه تحولی را نیز برای هنرستان‌ها در نظر گرفتیم که از لحاظ کمی و کیفیت این تحول در هنرستان‌ها صورت بگیرد. در همین دو سال ۱۵ هنرستان اضافه کردیم که الان تعدادشان به ۶۵ هنرستان در کشور رسیده است. برنامه اصلی این است که در هر استان طبق سیاست وزارت حداقل یک هنرستان دخترانه و پسرانه داشته باشیم. از سوی دیگر، تلاش داریم استان‌ها را هم پای کار بیاوریم.