اقتصادیکسب و کار ایرانیان

نحوه تعویض فیلتر کابین ام وی ام x33

فیلتر هوای کابین خودرو چیست؟

فیلتر هوای کابین خودرو وسیله‌ای برای تصفیه ذرات گرفته شده از هوای ورودی مدخل سیستم تهویه خودروی شماست. این ابزار به بهبود کیفیت و تصفیه هوای داخل خودرو از هرگونه آلایندگی و ناپاکی کمک میکند. بیشتر فیلتر‌های هوا از کاغذ (الیاف) پلیسه دار ساخته شده اند که کاربرد متفاوتی در انواع مختلف فیلتر مدیا‌ها دارند. بعضی از آن‌ها ترکیبی از پنبه و کاغذ می‌باشند، در حالی که بقیه شبیه فیلتر هوای سیستم مکش خودرو و اساسا بیشتر شبیه کوچک شده کاغذ فیلتر میباشند. بعضی از آن‌ها هم به شکل فیلتر پنبه‌ای در کارتریج قرار دارند.

بعضی مواقع فیلتر هوای کابین با فیلتر هوای درونی احتراق سوخت (موتور) اشتباه گرفته میشود. فیلتر هوای درونی احتراق سوخت که زیر کاپوت ماشین شما قرار دارد، مانع از ورود ذرات به داخل موتور میشود؛ و یک راننده ممکن است در تعویض روغنی با پیشنهاد فیلتر هوا مواجه شده باشد؛ و آن به این دلیل است که در صورت گرفتگی و پر شدن فیلتر از آلایندگی‌ها در عملکرد موتور میتواند تاثیر بگذارد.

تشخیص و تمایز این دو فیلتر خیلی مهم می‌باشد. وقتی که شما در حال خرید فیلتر هوای کابین خودرو هستید درواقع شما در صدد بهبود کیفیت هوای تنفسی داخل کابین خودرو برای خودتان و مسافرانتان هستید. فیلتر هوای کابین به عنوان بخش مهمی از عمکرد کیربگس خودرو و امنیت خودرو نیست. رانندگان میتوانند فیلتر هوای سبز که پایداری بیشتری دارند خریداری کنند.
برندهایی که به عنوان قطعه اصلی در بازار لوازم یدکی چری خودرو به فروش میرسند Chery می باشد. البته همانطور که گفته شد دسترسی به بعضی از قطعات آن هم با برند اصلی و اورجینال مقداری سخت می باشد. همین امر باعث شده است تامین کنندگان بسیاری لوازم یدکی چری را در بسته بندی های دیپر که با نام قطعات وارداتی شناخته شده را که توسط تولید کنندگان لوازم یدکی خودرو با بالاترین استاندارد طراحی و تولید شده است به عرضه رسانده اند.

فیلتر هوای کابین خودرو در کجا قرار گرفته است؟

فیلتر هوای کابین خودرو و یا فیلتر هوای کولر در قسمت‌های مختلف خودرو با توجه به نوع خودرو قرار گرفته است. در برخی از خودرو‌ها در محلی قرار گرفته اند که دسترسی به ان‌ها برای پاک کردن و تعویض راحت‌تر و آسانتر می‌باشد؛ و لی در برخی از خودرو‌ها تعویض و پاک کردن این فیلتر‌ها بسیار مشکل می‌باشد. اکثر فیلتر هوای کابین خودرو، بعد از فن در سیستم تهویه قرار گرفته اند بعضی از آن‌ها در دریچه کوچک محفظه فن قرار دارند. در اکثر خودرو‌ها در قسمت پایین صندلی جلویی سرنشین جلو و محل پای سرنشین جلو، واقع شده است. برای دسترسی راحت‌تر به کتابچه راهنمای خودرو مراجعه فرمایید.

فیلتر هوای ام وی ام X33

«فیلتر هوا» با کد 9111 «فیلتر هوا»ی مناسب برای استفاده در خودروهای ام وی ام ایکس 33 و 530 می باشد.کیفیت ساخت و مواد اولیه تولید «فیلتر هوا»ی ام وی ام ایکس 33 از مرغوب ترین اجناس و نمدهای تولید فیلتر می باشد که بعد از استفاده این «فیلتر هوا»به دلیل تنفس راحت موتور خودرو و در نتیجه احتراق کامل تر کمک بسیار زیادی در جهت بهبود شتاب و عملکرد آن و همچنین کاهش مصرف سوخت دارد.

زمان تعویض «فیلتر هوا»ی در خودرو های ام وی ام به عواملی مانند نوع خودرو -نحوه رانندگی شرایط آب و هوایی بستگی دارد که به طور تقریبی می توان بین 5000 تا 10000 کیلومتر را پیشنهاد داد. کیفیت «فیلتر هوا»ی ام وی ام علاوه بر تاثیر بر شتاب و مصرف سوخت بر طول عمر روغن موتور نیز تاثیر گذار است. «فیلتر هوا»ی عرضه شده در فروشگاه اینترنتی کارکالا دارای بهترین کیفیت ظاهری و متریال ساخت می باشد.

فیلتر هوای ام وی ام X33

برای هر گالن سوخت، موتور اتومبیل شما احتیاج به 10 هزار گالن هوای پاکیزه دارد تا چرخه سوخت کامل گردد و فشاری به موتور وارد نشود.

1-کم تر شدن مصرف سوخت

یکی از مهم ترین علل تعویض منظم «فیلتر هوا» ، کاهش مصرف سوخت می باشد. طبق بعضی از تحقیقات شکل گرفته، تعویض «فیلتر هوا»ی آلوده، موجب کم تر شدن مصرف سوخت خودرو می گردد و تا 14 درصد عملکرد بهتر ماشین های کاربراتوری را به دنبال دارد. تعویض به موقع «فیلتر هوا»، موجب بهتر شدن 6 تا 11 درصدی شتاب اتومبیل های انژکتوری هم می گردد.

فیلتر هوای ام وی ام X33

مطالعات دیگر ادعا دارند که این اقدام، بالا رفتن 10 درصدی مسافت پیموده شده را به دنبال دارد که موجب صرفه‌ جویی 15 سنتی در ازای هر گالن سوخت می گردد. بدون توجه به این ارقام هم ، می‌ توان به طور خیلی ساده به این موضوع پی برد که «فیلتر هوا»ی تمیز باعث بهبود جریان هوای ورودی به موتور شده، عملکرد آن را افزایش داده و مصرف سوخت را کاهش می‌دهد.

2-کم کردن انتشار گازهای گلخانه ‌ای

«فیلتر هوا»ی آلوده موجب کاهش جریان هوای ورودی به موتور می گردد که این امر موجب خفگی موتور می گردد. کاهش ورود هوای تمیز به موتور، به معنای احتیاج بیشتر به سوخت می گردد تا شمع قادر به جرقه زدن باشد که خود نیز موجب ایجاد مشکلاتی برای موتور می گردد. جرقه زدن شمع به این صورت، موجب فشار به موتور و حتی خاموشی آن هم می گردد که خود بالا رفتن نسبی مصرف سوخت را به دنبال دارد.

به دلیل احتراق با درصد بالای سوخت در موتور اتومبیل، ماشین شما احتیاج به سرویس در زمان کم تری پیدا می کند. افزایش جریان ورودی هوا به موتور، موجب عملکرد درست آن می شود که مصرف سوخت پایین تر و کاهش گازهای گلخانه‌ای را به همراه دارد.

3- افزایش طول عمر موتور

تعویض به طور منظم و به موقع «فیلتر هوا»ی خودرو، موجب افزایش عمر موتور می گردد زیرا این قطعه مانع از ورود آلودگی به موتور و بخش های مهم آن مانند سیلندرها و پیستون‌ها می‌ گردد. موتور مطابق با ورود ذرات بسیار کوچکی به اندازه دانه‌های نمک دچار صدمه شده که تعمیر آن هزینه‌های سنگینی را بر دوش صاحب اتومبیل می‌ گذارد.

4- ارزان قیمت بودن و تعویض آسان آن

«فیلتر هوا» یکی از ارزان قیمت ترین لوازم ام وی ام x33 برای تعویض در خودرو می باشد و صاحب اتومبیل هم می تواند به راحتی آن راتعویض نماید. اصلی ترین نکته برای تعویض «فیلتر هوا» توسط صاحب اتومبیل، انتخاب «فیلتر هوا»ی صحیح می باشد که باید طبق مدل اتومبیل خریداری گردد. در بیشتر ماشین های امروزی که انژکتوری می باشند، «فیلتر هوا» در بالا یا کنار موتور قرار گرفته است.

فیلتر هوای ام وی ام X33

«فیلتر هوا» اکثرا در محفظه‌ ای مستطیلی یا مربعی شکل قرار گرفته که درپوشی به واسطه پیچ یا گیره بر روی آن بسته شده است. در ماشین های قدیمی تر که کاربراتوری هستند، «فیلتر هوا» دایروی می باشد و در بالای کاربراتور درون محفظه ‌ای فلزی قرار گرفته که توسط یک مهره نگه داری می گردد.

5-پیگیری آسان

«فیلترهای هوا» باید پس از هر دوازده تا پانزده هزار مایل ( 19 تا 24 هزار کیلومتر) مسافت پیموده شده، با «فیلتر هوا»ی جدید تعویض گردند که البته چنان چه در محیطی زندگی می ‌کنید که در هوای آن میزان گرد و خاک و غبار زیاد است ، این بازه کمتر می شود. در دفترچه ‌ای که به منظور تعمیر و نگهداری به صاحب اتومبیل داده می ‌شود، بیشتر اوقات موعد تعویض «فیلتر هوا» ذکر شده است.

اگرچه شاید «فیلتر هوا» بعد از طی مسافت یاد شده همچنان تمیز به نظر برسد، ولی باید نسبت به تعویض آن اقدام نمود. همانگونه که در قبل اشاره کردیم، «فیلتر هوا»ی تمیز باعث افزایش مسافت پیموده شده به ازای سوخت مصرفی، کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای، جریان هوای ورودی مطلوب و بهبود عملکرد موتور می‌شود.

فیلتر هوای ام وی ام X33

علاوه‌بر همه ی موارد ذکر شده، تعویض به موقع «فیلتر هوا» از صدمه رساندن به موتور و قطعات اصلی آن جلوگیری می کند. مسلما تعویض «فیلتر هوا» که قیمت پایینی دارد، بسیارمقرون به صرفه ‌تر از تعمیر موتور می باشد.