استان ها

آرزوی دیرینه مردم استان قزوین در تامین آب شرب گوارا به زودی محقق می‌شود

به گزارش خبرگزاری ایران تودی در کازنا ؛ سیاهکلی لطف الله از امضای قرارداد تامین آب آشامیدنی سد طالقان برای 15 شهر و 194 روستای استان قزوین خبر داد و گفت: “آنها سالها به مردم استان وعده آب دادند ، اما تا آن زمان نتوانستند به آن قول عمل کنند. به امروز ، اما با تلاش همه دلسوزان استان اجازه دهید شعارها را دنبال کنیم و به زودی مردم استان به رویای قدیمی خود در انتقال آب از سد طالقان به قزوین پی خواهند برد.

نماینده مردم قزوین ، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی انتقال آب از سد طالقان را یکی از خواسته های مردم استان قزوین به ویژه شهر آبیک دانست و گفت که نیاز است و دولت نمی تواند این وام را که ممکن است سالها طول بکشد تأمین کند ، بنابراین ما سرمایه گذاران را برای انجام این پروژه جذب کردیم و اکنون قراردادی را با بانک خاورمیانه برای انجام این پروژه بزرگ امضا کرده ایم.

گرفتن

سیاهکلی افزود: سهمیه استان قزوین از سد تالغان سالانه 60 میلیون متر مکعب خواهد بود. تاکنون روند انتقال آب از طالقان به شهر آبیک 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و با جذب سرمایه گذار و انعقاد قرارداد ، 194 روستا و 15 شهر استان از نوشیدن سد طالقان بهره مند می شوند.

مدافع خانه ملل همچنین به مشکلات مردم امروز در تامین آب اشاره کرد و گفت: آب آشامیدنی استان قزوین از طریق چشمه های زیرزمینی منتقل می شود که بسیار شگفت انگیز است چرا چشمه ای مانند قزوین مملو از چشمه و رودخانه است. این نشان می دهد که ما قبلاً مدیریت آب مناسبی نداشتیم و این برای ما یک چالش بود.

اب +1

سیاهکلی پروژه انتقال آب از سد طالقان به استان قزوین را یکی از بزرگترین پروژه های انتقال آب شرب در ایران دانست و افزود: و از زحمات نمایندگان انقلابی استان و ملی شدن این پروژه بزرگ تشکر می کنم.