اقتصادیعمومیکسب و کار ایرانیان

سردرب حياط سر درب ورودی خانه مسکونی

توجه به المان ها در طراحی سردر ورودی خانه

از فاکتور های عمده در طراحی داخلی خانه و راهرو منزل مخصوصا خانه های ویلایی استفاده از المان ها می باشد. استفاده المان ها جهت ماهیت بخشی به محیط و مشخص کردن یک بخش خاص می باشد. المان ها شامل خصوصیت معماری ویژه ای می باشند که به منزله بخشی از ساختمان  به حساب می آیند. گوناگونی در المان ها همواره در طراحی سردر خانه استفاده می شود. المان ها باید از یک قسمت شروع  شوند و تا اندازه خاصی پیش بروند تا هم به ورودی ساختمان شکل زیبایی بدهند و هم راه ورودی را مشخص کنند.

ایجاد باکس در طراحی سردر ورودی خانه

طراحی و دکوراسیون داخلی رستوران: ایجاد باکس در طراحی سردر ورودی منزل چه تاثیری دارد؟ از دیگر روش هایی که به وسیله آنها ورودی منزل تعیین می شود استفاده  از باکس می باشد. امکان دارد در فکر اکثر اشخاص، سردر ها من جمله حرکت های دو بعدی به حساب آیند که فقط در برابر اشخاص واقع می شوند، طراحی این سر در ها در حال حاضر از گوناگونی بسیاری برخوردار است که به صورت حجم تولید می شوند. یک باکس مطلوب به شکل یک چارچوب سه بعدی می تواند در سر درب منزل استفاده شود و  از نظر افراد از اثربخشی بسیاری برخوردار است.

ایجاد برش در طراحی سردر ورودی

طراحی داخلی شرکت اداری: طراحی سردر ورودی در برخی از آپارتمان ها به گونه ای است که نمی توان به راحتی آن را از بدنه آپارتمان تفکیک نمود. این نوع سردر ها هنگام طراحی ورودی ساختمان معمولا مورد توجه ویژه قرار می گیرند. یکی از روش ها ماهیت بخشی به سردر ایجاد برش در فرم و پیکره اصلی ساختمان می باشد.

در واقع جهت اعمال این کار، قسمتی از آپارتمان عقب نشینی می کند و محوطه ورودی به وجود می آید. این گونه شکل معمولا کامل تر و مناسب تر برای سردر می باشد بدین علت که با حجم اصلی معماری هماهنگ تر می باشد.

ایجاد حجم در طراحی سردر ورودی

از روش های طراحی سردر ورودی می توان به ایجاد حجم اشاره کرد. معمولا در طراحی سردر خانه، محدوده الحاقی مدنظر گرفته می شود. این شیوه بدین مفهوم می باشد که سر در نه محدوده تفکیک شده ای است و نه  اینکه بخشی از منزل حذف می شود، در واقع ایجاد حجمی است که در  سرو کاری با تمام ساختمان به آن وصل شده است. این نوع از طراحی سردر خانه حاوی راهکار ها و شگرد های تلفیق حجم می باشد.

قرار دادن ستون در طراحی سردر ورودی

از قدیم قرار دادن ستون جهت طراحی سردر ورودی ساختمان حاوی کارایی های بسیاری بوده است. ستون ها من جمله عوامل هایی به حساب می آیند که دربردارنده  نقش عناصر ساختاری هستند اما اغلب اوقات هم نقش زینت بخشی و دکوراتیو دارند.

به عنوان مثال در ساختمان هایی که ورودی آن به صورت عقب نشینی به وجود آمده است ستون را به هیچ عنوان نمی توان حذف کرد و می توان  از آنها جهت معلوم کردن ورودی و طراحی سردر خانه استفاده کرد.

قرار دادن صفحه در طراحی سردر ورودی

از مهمترین روش های طراحی سردر ورودی می توان قرار دادن صفحه را نام برد. با استفاده از المان صفحه ای در  طراحی سردر خانه می توانید به دکوراسیون مطلوبی برسید. معنای معماری نوین که امروزه خیلی مشهور و شناخته شده است سبب راهیابی صفحه ها در طراحی آپارتمان ها و طراحی و ایجاد سردر  خانه ها شده است.

با تلفیق صفحه ها در حجم آپارتمان و طراحی سردر ورودی خانه می توان چیدمان و دکوراسیون متفاوتی ایجاد نمود. شخص می تواند صفحه را با زاویه ها، ارتفاع و محوطه مدنظر خود ایجاد نماید و طراحی و ساخت سردر ورودی خانه را کامل نماید.

تاثیر نورپردازی در طراحی سردر ورودی

شخص می تواند طراحی سردر ورودی خانه خود را با عمل منحصر به فردی معرفی کند که آن را چشمگیر تر و زیبا تر به نمایش بگذارد.  یکی از شیوه هایی که ورودی خانه را خیلی زیبا و چشم نواز می کند نورپردازی مطلوب می باشد.

این شیوه مکمل و با شیوه های دیگری که نامبرده شد جهت طراحی و تولید سردر خانه بسیار پر کاربرد و مبتکرانه می باشد. با یک نور جذاب و یا تلفیق چندین نور هماهنگ می توانید یک طراحی متفاوت در محوطه ورودی خانه خود اجرا نمایید.

مصالح بکار برده شده در طراحی سردر ورودی

معمولا طراحی سردر ورودی همراه با نمای آپارتمان طراحی و اجرا می شود و این سبب می شود که همان متریال و مواد اولیه ای که در نمای ساختمان استفاده شده است را برای سردر هم بکار ببرند. این ابتکار،خلاقیت و سلیقه دکوراتور را می رساند که با بکارگیری مصالح و مواد اولیه موجود چه مدل و طرحی را جهت سردر طراحی و توصیه می کنند.

از نوین ترین مصالح و مواد اولیه که با بکارگیری آن می توان سردر ورودی خیلی جذاب و خاصی ایجاد نمود سنگ مشبک جی اف آر سی( gfrc) می باشد. این مواد و مصالح با مدل ها، رنگ ها و سایز های متنوعی که دارد می تواند به دکوراتور ها و معماران در پی ریزی کمک بسزایی نماید. تلفیق شدن این مواد اولیه و متریال ها با دیگر مصالح ها سبب زیبایی و جذابیت چشمگیر نما و سردر ورودی ساختمان شما می شود.

تاثیر سنگ های نقش برجسته در طراحی سردر ورودی

یکی از مواد اولیه و متریال هایی که جهت طراحی سردر ورودی خیلی حائز اهمیت است و بکار برده می شود مدل های نقش برجسته می باشد. اکثر ما مطمئنا آپارتمان هایی را مشاهده کرده ایم که در طراحی و اجرای سردر ورودی مدل های نقش برجسته را بکار برده اند. اقسام متنوع مدل ها و طرح های نقش برجسته در سایز های متعدد و گوناگون، سردر ورودی زیبایی را برای آپارتمان شما به وجود می آورد. خیلی از اشخاص این طرح های زیبا و جذاب را توسط سی ان سی ایجاد می کنند که سبب می شود ناچار شوند مبالغ  بسیاری را صرف کنند.

ولی توصیه ما به شما بکارگیری سنگ های طرح برجسته ایناب است. این مدل سنگ های پیش سازی شده خیلی خیلی مستحکم تر از سنگ های عادی می باشند. این سنگ ها خیلی مقرون به صرفه تر از سی ان سی عرضه می شوند و نکته حائز اهمیت در خصوص این سنگ ها این است که میتوان آنها را برای شما در هر مدل، طرح، رنگ و سایزی که مورد نیاز تان است تولید و ارائه نمایند.

طراحی سردر ورودی قوس

طراحی سردر ورودی قوس به چه صورتی است؟ قوس ها هم نظیر ستون ها از مواردی به حساب می آیند که از قدیم تا به امروز به منزله یک المان پر کاربرد در طراحی ظاهر ساختمان  استفاده شده اند. اگرچه بکارگیری قوس ها در معرفی ورودی و سردر خیلی از آپارتمان های قدیمی برای اعمال ایستایی و قبل تر در نقش سازه ای انجام می شده است ولی به هیچ وجه نمی توان از کارایی زیبایی شناسانه آن چشم پوشی نمود. در حال حاضر در طراحی سردر ورودی بعضی از آپارتمان ها طاق و قوس بکار برده شده است که معمولا جذابیت و زیبایی منحصر به فردی دارد.

مزایای طراحی سردر ورودی

مزایای طراحی سردر ورودی کدامند؟ نصب و اجرای سردر ورودی درب های حیاط یا درب پارکینگ می تواند از رخنه و نفوذ بارندگی ها و اصابت عوامل بیرونی با خود درب و اعمال پوسیدگی و از بین رفتن رنگ درب ممانعت می کند. از مزایای طراحی سردر ورودی علاوه بر حفظ در، آپارتمان را از نمای خیلی زیبا و منحصر به فردی بهره مند می سازد  و به نمای کلی آپارتمان زیبایی و درخشندگی خاصی هدیه می دهد.

طراحی سردر ورودی مجتمع مسکونی

طراحی سردر ورودی مجتمع مسکونی همانند اوراق طرح سفال، بام تایل، تایل های پرچین و طرح های متنوع سنگ ریزه دار نظیر دکرا، تیلکور،تاپ تایل، المنت، مترو تایل، کینگستون و حتی آردواز و سفال می باشد که در طرح ها و با سطح کیفی متنوعی تولید می شود که توسط تیزه یا فلاشینگ آن را عایق کاری می کنند.

سردر ورودی آپارتمان یا سردر ورودی پارکینگ و … با دارا بودن شکلی زیبا، منحصر به فرد و مطلوب جهت نمای آپارتمان که سبب می شود نمای خارجی خانه شیک و جذاب شود و همچنین نگهداری و محافظت از درب در مقابل عواملی چون باران، آفتاب و … که به مرور زمان باعث پوسیده شدن و خراب شدن درب ورودی می شود، در این صورت اجرای سردر حیاط یا ورودی امری کاملا ضروری است.

طراحی سردر ورودی تالار

تالار ها به منزله محوطه هایی که هر ساله خیلی از افراد جهت گرفتن مراسمات،جشن ها و مهمانی ها به آنها رجوع می کنند و درآمد آنها به واسطه جذب این کاربران انجام می گیرد، باید طراحی سردر ورودی  ویلا ها خیلی خاص و زیبا صورت گرفته شود. خیلی از این سالن های را مشاهده می کنیم که افرون بر ایجاد نمایی خیلی لوکس و زیبا برای آن ، سردرب ورودی آن هم خیلی جذاب و منحصر به فرد طراحی و پیاده سازی شده اند. در عوض تالار هایی هم وجود دارند که به این مسئله مهم اصلا توجه نکرده اند. اگرچه قطعا این نوع تالار ها کاربر و رجوع کننده کمتری در قیاس با  تالار هایی با سردرب زیبا و لوکس دارند.

اهمیت طراحی سردر ورودی تالار

طراحی سردر ورودی تالار به چه دلیل اهمیت دارد؟ احتمالا با خود می گویید چه نیازی به صرف این همه مخارج بی فایده و تجمل گرایی است و اینکه داشتن مشتری آیا به چگونگی و سطح کیفی عرضه سرویس های تالار بستگی دارد؟ بله این صحیح است که سطح کیفی عرضه خدمات این سالن ها با میزان مشتری ارتباط مستقیم دارد و هر چه کیفیت بالاتر باشد مشتری هم افزایش می یابد ولی باید به این موضوع هم دقت نمایید که اشخاصی هم وجود دارند که  می خواهند برای نخستین بار به این سالن پذیرایی بروند. این اشخاص پیش از وارد شدن به این سالن و اطمینان از سطح کیفی سرویس ها و خدمات تالار با نمای ساختمان و سردرب آن مواجه می شوند.

این سبب می شود که طراحی سرد ورودی تالار و نمای خارجی ساختمان هم از اهمیت ویژه ای برخوردار باشد. اشخاصی هستند که حتی با مشاهده سردر این سالن و نمای آن تمایلی به ورود به داخل سالن ندارند. در عوض چنانچه طراحی سردر ورودی تالار به صورت صحیح و زیبایی انجام گرفته باشد اشخاص زیادی را به خود مجذوب می کند.

طراحی سردر ورودی بیمارستان

احتمالا طراحی سردر ورودی بیمارستان آنچنان مهم به چشم نیاید چرا که بیمارستان جایی نیست که دیگران بخواهند به جز به جز آن توجه نمایند. احتمالا برای افراد زیادی حائز اهمیت نباشد که به چه مکانی از لحاظ بنا و نمای بیرونی وارد می شوند بلکه تنها این مسئله برای آنها مهم باشد که بیمار آنها خیلی زود تحت درمان قرار گیرد و سالم و سرحال از این مکان خارج شود. در عوض امکان دارد اشخاصی هم باشند که نمای بیرونی بیمارستان برای آنها حائز اهمیت باشد.

از سویی چون ساختمان این مکان جز ساختمان های خیلی مهم هر شهری به حساب می آید مبحث نمای خارجی و سردر ورودی بیمارستان  اهمیت ویژه ای پیدا کرده است. بیمارستان به منزله ساختمانی که در معرض دید عموم است ، حائز اهمیت است که چه نما، ظاهر و سردر ورودی که شناسه نمای داخلی بیمارستان است ، دارد.

تاثیر طراحی سردر ورودی بیمارستان

همواره نما و سردر ورودی بیمارستان به شیوه لوکس و زیبا صورت می گیرد. نما و سردرب ورودی زیبا و کاربردی می تواند حتی در وضعیت و حال و هوای رجوع کننده به بیمارستان تاثیر بگذارد و سبب شود اندکی حال آنها بهبود یابد. آدم ها موجوداتی می باشند که امکان دارد هر مورد کوچکی در روحیه و حال و هوای او اثر بگذارد. طراحی سردر ورودی و نمای جالب و زیبا برای بیمارستان امکان دارد بتواند این اثربخشی را در انسان به وجود آورد.

هزینه اجرا و طراحی سردر ورودی

هزینه اجرا و طراحی سردر ورودی آپارتمان ها و پارکینگ ها مطابق مصالح و مواد اولیه استفاده شده من جمله دامپا که معمولا خود اقسام متنوعی نظیر دامپا فلزی روغنی، فلزی رنگی، چوب، پی وی سی و … دارد که اکثرا از لمبه های روغنی با ضخامت ۰.۵ میلیمتر استفاده می شود. این نمونه جهت استحکام، مقاومت و توانایی جوشکاری به چارچوب نما هم نیاز خواهد داشت. بنابراین می توانند تا روکش سطحی کار را که از اوراقی نظیر سیمانی، گالوانیزه و … است را اجرا و نصب کنند.

طراحی سردر ورودی مدرن ساختمان اداری

برای مدرنیته نمودن طراحی سردر ورودی ساختمان اداری چه کاری باید انجام داد؟ برای یک موسسه توسعه فناوری ، ساختمانی نوین می تواند انعکاس دهنده ایده آل های موسسه باشد. این مدرن نمودن مسلما از محلی که شما به ساختمان وارد می شوید یعنی ورودی آپارتمان شروع می شود. معماری و نما های شیشه ای، سقف مرتفع ورودی حاکی از نافذ بودن و بزرگی و پیش روی موسسه است. بکارگیری از نمای شیشه ای در مجتمع های تجاری شیوه ای بود که بعد از معماری نوین مد شد و به گونه ای نمایانگر شفاف بودن روال کاری است