فرهنگ و هنر

آمریکا در فکر یافتن منشاء کرونا، چین به دنبال تسخیر فضا

روزنامه فایننشال تایمز گزارش داد که رئیس جمهور آمریكا جو بایدن به آژانسهای اطلاعاتی آمریكا دستور داده است كه منشا ویروس کرونا را بررسی كنند. هنگامی که منشا ویروس مشخص نیست ، گفته می شود که چگونه می توان اپیدمی دیگری را گزارش کرد.

آلبرت کوچویی ، گوینده باسابقه رادیو که با مرور تیترهای جهانی و تیترهای رسانه ای هر روز مهمترین اخبار جهان را پخش می کند ، اظهارات فوق را بیان کرد.

به گزارش ایران تودی ، برخی از اخبار امروز (8 ژوئن) روزنامه های جهان به شرح زیر است:

وی گفت: “غرب یک جنگ جدید چند منظوره را آغاز کرده است.” رئیس جمهور بلاروس درباره هبوط یک روزنامه نگار و اعتراضات غرب نوشت. این اقدامی تحریک آمیز علیه بلاروس است. الكساندر لوكاشنكو گفته است كه اقدام بلاروس قانونی است. رومن پروتاسوویچ می گوید که دستگیری وی عملی تروریستی بوده است. اتهامات ایالات متحده و اروپا به بلاروس آشنا است. یک جت جنگنده هواپیمای روزنامه نگار را فرود می آورد. غرب اکنون 27 مجازات علیه بلاروس اعمال کرده است.

فایننشال تایمز می نویسد: جو بایدن به سازمان های اطلاعاتی آمریكا دستور داده است كه منشا ویروس كرونا را بررسی كنند. گفته می شود وقتی منشا ویروس مشخص نیست ، از کجا می توانیم بفهمیم که بیماری دیگری وجود دارد؟ یک مطالعه مشترک توسط سازمان بهداشت جهانی و چین در مورد منشا ویروس می گوید بسیاری از افراد گیج هستند. این دستور و آغاز تحقیقات بدون شک تنش ها را بین ایالات متحده و چین افزایش می دهد. تنش هایی که با دوران دونالد ترامپ آغاز شد.

گاردین می نویسد: ایرلند اتحاد فلسطین و اسرائیل را محکوم کرده است. وزیر امور خارجه ایرلند سیمون کاونی حمایت مجلس از فلسطینیان را ستود. وی رفتار با فلسطینیان را ناعادلانه خواند.

روزنامه ایتالیایی کوریره دلا سرا سه نفر را به سهل انگاری در سقوط تله کابین در ایتالیا متهم کرد. این روزنامه نوشت: گفته می شود که ترمزهای اضطراری بدون هیچ مشکلی خاموش شده اند. در تصادف در شمال ایتالیا 14 نفر کشته شدند.

* از لبه خبر:

روزنامه اسپانیایی El Pais نوشت که “برنامه های چین برای تسخیر فضا بلند پروازانه است.” سرود را تسخیر کنید و یک ایستگاه فضایی بسازید و یک مرد را روی ماه فرود بیاورید. در سال 2019 ، چین اولین کشوری بود که کاوشگر را به سطح پنهان و تاریک ماه کاهش داد. زمستان گذشته ، یک کشتی چینی قطعات سنگ ماه را به زمین آورد. از دهه 1970 تاکنون چنین باربری کاهش نیافته است. اگرچه ناسا امیدوار است که این اعوجاج قطعات سیاره سرخ را به جهان بیاورد.

انتهای پیام