علمی و پزشکی

ادعای کره شمالی در مورد منشاء کرونا در این کشور

پیونگ یانگ بالون های ارسالی از کره جنوبی را عامل همه گیری کرونا در کره شمالی می داند.

به گزارش ایران تودی، کره شمالی امروز (جمعه) اعلام کرد که اپیدمی کرونا در این کشور با ابتلا افرادی که با بالن های ارسالی از کره جنوبی به این کشور در تماس بودند، آغاز شد.

مقامات پیونگ یانگ قبلاً گفته بودند که شهروندان کره شمالی از طریق بالون های آلوده به ویروس کرونا که از کره جنوبی ارسال شده بود به ویروس کرونا مبتلا شده اند.

در سال های اخیر، کره شمالی بارها خشم خود را از توزیع اعلامیه های تبلیغاتی علیه دولت پیونگ یانگ از طریق بالن هایی که از کره جنوبی به خاک کره شمالی ارسال می شود، ابراز کرده است.

با این حال، مقامات کره جنوبی احتمال ابتلا به ویروس کرونا در بالن های ارسال شده به کره شمالی را رد کرده اند.

با این حال، رسانه دولتی کره شمالی با اشاره به مراکز پیشگیری از همه گیری این کشور اعلام کرد که نمونه هایی از ویروس کرونا در شهر “ایفو” در نزدیکی مرز جنوب شرقی کره شمالی کشف شده است.

بر اساس اعلام آنها، تست کرونای یک سرباز 18 ساله و یک کودک 5 ساله که در ابتدای فروردین ماه در این شهرستان با “اشیاء مشکوک” تماس گرفته بودند مثبت اعلام شد.

مقامات بهداشتی کره شمالی در دستورالعملی «اضطراری» از شهروندان این کشور خواستند اقلام مشکوک را برای امحا به مقامات مربوطه تحویل دهند.

اما در این گزارش ها اشاره ای به اشیاء مشکوک نشده است و دولت کره جنوبی قبلاً تبلیغات تبلیغاتی علیه رهبران کره شمالی با استفاده از اعلامیه ها در مرز بین دو کشور را ممنوع کرده است.

برخی تحلیلگران بر این باورند که کره شمالی در تلاش است تا شهروندان خود را متقاعد کند که همه گیری ویروس کرونا در این کشور از طریق اعلامیه ها یا سایر اقلام ارسال شده از طریق بالون به این کشور در حال گسترش است.

به گزارش یورونیوز، پس از ادعای بحث برانگیز این کشور مبنی بر عاری بودن از ویروس کرونا برای بیش از دو سال، کره شمالی سرانجام در 12 می امسال به همه گیری کووید-19 اعتراف کرد.

به گزارش رسانه دولتی کره شمالی، از زمان شیوع ویروس کرونا در این کشور حدود 73 نفر جان خود را از دست داده اند.

انتهای پیام