بین الملل

پکن تحریم‌های جدید آمریکا علیه شرکت‌های چینی را محکوم کرد

رئیس جمهور آمریكا دستور منع سرمایه گذاری آمریكا در بسیاری از شركتهای چینی مرتبط با بخشهای نظامی و اطلاعاتی را امضا كرد. تحلیلگران می گویند این اقدام روابط تجاری واشنگتن با پکن را بیش از پیش پیچیده می کند.

به گفته گاردین ، ​​دولت آمریکا اعلام کرده است که اندازه یک فرمان با نقص قانونی مربوط به دولت رئیس جمهور پیشین دونالد ترامپ را گسترش می دهد و بنابراین وزارت خزانه داری آمریکا لیست جدید را معرفی و به روز می کند. حدود 59 شرکت.

پکن این اقدام آمریکا را محکوم کرد و آن را به “گسترش بیش از حد مفهوم امنیت ملی و سو ab استفاده از قدرت ملی” متهم کرد.

وانگ ونبن سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت کشورش از ایالات متحده خواست که به قوانین و اصول بازار احترام بگذارد و به اصطلاح لیست ممنوعیت شرکت های چینی را لغو کند.

آخرین اقدام واشنگتن پس از آن انجام می شود که وزارت بازرگانی چین پس از جلسات سطح بالا اخیر مقامات مالی و بازرگانی ، از سرگیری “روابط عادی” بین دو کشور خبر داد.

چند روز پیش ، لیو هی معاون نخست وزیر چین با نماینده تجارت ایالات متحده كاترین تای و وزیر خزانه داری آمریكا جانت یلن گفت وگو كرد. طبق گفته وزارت بازرگانی چین ، طرفین در مورد تعدادی از موضوعات تبادل نظر “آزاد” داشتند.

با این حال ، کارشناسان می گویند با وجود خوش بینی در پکن ، آخرین اقدام واشنگتن می تواند روابط دوجانبه را پیچیده کند.

آخرین دستور پکن مانع از سرمایه گذاری ایالات متحده در حمایت از مجتمع نظامی – نظامی چین و همچنین برنامه های توسعه ، تحقیقات و تحقیقات نظامی ، امنیتی و اطلاعاتی می شود.

انتهای پیام