حوادث

جنجال سگ‌ها در تبریز – ایران تودی

ایران تودی / آذربایجان شرقی دو روز پیش فیلمی در فضای مجازی منتشر شد که بسیاری از سگها به دلیل محکم بودن طناب به گردن آنها توسط شهرداری تبریز جمع آوری شده است. این ویدئو در رسانه های خارجی بازنشر شد.

کشتن سگ ها در جامعه امروز غیر عادی و غیرانسانی تلقی می شود و برخی ادعا می کنند که از این حیوانات بی گناه و مرتبط با زبان به عنوان مدافع حقوق حیوانات محافظت می شود.

در این ویدئو ، طرفداران حیوانات تمام تلاش خود را برای نجات جان سگ ها انجام دادند. حتی از “باشیوا دولانیم” در ترکی “بالام” یاد می کردند. با چشمانی معصوم در گوشه مینی بوس ایستاده و همچنان نفس می کشد ، اشک ها و آرزوهای این زنان در پشت تلفن احساس می شود.

به دنبال این اختلاف که گویا توسط کارمندان و پیمانکاران شهرداری انجام شده ، روابط عمومی شهرداری تبریز متن مکالمه معاون شهردار را منتشر کرده و خدمات اجرایی هر اقدامی را که این نهاد انجام داده است ، منتشر می کند. رد شد

شهرداری انکار کشتن سگها / سگها را بیهوش کرده است

در همین رابطه محمدرضا گوربانیان تبریزی افزود: مجموعه سگ های ولگرد مطالبه مردم است و طبق بند 15 ماده 55 قانون شهرداری ها ، اصل و وظیفه قانونی شهرداری است. اما مهمترین وظیفه شهرداری تبریز تامین امنیت شهروندان است و در این راستا برای رفع شکایات هزاران شهروند ، سگهای ولگرد را در خارج از شهر جمع آوری و رها می کنیم.

وی ادامه داد: با توجه به خسارت وارده توسط شهروندان به سگ های ولگرد و شکایت های بیشمار از شهرداری در این زمینه ، مجموعه سگ های ولگرد در دستور کار معاونت خدمات شهری قرار گرفت.

وی افزود: ایجاد مزاحمت در اذهان عمومی با جمع آوری سگ های ولگرد کار خوبی نیست و در عوض می توان مشکل این شهر را حل کرد و با عقل سلیم و عقل سلیم امنیت شهروندان را تأمین کرد.

قربانیان تأکید کردند که شهرداری تبریز تاکنون هیچ تروری انجام نداده است و فقط این حیوانات را با تپانچه بیهوشی بیهوش می کند ، وقتی سگها به آنها می آیند آنها را جمع می کند و آنها را در خارج از شهر رها می کند.

وی گفت: “ما نمی توانیم نسبت به تهدید سلامت و ایمنی شهروندان بی تفاوت باشیم. چندی پیش اهالی روستای اخمقیه كودكی بسیار پیر را از دست سگهای ولگرد نجات دادند.”

وی یادآور شد: روزانه 100 تماس با 137 مرکز شهرداری تبریز در خصوص جمع آوری و آسیب رساندن سگ های ولگرد برقرار است که نمایندگان سازمان های مردم نهاد فعال در این زمینه می توانند اسناد این تماس ها و مطالبات مردم را از نزدیک بررسی کنند.

قائم مقام شهردار تبریز با اشاره به احداث مکانی برای نگهداری سگ های ولگرد گفت: طبق دستور شهردار تبریز مکانی برای جمع آوری و نگهداری سگ های ولگرد و دعوت فعالانه سازمان های مردم نهاد به در این زمینه همکاری کنید. “

وی ابراز امیدواری کرد که این شهر از طریق تعامل و همکاری سازمان های مردم نهاد ، شهروندان و دستگاه های ذیربط برای حل مشکل این شهر تلاش کند.

در همین راستا ، به دلیل عدم محکومیت گروه حمایت از حیوانات که جریان اصلی از دست دادن سگ است ، روز گذشته افراد زیادی در مقابل ساختمان شهرداری تبریز تجمع کرده و با شعارهایی اعتراض کردند. “نه اینکه سگ را بکشیم.” شهرداری این اقدام را ابراز کرد و خواستار استعفای کسانی شد که در این زمینه اشتباه کردند.

این تجمع همچنین شامل پوسترهایی با عنوان “علیه سوst استفاده از سگ” و “استعفا از قربانیان” در دست فعالان حقوق حیوانات بود و همه اقدامات علیه زندگی سگ ها را محکوم کرد.

به عنوان بخشی از اعتراضات ، روز گذشته استانداری تبریز بیانیه ای در مورد روابط عمومی در مورد بدرفتاری با سگهای ولگرد صادر کرد: با توجه به گزارشات بدرفتاری با سگ های ولگرد در فضای مجازی ، توسط کارگروهی به شهروندان محترم داده شد. به منظور سازماندهی حیوانات ولگرد و کار با مجرمان ، دستگاه های اجرایی مسئول ، به ویژه شهرداری ، در صورت اثبات تخلف ، محیط مناسبی را برای تغذیه و زندگی این حیوانات ایجاد می کنند و سگ های طولانی مدت ، همراه با جامعه بشری ، احترام حق حیات این حیوانات. ایجاد شرایط زندگی باید در دستور کار این دستگاهها باشد.

فسخ قرارداد پیمانکار اشتباه با شهرداری

شهردار تبریز امروز نیز در جلسه علنی شورای اسلامی شهر از خاتمه قرارداد پیمانکاری که این قانون را نقض کرده بود ، خبر داد و گفت: “هیچ حکمی از طرف شهرداری و سازمانهای وابسته به آن در مورد خیابان غیر سنتی صادر نشده است. قوانین جمع آوری ” سگ ها. آنها شکل نامناسبی دارند ، با آنها کنار می آیند.

ایرج شاهین باهر گفت: “من فردی هستم که از حیوانات حمایت می کنم و بسیاری از سازمانهای غیردولتی که در این زمینه فعالیت می کنند مرا می شناسند. ما روشهای اشتباه معمول را از روز اول مسئولیت در شهرداری تبریز جمع آوری کرده ایم.”

وی ادامه داد: ما حتی معیشت خود را با طناب جمع آوری کرده ایم و از آخرین روش جمع آوری دنیا استفاده می کنیم که بیهوشی و هزینه بالایی دارد ، بنابراین این حیوانات کمترین آسیب را می بینند و تحریک پذیری آنها کمتر است.

وی گفت: ما به پیمانکار مربوطه دستور داده ایم که سگ را به صورت غیر سنتی جمع کند تا به طور جدی برخورد کند و همکاری را متوقف کند.

ساهین باهر افزود: چند ایده در مورد حیوانات خصوصاً سگهای ولگرد وجود دارد. برخی از شهروندان بر این باورند که حیوانات بی ضرر هستند و می توانند با مردم در شهر زندگی کنند ، اما برخی از مردم از حضور حیوانات در شهر می ترسند و می خواهند شهرداری در تماس با ما و سامانه 137 خیابان ها را پاکسازی کند. مخصوصاً سگ علاوه بر این ، برخی از افراد از احساسات انسانی سو abuse استفاده می کنند.

وی گفت: ما با پیمانکار قبلی قرارداد داشتیم و برای قرارداد جدید هشت الزام مالی وجود داشت که شهرداری توانایی پرداخت آن را نداشت و ما در هنگام بازرسی مسئولیت قرارداد قبلی را بر عهده داشتیم. من حتی شنیده ام که این افراد از خارج از کشور کمک مالی می کنند.

وی گفت: “در هر صورت ، ما نیز از این مسئله و نحوه کار با آن ناامید شده ایم و افرادی که این کار را اشتباه انجام می دهند قطعاً حل می شوند ، اما مطمئن شوید که آنها دستور نمی دهند. شهرداری ها و سازمان ها در این مورد موضوع.”

شهردار تبریز گفت: در همین راستا اخیراً با سازمان های مردم نهاد دیدار کردیم ، تصمیم بر این شد که مکانی ساخته شود که حیوانات این شهر را نگهداری کند و از تجربیات این سازمان ها استفاده کند.

براساس این گزارش؛ مشکل سگ های ولگرد برای تعدادی از شهروندان تبریزی و سو the استفاده مردم ، به ویژه کودکان در هفته ها و حتی ماه های اخیر ، گروهی از شهروندان را به مخالفت با حضور سگ در خانه هایشان سوق داده است. در این راستا جمع آوری و اسکان این سگها در خارج از شهر در دستور کار شهرداری قرار گرفته است اما نکته مهم نحوه انجام آن است.

جمع آوری سگهای ولگرد که به شهروندان آسیب می رسانند باید انجام شود ، اما نه با کشتن این سگ ها یا با خفقان و روش های غیر سنتی ، زیرا این سگ ها در برابر انسان ها و فرصت هایی که در دست انسان است کاملاً بی دفاع هستند و توانایی دفاع از خود را ندارند. مال خود بنابراین ، امکان استفاده از این ضعف حیوانات و تلاش و از بین بردن نژاد سگها برای زندگی بهتر وجود ندارد.

انتهای پیام